Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu: Meerdere bureaubladen verschijnen niet  (gelezen 2924 keer)

Xubuntu: Meerdere bureaubladen verschijnen niet
« Gepost op: 2008/06/23, 17:51:13 »
Ik heb op mijn laptop net xubuntu, compiz en emerald geinstalleert. Nu had ik voor dat ik die programma`s er op had gezet 4 werkbladen.
En na de installatie had ik er nog maar 2. Als ik echter in configuratiemaneger --> Werkbladen en marges kijk staat het aan tal werkbladen nog steeds op 4. Wat kan ik hier aan doen? Want ik zou graag met compiz in een kubus van werkbladen wisselen, maar dat is bij mij nu een platte plaat met een werkblad aan de voorkant en een aan de achterkant.

Ik weet niet of ik op dit forum ook met vragen over xubuntu terecht kan, maar ik probeer het toch maar even.

Groeten,

Anton

Offline MataS

  • Lid
Xubuntu: Meerdere bureaubladen verschijnen niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/23, 19:06:00 »
Als je compiz gebruikt moet je het aantal virtuele bureaubladen instellen via de compizconfigsettingsmanager.
Deze is te vinden in synaptic als compizconfig-settings-manager.
Daar kun je bij "general options" en tab "desktop size" aangeven hoeveel bureaubladen je wilt hebben.

Xubuntu: Meerdere bureaubladen verschijnen niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/23, 19:16:44 »
Daar staan drie opties om in te stellen en juist die Number of desktops kan ik niet aanpassen. Die knop kan ik niet verschuiven en als ik handmatig invoer en dan op enter druk springt hij terug op 1

Offline MataS

  • Lid
Xubuntu: Meerdere bureaubladen verschijnen niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/23, 19:41:58 »
Die "number of desktops" is voor echte bureaubladen, als je bijvoorbeeld meerdere schermen hebt.
Je moet "Horizontal virtual size" of "Vertical virtual size" veranderen voor meerdere virtuele bureaubladen op 1 scherm.

Xubuntu: Meerdere bureaubladen verschijnen niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/23, 21:43:31 »
Ja, het probleem is opgelost!
Bedankt!