Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn laptop stopt na/tijdens de boot en reageert ook niet op opstart CD  (gelezen 17129 keer)

Offline karsper

  • Lid
Re: Mijn laptop stopt na/tijdens de boot en reageert ook niet op opstart CD
« Reactie #50 Gepost op: 2010/01/13, 21:08:19 »
en toch lag het niet aan de desktop of de BIOS of iets technisch...
uiteindelijk heb ik de compu weer aan de praat zoals ik wilde, alleen niet met UBUNTU (dat moet dan maar zolang er geen heldere oplossing voor mijn probleem is)
hoe?
Ubuntu via de CD geladen (lukte alleen met een USB er ook in!) , tijdens het formatteren (o.b.v. hele HD) de machine uitgezet en vervolgens met de Windows (7) CD er in en opnieuw opgestart. (deze methode via googlen bedacht; windows ziet dan wel kans de partitities te verwijderen en opnieuw te formatteren / installeren - terwijl dat anders niet ging)
De Targa start nu gewoon weer op alsof er nooit wat mis was.

De Basisoorzaak ligt (gegeven alle meldingen en tests die ik mede m.b.v UBCD deed) kennelijk bij een mij onduidelijk conflict tussen de laptop en UBUNTU waardoor de harde schijf niet wordt herkend.
Als er nog suggesties zijn hoe je dat kan voorkomen, dan wil ik misschien nog eens naar Linux terug.
Nogmaals bedankt voor het meedenken, meehelpen en de suggesties; heel wat geleerd over BIOSsen en aanverwante tot voor kort geheel onduidelijke fenomenen voor mij.

Offline ffonz

  • Lid
Re: Mijn laptop stopt na/tijdens de boot en reageert ook niet op opstart CD
« Reactie #51 Gepost op: 2010/04/22, 14:19:22 »
Beste Kasper,

Helaas zie ik je berichtje wat laat. Ik heb ook een Targa Traveller 1524x2. Ik heb hier bijna 2 jaar geleden al Ubuntu 8.04 op geïnstalleerd via een bootable USB stick. Ik heb een multi-boot systeem met Vista ernaast, al moet ik zeggen dat ik Vista een jaar geleden heb laten crashen  =D. Maar ik heb geen centje pijn met Ubuntu. Alleen de wifi kaart heb ik nog nooit aan de praat gehad. Ook nooit echt tijd aan besteed.

Dus het zou moeten lukken. De meeste mogelijkheden zijn al genoemd om het aan de praat te krijgen:
- BIOS resetten
- Opstart volgorde controleren
- MBR formatteren
- HDD partitioneren/formateren

Als je er nog behoefte aan hebt, wil ik je best helpen met Ubuntu erop zien te krijgen.

ffonz