Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hosting en Ubuntu  (gelezen 2199 keer)

Gast

  • Gast
hosting en Ubuntu
« Gepost op: 2005/12/12, 16:01:24 »
hi all

is een goede idee om Ubuntu te gebruiken als hosting servise voor vrienden bvb ???

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
hosting en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2005/12/12, 16:21:10 »
Ubuntu is vooral bedoeld voor de desktop-markt, maar ja hoor, best te doen. Er zijn hier reeds een aantal threads over denk ik. Met Apache zal je er wel geraken.

hosting en Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2005/12/13, 19:15:41 »
Citaat van: zappa
Ubuntu is vooral bedoeld voor de desktop-markt
Onzin, Ubuntu is prima geschikt voor servers. Alle ubuntu.com servers bijvoorbeeld :) Ik gebruik zelf ook Ubuntu voor servers.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
hosting en Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2005/12/14, 08:13:52 »
Volgens mij installeert ubuntu veel extra rommel die je toch niet nodig hebt op een server. Debian base-install is volgens mij veel "kleiner". Sorry, ik heb niet zoveel plaats op mijn server :(

hosting en Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2005/12/14, 17:19:02 »
Ook onzin, een 'server' install installeert niets te veel.

HS-L

  • Gast
hosting en Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/01/23, 23:37:58 »
Citaat van: Dennis
Ook onzin, een 'server' install installeert niets te veel.
Ik zit te twijfelen wat ik op mijn nieuwe server ga installeren,
of debian of ubuntu. Wat wordt er geinstalleerd bij een server install?

(de server is trouwens een supermicro met een 2,8Ghz Xeon, 4 hotswappable SATA drives mocht dat nog interessant zijn)

hosting en Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2006/01/24, 08:58:01 »
Bij een server install wordt een kaal non-gui systeem ge

HS-L

  • Gast
hosting en Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2006/01/24, 10:27:57 »
wat zijn dan precies de voordelen van Ubuntu tegenover een normale debian?

Ik heb begrepen dat er mensen serieuzer mee bezig zijn en er vaker updates zijn. Misschien is een betere vraag, wat zouden nadelen kunnen zijn.

groeten Harold

hosting en Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2006/01/24, 10:35:47 »
Simpel gezegd: betere security support (debian security is nog steeds een lachertje) en toch nieuwe software (Ubuntu stable heeft al 4 maanden -h-5 bijvoorbeeld, voor debian moet je daar nog minstens 10 maanden op wachten).

Ook heeft Ubuntu gegarandeerd elke 6 maanden een release en wordt elke release 18 maanden tot 5 jaar ondersteund.

HS-L

  • Gast
hosting en Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2006/01/24, 10:43:46 »
en zijn er ook nog nadelen?

Ik naam aan dat als er voor een app geen package is dat je hem altijd gewoon zelf kan compileren.

Jij doet er ook "proffesionele hosting" op?

grtz

wr19026

  • Gast
hosting en Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2006/01/24, 10:57:25 »
Ik heb al meerdere malen (en ben weer een keertje bezig) Ubuntu server geinstalleerd. Prima basis om, zoals eerder in deze thread gezegd, naar jouw wensen in te richten.

Als je wil gaan hosten zou ik eens kijken op http://www.howtoforge.com/perfect_setup_ubuntu_5.10 Prima copy/paste how-to waarmee je je server installeert en middels ISPConfig (gratis!) meerdere domeinen kunt hosten (inclusief e-mail.

Gewoon puTTy in combinatie met WinSCP3 gebruiken om het voor jou makkelijk te maken (nadat je apt-get install ssh openssh-server hebt gedaan vanuit je luie stoel kan je nl. alles gewoon sleuren en pleuren) en gaan :)

HS-L

  • Gast
hosting en Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2006/01/24, 11:02:02 »
ik ga wel lekker vanuit de terminal (mac os x) ssh-en naar mijn nieuwe bak :)
op mijn huidige server draaien nu iets van 20 domeinen, maar die heeft een os wat niet helemaal lekker draait voor hosting.

ispconfig is voor mij geen optie aangezien ik powerdns ga gebruiken, ik bouw wel gewoon een script waarmee de services automatisch aangemaakt kunnen worden, via een ssh sessie :)