Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help mijn foto's lijken onzichtbaar geworden.  (gelezen 941 keer)

Offline mhweb

  • Lid
Help mijn foto's lijken onzichtbaar geworden.
« Gepost op: 2007/01/28, 09:30:03 »
Weet iemand raad?
Gisteren wou ik foto's die in mappen  stonden gesorteerd importeren in Digikam.

Ik koos dus voor imorteren mappen en selecteerde de hoofdmap met daarin alle andere mappen.

Digicam begon die inderdaad te kopieren. Nu staan alle mappen vermeld bij mijn albums in digicam. Er lijken  ook foto's in die albums te staan. Tot ik ze wil bekijken. Dan zie ik niks meer.  Bij nakijken van eigenschappen zag ik bij grootte 0 mb staan.

Ik ben toen via bestandsbeheer naar de originele mappen met foto's gaan kijken.   toen ik daar een foto aanklikte kreeg ik een kadertertje met het volgende er in te zien.

Kan DSC_0030.JPG  niet openen.
De bestandsnaam "DSC_0030.JPG" geeft aan dat dit bestand van type "JPEG-afbeelding" is. De inhoud van het bestand geeft echter aan dat het van type "platte tekst document" is. Als u dit bestand opent, kan het een veiligheidsrisico vormen voor uw systeem.

Open het bestand niet tenzij u het zelf aangemaakt hebt, of ontvangen van een vertrouwde bron. Om het bestand te openen, hernoemt u het met het correcte achtervoegsel voor "platte tekst document". Open het bestand daarna op de normale manier. U kunt ook het 'Openen met'-menu gebruiken om een specifieke toepassing voor het bestand te kiezen.

Offline Leo_S

  • Lid
Re: Help mijn foto's lijken onzichtbaar geworden.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/15, 17:25:38 »
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Er zijn mappen waarvan Digikam de complete inhoudt weergeeft. Er zijn mappen waarvan Digiakam de inhoud gedeeltelijk weergeeft. En er zijn mappen waarvan Digikam de inhoud helemaal niet weergeeft. Hoe kan ik dit voorkomen? Heb al een keer *db3-bestanden weggegooid, zodat Digikam opnieuw ging importeren. En wat bleek? dezelfde fouten.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Help mijn foto's lijken onzichtbaar geworden.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/15, 21:14:03 »
Laatste post was uit 2007. Dat is vijf jaar geleden - en dat is veel in computer termen. Ik verzoek je daarom om een nieuw topic te openen. Hier dus niet verder gaan, svp.