Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe download je een youtube video?  (gelezen 1416 keer)

Offline John K

  • Lid
Hoe download je een youtube video?
« Gepost op: 2013/11/25, 14:38:51 »
Hoe download je een youtube video? Iemand heeft iets voor mij opgenomen, maar ik wil het bewerken. Ik heb youtube-dl geprobeerd, maar deze geeft een error.

$ sudo youtube-dl https://www.youtube.com/watch?xxxxxxx
[sudo] password for user:
[youtube] Setting language
[youtube] xxxxxx: Downloading video webpage
[youtube] xxxxxx: Downloading video info webpage
[youtube] xxxxxx: Extracting video information

ERROR: unable to download video

Ik heb ook hetvolgende geprobeerd, maar in de opgegeven map kan ik het bestand "Flashxxxx"  niet vinden.

"Go to YouTube or Facebook and watch the video for the first time (make sure it’s all streamed)
DO NOT refresh or close the browser (I tested it with Firefox and Chromium)
then navigate on you Ubuntu machine to the path “/tmp/”, and find the video there named “Flashxxxx”

Kent iemand een werkende methode?

Groet John
« Laatst bewerkt op: 2013/11/25, 14:49:49 door John K »

Re: Hoe download je een youtube video?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/25, 15:08:10 »
Simpel: installeer de add-on voor Firefox 'download helper' / herstart Firefox , en als het goed is kan je nu probleemloos youtube-filmpjes downloaden op je Ubuntu-systeem.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe download je een youtube video?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/25, 15:11:37 »
Waarom voer je in vredesnaam dat commando uit met sudo? Zomaar willekeurige commando's als root uitvoeren heeft echt geen zin, ze gaan er niet automatisch beter van werken. Sterker nog, het is een heel goed middel om allerlei fouten in je systeem te introduceren. Sudo moet je alleen gebruiken als je een systeembestand wil bewerken, een systeembrede wijziging (voor alle gebruikers dus) wil aanbrengen of op een andere manier onderhoud pleegt aan het hele systeem.
Wil je er dus voor zorgen dat alleen root die video kan afspelen, dan zou je dat zo kunnen doen. Maar dat is vast niet wat je wil. Bovendien kunnen er allerlei instellingen in jouw profiel alleen leesbaar worden voor root. Dat betekent dat jij er als gewone gebruiker niet meer bij kan. Heel handig, een Firefox zonder bookmarks, of een mediaspeler die geen rechten heeft om muziek af te spelen, enz.


Re: Hoe download je een youtube video?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/25, 15:48:04 »
Minitube installeren,zit ook een ingebakken downloader in.Video download helper is ook een goede,ik gebruik ze beide.
Kubuntu 20.04

Re: Hoe download je een youtube video?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/25, 15:49:30 »
...

[Mod edit: '+1' posts zijn niet (meer) toegestaan. Zie forumregels.]
« Laatst bewerkt op: 2013/11/26, 19:35:32 door asphyxia »
You gotta be hungry !

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe download je een youtube video?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/25, 20:47:25 »
Hallo John K,

Ik gebruik altijd dat youtube-dl script. Werkt prima! Download gaat naar je thuismap.

Maar op een goed moment was er een probleem met de versie die ik uit de repo had gehaald. Ik heb toen een bijgewerkte versie van Internet gehaald en die deed het. Het probleem was bekend en een oplossing gevonden.

Ik heb versie 2012.09.27 (gelijk aan die in de repo van mijn Xubuntu 1304 trouwens)

Dan verder loop ik ook vast met urls beginnend met youtube.com Die beginnend met http://youtu.be/ gaan wel altijd goed
De eerste url krijg je met een rechtsklik op de video, de laatste staat eronder als je op delen klikt. Al netjes geselecteerd ook. Kan je zo naar je terminalvenster kopieren (Shft-Ctrl-V)

Hoop dat je hier wat aan hebt!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline daniel

  • Lid
Re: Hoe download je een youtube video?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/26, 09:47:06 »
Met deze toevoeging aan firefox kan je elke video downloaden die je wil van elke website.


https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/flash-video-downloader/
http://www.flashvideodownloader.org/
« Laatst bewerkt op: 2013/11/26, 09:50:00 door daniel »