Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toekomst Ubuntu's desktop  (gelezen 9067 keer)

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #25 Gepost op: 2011/09/04, 00:01:59 »
Nee, ik wil een Corvette standaard, gewoon zonder aansteker en asbakjes, ik mag toch niet roken in de auto. 8-)
De eerdere Lada's, rond 1980, hadden wel een slinger om bij erg koud weer de motor te starten, heb ik bij de Mercedes nog niet gezien, bij erg koud weer moest je thuisblijven als Mercedes eigenaar. En dat bedoel ik maar, niet elke vernieuwing is een vooruitgang. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #26 Gepost op: 2011/09/04, 00:08:47 »
Nee, ik wil een Corvette standaard, gewoon zonder aansteker en asbakjes, ik mag toch niet roken in de auto. 8-)
De eerdere Lada's, rond 1980, hadden wel een slinger om bij erg koud weer de motor te starten, heb ik bij de Mercedes nog niet gezien, bij erg koud weer moest je thuisblijven als Mercedes eigenaar. En dat bedoel ik maar, niet elke vernieuwing is een vooruitgang. XD

+1 XD XD

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #27 Gepost op: 2011/09/04, 08:45:36 »
Nee, ik wil een Corvette standaard, gewoon zonder aansteker en asbakjes, ik mag toch niet roken in de auto. 8-)
De eerdere Lada's, rond 1980, hadden wel een slinger om bij erg koud weer de motor te starten, heb ik bij de Mercedes nog niet gezien, bij erg koud weer moest je thuisblijven als Mercedes eigenaar. En dat bedoel ik maar, niet elke vernieuwing is een vooruitgang. XD

Nee die Mercedes start gewoon bij koud weer ;)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #28 Gepost op: 2011/09/04, 10:59:52 »
Je betaald voor een Mercedes,maar wilt eigenlijk een Lada.Hmmm wordt een dure Lada dan. XD XD XD
Waarom moet een Mercedes veel harder kunnen, in een omgeving waar je niet zo snel mag ?
Een OS moet kaal en snel zijn, is de PC snel genoeg, dan kan je het zelf opsmukken (een Lada met race-stuur en sport-uitlaat?).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #29 Gepost op: 2011/09/04, 11:10:03 »
de Lada Niva was wel de beste jeep in zijn soort !!  lol
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #30 Gepost op: 2011/09/04, 11:26:03 »
Maar even genoeg vergelijkingen met auto's.
OT Mijn punt is bied zowel een kaal systeem aan, wat je zelf op kan pimpen en een compleet systeem met alle toeters en bellen voor de liefhebbers en de beginneling. Zo moeilijk lijkt mij een scriptje schrijven voor een keuzemenu, door de wizkids ook weer niet, of vergis ik mij daar in?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #31 Gepost op: 2011/09/04, 11:34:47 »
bied zowel een kaal systeem aan, wat je zelf op kan pimpen en een compleet systeem met alle toeters en bellen
Er is al een MiniBuntu, zonder grafische desktop.
Begrijp ik je goed Gijsbert, dat je eigenlijk een CD versie en een DVD versie wilt?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #32 Gepost op: 2011/09/04, 11:52:11 »
Dat niet zo zeer, wel een cd of dvd met een keuze mogelijkheid om minimaal of maximaal te installeren. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #33 Gepost op: 2011/09/04, 12:05:44 »
Daarom ook dat Bodhi een minimale omgeving aanbiedt ;)
Dan kun je zelf alles opsmeuken met E-programma's of andere programma's of zelfs een andere DE ernaast.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #34 Gepost op: 2011/09/04, 14:41:34 »
Je zou je eigen desktop moeten kunnen indelen.
Je eigen menu moeten kunnen kiezen zoals in Gnome en ook in mindere mate in KDE mogelijk is.

Maar geef alles vrij. Lever een standaard desktop met de mogelijkheden om het aan te passen zoals in Gnome 2 en dergelijke.

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #35 Gepost op: 2011/09/04, 15:03:34 »
Och dat soort distro's zijn er al lang, probeer een slackware of archlinux maar eens. Zul je zien hoe rap een systeem kan zijn. Als je die distro's probeert merk je ook dat ubuntu onder de motorkap veel resources vreet. Dwz dat een archlinux met de zelfde desktop omgeving en de zelfde apps veel vlotter is dan ubuntu.

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #36 Gepost op: 2011/09/04, 19:51:22 »
Als je GNOME 2 zo goed vind waarom blijf je het dan niet gebruiken en door zeuren?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #37 Gepost op: 2011/09/04, 23:00:52 »
Och dat soort distro's zijn er al lang, probeer een slackware of archlinux maar eens. Zul je zien hoe rap een systeem kan zijn. Als je die distro's probeert merk je ook dat ubuntu onder de motorkap veel resources vreet. Dwz dat een archlinux met de zelfde desktop omgeving en de zelfde apps veel vlotter is dan ubuntu.

Toch wil je schijnbaar graag Ubuntu gebruiken, anders was je wel permanent overgegaan op Arch. Dus dat resourcegebruik van Ubuntu heeft wel een meerwaarde.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #38 Gepost op: 2011/09/04, 23:09:00 »
Persoonlijk vind ik Xfce 4.8, zoals bijvoorbeeld Xubuntu die gebruikt, op dit ogenblik de beste vervanger voor Gnome 2. Net als Linus Torvalds: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/linus-torvalds-wil-een-vork-voor-gnome-2-en-verkiest-xfce-boven-gnome-3/

@lord4163: die opmerking lijkt me nodeloos kwetsend.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #39 Gepost op: 2011/09/05, 00:22:02 »
Persoonlijk vind ik Xfce 4.8, zoals bijvoorbeeld Xubuntu die gebruikt, op dit ogenblik de beste vervanger voor Gnome 2. Net als Linus Torvalds: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/linus-torvalds-wil-een-vork-voor-gnome-2-en-verkiest-xfce-boven-gnome-3/

@lord4163: die opmerking lijkt me nodeloos kwetsend.

+1

@lord4163, Aangezien vrijwel iedere distro bezig is met Gnome 3 en Ubuntu met Unity, moet je op een gegeven moment wel een keuze maken.
Je kunt wel naar een andere distro gaan maar op een gegeven moment zullen die ook over gaan op iets anders.
Ja dat is nu nog niet en het kan nog een tijd duren maar niet voor iedereen is een andere distro een oplossing.
Ik blijf persoonlijk liever bij een Ubuntu distro al ga ik een andere Linux distro niet uit de weg om een keer te proberen.
Als je dus graag bij Ubuntu blijft, zul je moeten kijken naar wat de mogelijkheden zijn.

Tevens is het beter om nu te kijken naar wat je straks wilt gaan gebruiken dan als je straks geen keus meer hebt. Nu kun je op je gemak kijken wat je bevalt en informatie op doen en al wat wennen aan het geen wat komt.
Tevens is op het moment veel gaande met de verschillende desktop omgevingen.
Gnome 3 en Unity zijn de 2 die het er het meeste uit springen maar ook Xfce is bezig met een ontwikkeling en al zie ik nu weinig verschil in Xubuntu 11.10 met 11.04, het is wel iets moois aan het worden.

@emielvenlo, Wat is je probleem precies met Xubuntu?
Ja je hebt wat minder instel mogelijkheden maar je kunt het er zo uit laten zien als Gnome 2 en je kunt toch vrij veel instellen.
Het is op een aantal punten wat beperkt en je mist een paar dingen vanwege het ontbreken van compiz wat ik persoonlijk juist een pluspunt vind.
Dat laat niet weg dat je compiz er in kunt zetten en je dezelfde opties krijgt.
Je kunt zelfs nog verder gaan en Xfce helemaal naar Gnome  2 ombouwen zodat je een aantal van die opties krijgt. Niet echt een aanrader maar het kan.

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #40 Gepost op: 2011/09/05, 00:33:20 »
Vergeet E17 niet. Ja, ik begin nu op een fanboy te lijken XD
Maar ik bedoel: E17 is ook zeer modern en het gaat met grote sprongen vooruit, helemaal door de opkomst van Bodhi. Daarom is het ook al lang in ontwikkeling, zodat ieder klein foutje eruit wordt gehaald, maar niet zonder de toevoeging van nieuwe features. Zo is een paar weken geleden nog een nieuwe feature toegevoegd voor laptops met een backlight, om dit te beheren.
Ook is de documentatie voor ontwikkelaars nu helemaal gebruiksklaar dankzij de hulp van ProFusion en Samsung!
En ombouwen naar GNOME 2 is ook zo gebeurd.
E17 is net zo goed modern en licht en zeer gebruiksvriendelijk en kan dus prima met de grote jongens mee :)

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #41 Gepost op: 2011/09/05, 19:13:37 »
GNOME 2 kan je toch blijven installeren?  ???
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #42 Gepost op: 2011/09/05, 19:50:03 »
GNOME 2 kan je toch blijven installeren?  ???
Nee, vanaf 11.10 wordt Gnome2 niet meer ondersteund.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #43 Gepost op: 2011/09/05, 19:56:37 »
E17 is effectief een mooie vervanger ! Ik kan ervan meespreken.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #44 Gepost op: 2011/09/05, 20:50:06 »
@Ron: GNOME 2 wordt upstream al sinds 11.04 niet meer ondersteund. Toen GNOME 3 uitkwam, werd GNOME 2-ondersteuning meteen gedropt. Zeer spijtig van ze.

@Joris: +10000 :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #45 Gepost op: 2011/09/06, 13:08:36 »
Not for me !. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #46 Gepost op: 2011/09/06, 13:36:14 »
Je betaald voor een Mercedes,maar wilt eigenlijk een Lada.Hmmm wordt een dure Lada dan. XD XD XD
Waarom moet een Mercedes veel harder kunnen, in een omgeving waar je niet zo snel mag ?
Een OS moet kaal en snel zijn, is de PC snel genoeg, dan kan je het zelf opsmukken (een Lada met race-stuur en sport-uitlaat?).
Hier ben ik het helemaal mee eens,mijn pc's zijn geen racemonsters en ik heb het liefst om te beginnen een zo kaal en snel mogelijk systeem.Dan kan ik daarna d.m.v. finetunen zelf de grenzen opzoeken.Blokkendozen zijn dus ideaal.
Kubuntu 20.04

Offline h2o

  • Lid
Re: Toekomst Ubuntu's desktop
« Reactie #47 Gepost op: 2011/09/06, 15:41:33 »
Hier ben ik het helemaal mee eens,mijn pc's zijn geen racemonsters en ik heb het liefst om te beginnen een zo kaal en snel mogelijk systeem.Dan kan ik daarna d.m.v. finetunen zelf de grenzen opzoeken.Blokkendozen zijn dus ideaal.

Dat is ook mijn idee. Zelf opbouwen wat je echt nodig hebt. Daarom heb ik het niet zo op voorgeïnstalleerde iso's die op de harde schijf worden gekopieerd. Dan moet je bepaalde zaken gaan slopen, en slopen is breekwerk met breeksporen. Dat heeft ook het risico dat het systeem instabiel gaat worden.

Dat heeft misschien te maken dat ik dingen snel moet kunnen vinden. Als er dan allemaal overbodige programma's op staan wordt het voor mij onoverzichtelijk. Hoe minder hoe beter.
Voor een beginnende gebruiker liggen de zaken uiteraard anders. Daarom heb je bij Ubuntu en Debian de mogelijkheid om zowel de normale (volle) installatie uit te voeren, maar ook een alternatief blokkendoos manier.

Het is dus niet òf òf, maar én én. En dat waardeer ik bij Ubuntu en Debian, dat je daar de keuzemogelijkheid hebt.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex