Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: url handler script.  (gelezen 1553 keer)

Offline jabuca

  • Lid
url handler script.
« Gepost op: 2019/12/17, 10:16:49 »
Hallo allemaal.
Ik werk met Ubuntu 18.04, en bij het openen van een factuur o.i.d. per mail krijg ik de keuze,dit te openen met URL Handler Script, of opslaan. Met URL Handler Script zie ik niets gebeuren. En als ik de factuur opsla, kan ik die wel lezen. Andere keuzes zijn Inkscape en Firefox maar dit lukt ook niet. Weet iemand een oplossing zo dat ik de factuur kan aanklikken en gelijk lezen? Met vriendelijke groet, jabuca

« Laatst bewerkt op: 2019/12/17, 15:40:46 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: url handler script.
« Reactie #1 Gepost op: 2019/12/18, 18:27:12 »
Gaat het om een bijlage? Zo ja, wat voor bestand is dat dan? Pdf, docx, ....? Dat is wel van belang om te weten.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline jabuca

  • Lid
Re: url handler script.
« Reactie #2 Gepost op: 2019/12/18, 19:28:02 »
Hallo nieuwbie. Ja, als voorbeeld de facturen van Ziggo als een PDF bestand. En een PDF bestand openen is op zich niet moeilijk, ik krijg regelmatig een PDF van Mediq, die open ik in LibreOffice Draw, pas hier mijn bestelling aan. Niet moeilijk. Maar met het openen van de factuur van Ziggo, is het keuzemrnu anders. URL Handler Script is standaard, dan  met logboeken, GNU Image Manupulation Program,  Inkscape of Firefox. En iets anders toevoegen bijvoorbeeld LibreOffice lukt mij niet. Met vriendelijke groet, jabuca
« Laatst bewerkt op: 2019/12/18, 20:24:03 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: url handler script.
« Reactie #3 Gepost op: 2019/12/19, 11:13:42 »
Hallo allemaal. Ik weet wat het probleem is. Voor mijn mal gebruik in Thunderbird, en als ik de mail van Ziggo krijg, en ik wil de factuur bekijken, gebeurd dit in Firefox. https://community.ziggo.nl/community-archief-226/pdf-factuur-niet-meer-te-downloaden-29143
De mail van Ziggo open ik nu maar in de Chromium browser, ik klik op de factuur en ik kan alles lezen enz.
Met vriendelijke groet, jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: url handler script.
« Reactie #4 Gepost op: 2019/12/19, 18:38:57 »
Ik vind het wel apart dat je pdf's niet gewoon met Evince worden geopend, dat is toch de standaard PDF-lezer in Ubuntu? Of niet meer in 18.04?

Ik heb even bij mezelf gekeken; Ziggo stuurt geen facturen meer, maar alleen een link naar de online-versie. Dus vandaar.

Maar dat van dat keuzemenu begrijp ik niet. Ik krijg gewoon een link en als ik daar op klik opent je browser.

Maar ik begrijp dat je het OK vindt nu, dus dan is het opgelost.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline jabuca

  • Lid
Re: url handler script.
« Reactie #5 Gepost op: 2019/12/19, 20:05:31 »
Hallo nieuwbie. Ja, ik snap het zelf ook niet helemaal. Meestal kijk ik de facturen  helemaal  niet na,  want  ik zie gewoon het eindbedrag, dus ok. Maar ik heb een paar keer naar Italië gebeld, dus het eindbedrag was iets hoger, en toen liep k tegen dit probleem aan. Bedankt voor het meedenken. Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: url handler script.
« Reactie #6 Gepost op: 2019/12/22, 13:30:09 »
Hallo allemaal. Het liet mij niet los, dat probleem met de facturen/URL Handler Script in Firefox. En ik denk te weten wat het probleem is. Ik had Firefox Quantum 69.03. Heb deze verwijderd en heb nu Firefox browser 71.0, 64 bits. Als ik nu een factuur van Ziggo wil bekijken, wordt dit geopend met Documentweergave (standaard), en zo had ik dit vroeger ook.  Met vriendelijke groet, jabuca  ;)
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: url handler script.
« Reactie #7 Gepost op: 2019/12/22, 15:39:39 »
Ah, dat verklaart waarschijnlijk alles. Behalve dan, waarom je Firefox niet automatisch geüpdatet was ;)

Mark
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline roeland

  • Lid
Re: url handler script.
« Reactie #8 Gepost op: 2019/12/29, 14:11:37 »
Ik herken het probleem maar heb nog geen oplossing.  Ik heb een  Xubuntu18.04 versie en Firefox 71.0, 64 bits.

Als ik bijvoorbeeld bij bol.com een factuur wil openen, geeft het schermpje aan: URL Handler Script.  Als ik die verander en documentweergave aanklik,  komt er Env te staan.  Als ik op openen klik, gebeurt er niets.  Als ik ´ander´ selecteer, krijg ik een lijst van allerlei mogelijkheden tot muzieksbestandsnamen e..d. maar niets wat lijkt op documentweergave.

Tot nu download ik eerst het bestand en open het daarna met Documentweergave.

Zit er ergens een instelling in firefox die dit veroorzaakt?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

nahjo

  • Gast
Re: url handler script.
« Reactie #9 Gepost op: 2019/12/29, 14:42:58 »
Zit er ergens een instelling in firefox die dit veroorzaakt?
Firefox heeft en ingebouwde PDF reader en die kan conflicten hebben met een extensie of gewoon de betreffende PDF niet renderen.
Je kan FF ook instellen om de PDF reader van je distro te gebruiken. Misschien is dat een oplossing.
https://support.mozilla.org/nl/kb/pdf-bestanden-bekijken-firefox


« Laatst bewerkt op: 2019/12/29, 14:47:56 door nahjo »