Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [c++] USBlib usb_find_devices functie.  (gelezen 1040 keer)

Offline JV.com

  • Lid
[c++] USBlib usb_find_devices functie.
« Gepost op: 2009/11/02, 20:17:10 »
Hallo mensen,

ik heb een beetje aan het experimenteren met de libusb Libary. nu zit ik een beetje met de basic functies aan het klooien alleen zijn er twee functies die mij een beetje verwarren.

Dit zijn:
* usb_find_busses()
* usb_find_devices()

als ik usb_find_busses  return krijg ik de waarde "5". de website zegt over deze functie:

Citaat
usb_find_busses will find all of the busses on the system. Returns the number of changes since previous call to this function (total of new busses and busses removed).

Als ik dit goed begrijp geeft dit het aantal aangesloten usb apparaten terug. sinds dat de vorige functie aanroep. oke dit is bij mij dus 5. een usb aansluiting is kadoek dus zou opzich aannemelijk zijn. Maar als ik de functie nog een keertje aanroep is de waarde 0. en deze volgorde blijft zich herhalen telkens als ik de applicatie start.

maar als ik de usb_find_devices functie aanroep geeft dit de waarde 6 terug: nu raak ik een beetje in de war want wat betekend dit nou? ik heb sinds ik me PC heb opgestart heb ik geen USB aangesloten. ook deze functie wordt weer 0 nadat ik hem weer opnieuw aanroep. net als de bovenstaande functie. de website zegt over deze functie:
Citaat
usb_find_devices will find all of the devices on each bus. This should be called after usb_find_busses. Returns the number of changes since the previous call to this function (total of new device and devices removed).

wie heeft er ervaring met deze lib. en kan mijn de werking vertellen? want ik heb het vage vermoeden dat ik het wat door elkaar haal.

http://libusb.sourceforge.net/doc/function.usbfindbusses.html

Alvast bedankt

JV.com

Offline track

  • Lid
Re: [c++] USBlib usb_find_devices functie.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 14:09:52 »
Hoi Jelte,

van die libusb heb ik niet zo veel verstand, maar ik ken een beetje de achtergronden van usb.

Voor jouw eigen overzicht is misschien de  lsusb  (terminal uiteraard) een aanrader.
Die vertoont netjes de bussen en toestellen.
En als je meer wilt weten kun je dat ook uitbreiden naar een  sudo lsusb -v .
Maar ik vrees dat je dan gauw in het "door-de-bomen-het-bos"- verhaal terecht komt.

track