Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] standaard window manager  (gelezen 503 keer)

Offline sidius

  • Lid
[opgelost] standaard window manager
« Gepost op: 2013/08/19, 09:35:03 »
ik ben sinds lange tijd weer terug op Linux. Mijn vorige laptop kende een hardware fout en liep steeds vast onder Linux. Nu heb ik dus ubuntu geinstalleerd. Ik ergerde mij dood aan Unity. Daarom dus de Kde-desktop maar geinstalleerd. Dat werkt ook goed. Maar nu moet ik mij dus steeds afmelden om mij aan te melden onder kde. Het lijkt mij dat ik dit ergens standaard kan zetten??
« Laatst bewerkt op: 2013/08/20, 07:41:18 door sidius »

Offline vanadium

  • Lid
Re: standaard window manager
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/19, 11:41:28 »
Dat hangt af van je login manager. De standaard login manager van Ubuntu Unity, lightDM, onthoudt welke sessie je laatst hebt gekozen. Wellicht is bij jou nu een andere login manager geïnstalleerd, waar je mogelijk moet aanduiden dat hij steeds met de KDE sessie moet opstarten.

Dat je je eerst moet afmelden om dan terug aan te melden bij KDE doet mij vermoeden dat autologin actief is. Zet dat in Unity eerst eens uit, als volgt: klik het tandwieltje rechts bovenaan, dan "System settings", dan "User accounts". Je moet eerst de instellingen aanpasbaar maken door op de knop "Unlock" te klikken. Daarna kan je "Autologon" afzetten.

Nu zal je bij het herstarten meteen in het login scherm komen. Kies daar KDE. Normaal moet dan bij een volgende opstart automatisch KDE geselecteerd zijn. Zoek dan eventueel in KDE hoe je daar automatisch inloggen weer kunt aanzetten als je niet telkens wil inloggen bij het opstarten.

Re: standaard window manager
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/19, 11:53:47 »
ik ben sinds lange tijd weer terug op Linux. Mijn vorige laptop kende een hardware fout en liep steeds vast onder Linux. Nu heb ik dus ubuntu geinstalleerd. Ik ergerde mij dood aan Unity. Daarom dus de Kde-desktop maar geinstalleerd. Dat werkt ook goed. Maar nu moet ik mij dus steeds afmelden om mij aan te melden onder kde. Het lijkt mij dat ik dit ergens standaard kan zetten??

Het lijkt me beter om gewoon Kubuntu compleet alleen te installeren. Je hebt mogelijk vervuiling met het mengen van die 2 desktops.
Een betere menging is Xfce en Unity; die zitten mekaar niet zoveel in de weg. Alhoewel ...

Bron van een enthousiast forumlid: KLIK HIER

Dit is ook gebaseerd op pure ervaring met het mengen van een desktop.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: standaard window manager
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/19, 12:45:29 »
Ik heb ook een keer Ubuntu (10.04 weliswaar) met KDE gemengd. Mijn systeem was vervolgens niet stabiel meer en heb ik maar een verse installatie gedaan.
Dus ook ik raad af om zulke gekkigheid uit te halen  :rolleyes:
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: standaard window manager
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/19, 20:03:58 »
Ik en mijn vader hebben ook nooit problemen ervaren met het mengen van werkomgevingen. Ik ken ook maar weinig mensen bij wie het problemen gaf...

Offline sidius

  • Lid
Re: standaard window manager
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/19, 21:38:46 »
dacht eigenlijk dat kubuntu niet meer bestond. Ik kwam gelijk op de ubuntu site terecht.
Ik heb nu net Kubuntu schoon geinstalleerd. Volgens mij draait het meeste wel.
Alleen nog ff zien hoe ik de webcam kan testen etc.