Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?  (gelezen 2213 keer)

Offline joept

  • Lid
Hoi,

Ik heb Ubuntu per ongeluk twee keer geinstalleerd via een Dual Boot.
Hoe kan ik één exemplaar verwijderen?

Zie afbeelding: www.myblogsite.nl/images/P080411_16.21.jpg

Alvast bedankt voor de hulp.

Joep

Re: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/08, 20:31:37 »
Opstarten met diegene die je wil houden, en de partitie waarop de andere staat formatteren.
Dan Grub herinitialiseren en klaar is Kees. (denk ik toch)
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Offline Fre

  • Lid
Re: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/08, 21:18:42 »
Ik had ongeveer hetzelfde en ik moest in het synaptic pakketbeheer de overbodige bestanden verwijderen. Volgens mij heb jij die daar 2x staan?

Re: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/08, 21:22:23 »
ZEKER NIET via Synaptic werken !! Dan zit je bezig in je eigen systeem.

Het is wat al vermeld is; met het schijfgereedschap de 2e partitie formatteren en vervolgens Grub aanpassen.

Hier zijn een paar goede tips: http://sites.google.com/site/computertip/grub
« Laatst bewerkt op: 2011/04/08, 22:41:32 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/09, 11:32:20 »
Opstarten met diegene die je wil houden, en de partitie waarop de andere staat formatteren.
Dan Grub herinitialiseren en klaar is Kees. (denk ik toch)

Twee opmerkingen.
1. Verwijderen via de sysnaptic heeft betrekking op niet gebruikte kernels binnen je huidige systeem, dus niet op extra partities met een andere versie ...Dus dit ZEKER NIET DOEN!
2. Het klakeloos deleten van een partitie kan ook problemen opleveren enwel hierom.
De geinstalleerde Grubloader zoekt naar de bootfolder binnen een vastgestelde partitie.
Ga je nu juist die partitie deleten, start je systeem dus niet meer op ... kan gewoonweg het grubmenu niet meer vinden.
Dat is wel weer recht te trekken door dan je grub te herstellen ( genoeg topics te vinden op dit forum ).
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline joept

  • Lid
Re: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/10, 22:41:25 »
Op de Engelse site van Ubuntu waren ze behulpzamer, lees hier dus de oplossing in het Engels:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1723673

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/10, 23:00:49 »
Op de Engelse site van Ubuntu waren ze behulpzamer,......

Pardon...?! Je hebt hier van vier mensen een mogelijke oplossing gekregen. Ik zie van jou geen bericht of die oplossingen wel of niet gelukt zijn. En dan zijn de mensen op het Engelse Ubuntu-forum behulpzamer.....??? :o

Re: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/10, 23:42:18 »
Je geeft bovendien op het engelstalige forum ook meer info. Dan is het ook makkelijker om je te helpen.....

Re: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/11, 10:00:47 »
Het is wel zo dat op het Engelstalige forum (als je geluk hebt dat ze je topic überhaupt lezen !!) er systeemoplossingen zijn die véél verder gaan dan op dit forum.

Maar !! Inderdaad geef je hier een rotslechte uitleg van je systeem en installatie !

Dus de fout ligt bij jezelf.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/11, 16:22:21 »
Mijn hond heeft ook veel liever hapklare brok ... hij hoeft ook niet te weten hoe het gemaakt is.

Ben zelf ook veelvuldig aanwezig op het Engelstalige forum, maar om nu meteen te roepen dat de Nederlandse het slecht doen durf ik je niet na te zeggen.
Hou er rekening mee dat we met ons allen, de Engelse ,Nederlandse of wat voor taal Ubuntu je ook hebt, er alleen maar zijn om je te helpen.
Een oplossing is niet altijd 'hapklaar', omdat we via een medium als dit forum met soms heel geringe info mensen proberen te helpen.

Het plaatje wat je in de eerste post bij het Engelstalige forum laat zien, heb ik hier niet voorbij zien komen.
Zelfs enige referentie richting dat probleem ontbreekt.

Je probleem was dat je een Grub menu liet zien met daarin 2 maal een Ubuntu entry en daar waren de aanwezigen mee bezig om je advies over te geven.
Een totaal ander probleem dan dat je het Engelstalig forum voorschoteld.

Maar goed, als er uiteindelijk maar een oplossing is voor je probleem waardoor je probleemloos Ubuntu kunt gaan gebruiken.
Veel plezier daarmee.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline joept

  • Lid
Re: Ubuntu twee keer geinstalleerd hoe verwijder ik één exemplaar?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/11, 21:14:23 »
Goed, goed.... ik heb niks gezegd (o, nee...ik heb niks geschreven).
als ik inderdaad alle informatie hier had gegeven, was het ook op het Nederlandse forum goed gekomen.

Joep