Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beheer>gebruikers en groepen laad taakbalk niet!  (gelezen 1211 keer)

Offline vragen

  • Lid
Beheer>gebruikers en groepen laad taakbalk niet!
« Gepost op: 2011/04/05, 11:28:31 »
Ik had zojuist een extra gebruiker aangemeld. Als mijzelf (hoofdgebruiker) afmeld en dan aanmeld onder de nieuwe gebruiker dan laad hij de taakbalk (waar toepassingen, locaties en systeem op staat) niet. Ook de onderste balk komt niet te voorschijn. Waar kan dat aan liggen? Je kunt vervolgens niks meer. Behalve dan alt + control en delete. Dan kun je de computer opnieuw opstarten of afsluiten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Beheer>gebruikers en groepen laad taakbalk niet!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/05, 11:30:11 »
Doe eens een volledige herstart van de computer en zet daarna de visuele effecten eens uit in het nieuwe gebruikersaccount.

Offline vragen

  • Lid
Re: Beheer>gebruikers en groepen laad taakbalk niet!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/07, 00:45:16 »
Het werkt weer goed, misschien dat hier meer mensen last van hebben. Bug?

Offline _eric_

  • Lid
Re: Beheer>gebruikers en groepen laad taakbalk niet!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/07, 09:47:31 »
Ik ben bang van niet, bij mij komt het at random weer terug..... 20x oké, 2x niet... Ik heb ingesteld dat firefox en evolution automatisch opstarten. Dan heb ik meestal geen last van het wegblijven van de taakbalken..

Bij het afsluiten krijg ik dan de melding 'panel is not responding' heb / had jij dat ook?

Gr
Eric

Offline vragen

  • Lid
Re: Beheer>gebruikers en groepen laad taakbalk niet!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/11, 12:30:53 »
Helaas je hebt gelijk nu laad de taakbalk niet in Xubuntu. Dit komt alleen voor denk ik dat je gebruik maakt van meerdere groepen?

Ik kan in Xubuntu op de rechtermuis knop drukken en dan kan ik alsnog de "start" knop indrukken. Ik krijg de melding not responding niet. Wat is hier aan de hand? Ik hoop dat Ubuntu snel deze bug kan oplossen.

Ik kon Xubuntu niet afsluiten omdat de uit knop ontbreekt...  :(

Offline vragen

  • Lid
Re: Beheer>gebruikers en groepen laad taakbalk niet!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/12, 00:00:37 »
Inmiddels geprobeerd via instellingen beheer de taakbalk op te starten, dan gebeurd er vervolgens niets. Als ik inlog op een andere naam en hierop klik werkt het wel. Met alt + tab kan ik switchen tussen de schermen... Ik hoop dat deze bug snel gesignaleerd wordt en hiervoor een oplossing komt.

Ik zag elders in het forum dit staan:

raait u xubuntu?
zoja:
doe:
Alt+F2 toetsen, dan het volgende typen:

Code:

xfce4-panel

Nu staat het paneel weer in beeld....

Ik heb dit in Xfce 4 instellingenbeheer  Bij sessies en opstarten aan toevoegd. Nu start hij op met een paneel als de computer is opgestart....
« Laatst bewerkt op: 2011/04/12, 00:24:07 door vragen »