Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Usb niet ondersteund?  (gelezen 749 keer)

[opgelost] Usb niet ondersteund?
« Gepost op: 2013/07/23, 12:06:54 »
Ja ja, na lange tijd weer eens een topic van mij. Ik zit met het volgende probleem:

Sinds kort heb ik een nieuwe usb. De eerste dag deed hij het prima, maar daarna verdwenen er plotsklaps bestanden (?) en werden er sommigen op read-only gezet. Inmiddels is het zo ver dat alle bestanden van deze usb zijn verdwenen en de usb alleen nog met lshw, gparted en disk utility te zien.  Gparted ziet er als volgt uit:


Dit is de output van lshw m.b.t. de usb:
*-scsi:1
          physical id: 3
          bus info: usb@1:3
          logical name: scsi5
          capabilities: emulated scsi-host
          configuration: driver=usb-storage
        *-disk
             description: SCSI Disk
             physical id: 0.0.0
             bus info: scsi@5:0.0.0
             logical name: /dev/sdc
             size: 7800MiB (8178MB)

En zo ziet disk utility er uit:


Na een lees/schrijf benchmark test:


Het is een 8Gb Hema usb.
Wie o wie kan mij verder helpen?

« Laatst bewerkt op: 2013/07/23, 18:22:31 door Luckiboy »

Offline Kees3

  • Lid
Re: Usb niet ondersteund?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/23, 12:20:53 »
Zoals in GParted en disk utility te zien is, bevat de stick geen partities (meer). Je kan in GParted op dat oranje uitroepteken klikken om te kijken wat er aan de hand is, en je zou in GParted kunnen proberen te partities automatisch te herstellen. Hou er rekening mee dat je gegevens weg zijn, en misschien de stick defect is.

Re: Usb niet ondersteund?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/23, 12:24:26 »
Zoals in GParted en disk utility te zien is, bevat de stick geen partities (meer). Je kan in GParted op dat oranje uitroepteken klikken om te kijken wat er aan de hand is, en je zou in GParted kunnen proberen te partities automatisch te herstellen. Hou er rekening mee dat je gegevens weg zijn, en misschien de stick defect is.
Dat heb ik al gedaan, maar een partitie maken gaat niet. Ik krijg de melding dat ik een partitietabel moet toevoegen. Echter, als ik dat doe gebeurt er niets. Gparted lijkt dan even bezig te zijn, maar uiteindelijk veranderd niets.

Re: Usb niet ondersteund?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/23, 18:22:08 »
Ik ben er inmiddels mee naar de winkel gegaan, ze gaven me een nieuwe usb. Waarschijnlijk was het corrupt. Dus bij deze: opgelost.