Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie van linuxmce lukt niet.  (gelezen 2055 keer)

Offline GJD

  • Lid
installatie van linuxmce lukt niet.
« Gepost op: 2008/01/19, 12:01:35 »
Als eerste zal ik me voorstellen.

Mijn naam is George en struin al een tijdje over het forum rond om te lezen.
Nu toch maar eens geregistreert daar ik echt hulp nodig heb.

Mijn ervaring met linux is....... zeg maar rustig bijna nihil.

Ik heb hier een pc staan die ik voorheen gebruikte als media center onder windows.

Maar wilde al langer over naar linux.
Vond op het internet Linuxmce en was eigenlijk wel een beetje verkocht aan de layout.
Tja nu begon de ellende (te maken met onkunde)

Installeren van de dvd met daarop linuxmce is niet mogelijk daar na installatie hiervan gevraagt word om te de dvd te verwijderen waarna het systeem opnieuw opstart.
Nu krijg ik gelijk de melding dat er niets gevonden word en dat ik moet opstarten met een bootflop.

Helaas....einde actie voor mij.

Na wat lees werk dacht ik dat het ook anders zou moeten kunnen maar ik kon geen goede kubuntu 7.10 vinden dus eerst maar de nieuwste versie van ubuntu geinstalleert en dat verliep vlekkeloos.
Ik had inmiddels ontdekt dat ik naast ubuntu ook kubuntu kon istalleren (doormiddel van een opdracht te geven in het terminalventer) en zo bij de opstart gebruik kon maken van de keuze gnom of kde... voor mij een soort dualboot dus (of zeg ik dit verkeerd?)
Verder zoeken en  ook hiervan daan zou het moeten lukken om onder kubuntu de wens voor linuxmce te kunnen realiseren.
Maar...... puinhoop allom ..... veroorzaker????  ikzelf natuurlijk.
Nou is het niet erg omsteeds vanaf de bodem te beginnen daar ik steeds meer leer en ondek.

Maar nu wil ik jullie toch vragen hoe nu verder:

stand van zaken is nu dat ik de zoveelste image gedownload heb van linuxmce ....... maar na installatie.....opstarten homaar.

Wat doe ik fout????

George
Als je een vraag stelt, verwacht je een antwoord op basis van de info die je verstrekt. Als het antwoord niet voldoet aan je verwachtingen is de kans groot dat de info in de vraag niet toereikend was.

Tsiburaska

  • Gast
installatie van linuxmce lukt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/20, 07:39:10 »
Ubuntu 7.10 werkte dus goed en met losse aanpassingen kun je deze uitbreiden naar Kbuntu eo die andere!
Zelf heb ik diverse Fedora dingen draaien dus niet het complete pakket maar wat ik leuk en nodig vond, zo gebruik je Linux.

MCE is een matige distributie die elders ook vele problemen geeft, zelfs het Russishe forum is het klagen...
Enkele delen op Ubuntu zetten kan, maar ik zou liever op de 8.04 wachten of de Beta nemen die nu getest word!
Deze kan wel meer programma's zoals jij wilt, maar ik heb het er nu naast draaien op aparte PC en bij problemen kan ik nergens klagen!
Dus blijf bij 7.10 en laat dit soort testen over aan 8.04 Beta gebruikers!

Offline GJD

  • Lid
installatie van linuxmce lukt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/20, 11:03:57 »
Tsiburaska

Dank je wel voor je antwoord.
uiteraard heb ik niet stil gezeten en ben eveneens tot de conclusie gekomen dat linuxmce nog niet helemaal goed draait.
op dit moment ben ik met muthbuntu aan het stoeien.
Als er dingen fout gaan heb ik gelukkig nog een pc staan waarmee ik toch kan zoeken op internet.

Maar ik zal je raad niet in de wind slaan en na vandaag (wil toch nog stoeien met mythbuntu) wederom terug gaan naar ubuntu/kubuntu 7.10
Op dit moment ben ik bezig met de tv kaart en dat wil nog niet helemaal lukken.
Het is een oude pinnacle pctv pro en alles wat ik daarvan te lezen krijg voorspeld best wel een hoop narigheid (slik en zucht) maar je leert zo wel je weg kennen in het systeem.

George
Als je een vraag stelt, verwacht je een antwoord op basis van de info die je verstrekt. Als het antwoord niet voldoet aan je verwachtingen is de kans groot dat de info in de vraag niet toereikend was.

installatie van linuxmce lukt niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/20, 11:10:13 »
Hier is nog een opensource media center, TV wordt nog niet ondersteund maar is wel gepland in de toekomst: http://elisa.fluendo.com/
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline GJD

  • Lid
installatie van linuxmce lukt niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/20, 14:55:24 »
asilnevs

Zal mijn licht eens laten schijnen over Elisa
Inmiddels staat ubuntu.
Mythbuntu was grafisch echt in orde en ook de tv kaart kreeg ik aan de praat.(ttfilm)
Helaas kreeg ik via het media scherm geen video op tv maar als ik terug ging naar de desktop omgeving ik wel gewoon iedere film op tv kon vertonen.

Dus we gaan weer met verse moed beginnen in ubuntu.

George
Als je een vraag stelt, verwacht je een antwoord op basis van de info die je verstrekt. Als het antwoord niet voldoet aan je verwachtingen is de kans groot dat de info in de vraag niet toereikend was.

installatie van linuxmce lukt niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/20, 15:07:33 »
Je kan niet zomaar Ubuntu of Kubuntu installeren en daar ff Linux-MCE van maken.

Wat je hier zegt:
Citaat
Installeren van de dvd met daarop linuxmce is niet mogelijk daar na installatie hiervan gevraagt word om te de dvd te verwijderen waarna het systeem opnieuw opstart.
Nu krijg ik gelijk de melding dat er niets gevonden word en dat ik moet opstarten met een bootflop.

Helaas....einde actie voor mij.
Heeft te maken met het feit dat er iets niet goed geinstalleerd is op je harddisk.
Dit zal ongetwijfelt grub zijn.

Linux-MCE is vrij nieuw maar moet goed kunnen werken.

Wat ook nog kan zijn is dat je het verkeerd of te snel brand op die DVD.
Dit is een beetje de archilleshiel van alle Linux distro's.
Brand altijd zo langzaam mogelijk.

Probeer het nog eens en bekijk rustig de installatie.
Best mogelijk dat je ergens een vinkje moet zetten of een keuze moet maken die je vergeten bent.

Trek alle USB apparaten uit je pc tijdens de installatie en kijk of er niet iets verkeerd staat in je bios settings.

BIJV:
Met sommige (nieuwe) moederborden kan je in de problemen komen wanneer je in de bios een paar dingen heb aanstaan.
Bijv.
Plug n play OS
Legacy USB drivers

Schakel dit uit in de bios wanneer je tegen vreemde problemen aanloopt.
Of schakel het zowiezo uit, om problemen te voorkomen.


Dit geld niet alleen voor Linux_MCE maar voor alle Linux distributies.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline GJD

  • Lid
installatie van linuxmce lukt niet.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/20, 15:34:24 »
Gandyman

Ik ben me terdege bewust dat ik van genoemde besturingen echt geen lunixmce kan maken (zeker niet met mijn ervaring en kennis hahahaha)

Zal eerdaas toch nog eens linuxmce proberen.

Mag ik aannemen dat als ik ubuntu, kubuntu en mythbuntu probleemloos kan installeren, dat mijn pc toch voor wat de bios betreft de instellingen goed staan??? (zal in ieder geval je voorgestelde handelingen doorvoeren)
Dan zou het dus aan het branden van de dvd kunnen liggen. (1 ste gebrand op max snelheid en de 2de op 2 speed)

Installatie van linuxmce ging voorspoedig zonder foutmeldingen.
Het ging pas fout na de installatie waarbij gevraagd werd om de cd te verwijderen ivm herstart.
Hierna kreeg ik de melding dat er een bootflop geplaatst moest worden.

George
Als je een vraag stelt, verwacht je een antwoord op basis van de info die je verstrekt. Als het antwoord niet voldoet aan je verwachtingen is de kans groot dat de info in de vraag niet toereikend was.

installatie van linuxmce lukt niet.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/21, 03:41:16 »
Hmz die melding of die van "stop de cd-rom " erin heb ik ook wel eens gehad.

mja ik was ff vergeten in de bios aan te geven dat hij vanHD moest booten. :D

Sommige bios-en zijn nu eenmaal eigenwijs.

Dus check dat nog ff, haal die floppy boot weg,
Haal eventueel alles weg zodat hij moet booten van de HD.

Dit moet toch iets kleins zijn ???

En het zou jammer zijn als je het niet aan de praat krijgt.

Linux-MCE is toch de toekomst voor een Htpc en een total home solution.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D