Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid totdat volume veranderd  (gelezen 1672 keer)

Aprominax

  • Gast
Geluid totdat volume veranderd
« Gepost op: 2007/02/08, 23:54:37 »
Ik heb een probleempje met mijn geluid, na heel wat tutorials en ongeveer de eerste 25 resultaten van google te hebben gevolgd heb ik nu geluid, totdat ik mijn volume verander, als ik dan CTRL+ALT+BackSpace en opnieuw in log heb ik nog steeds geen geluid, pas na een hele reboot. Snap niet hoe het kan.

de output van "aplay -l"  is:
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: Intel [HDA Intel], device 0: AD198x Analog [AD198x Analog]
  Subdevices: 0/1
  Subdevice #0: subdevice #0
card 0: Intel [HDA Intel], device 1: AD198x Digital [AD198x Digital]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0
en bij "lspci -v" vind ik mijn kaart, een Intel (ICH7 Family):
0000:00:1b.0 0403: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 01)
        Subsystem: ASUSTeK Computer Inc.: Unknown device 817f
        Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 66
        Memory at dcdf8000 (64-bit, non-prefetchable) [size=16K]
        Capabilities:
Ik heb alsa drivers geinstalleerd, en ergens in bestandje "Modules", (weet ff niet meer waardat was) de snd-hda-intel toegevoegd, want die zou voor mijn kaart nodig, zijn, verder het geluid is gewoon goed, geen ruis of piep er doorheen, speelt MP3 en AVI af met XMMS en VLC, TOTDAT het volume wordt veranderd, door bijv. in alsamixer muting aan en uit te zetten, of op de taakbalk het niveau te veranderen.

Ik snap er niks meer van :( .. kan iemand me helpen,
thnx. Aprominax

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geluid totdat volume veranderd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/08, 23:57:10 »
Installeer via Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer, eens het progje alsamixergui
na installatie:
start alsamixergui eens en post een schermafdruk (bijv. op http://imageshack.us )

Aprominax

  • Gast
Geluid totdat volume veranderd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/09, 00:03:41 »
kan ik geen schermafdruk van de command-line interface Alsa-mixer maken?

Edit: hier is ie:


Nog een EDIT:
Ik heb hetzelfde moederbord als hier: een asus p5pl2, ook hier geen oplossing genoemd:http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=244033
En verder zou hier wat in kunnen staan over mijn kaart, nadat ik wat gegevens op google had ingetikt, die boven in mijn Alsa Mixer schermpje staan, alleen ik kan het niet lezen, Tjechisch ofzo, http://forum.ubuntu.cz/viewtopic.php?pid=46563 misschien iemand wel ? :)

Aprominax

  • Gast
Geluid totdat volume veranderd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/09, 00:37:28 »
Nu zit er echt een verschikkelijke PIEP doorheen, ik weet niet of iemand die stille ringtone kent, en dan ook de piep die erbij hoort, maar zoiets is het, alleen 10x hard en iedereen hoort het .. weet niet waardoor het komt, had geen geluid meer, restartte, weerniks, weer restart, PIEP-geluid, heb al eerder iemand op een forum gezien die ook zelfde moederbord en piep had, daar was geen oplossing voor, ik denk dat er gewoon iets mis is met de installatie van drivers, maar geen idee wat het zou kunnen zijn.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geluid totdat volume veranderd
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/09, 08:59:31 »
OK. Je hebt sowieso veel teveel schuifjes openstaan. Daar wordt een geluidskaart niet blij van!

Probeer eens dit:
Alle schuifjes helemaal dichtgooien (!), behalve:
- PCM
- CD
- LFE
- Front
- Surround
- Center

En laat die 6 gewoon op 80 % staan. Helpt dit nog niet, gooi dan ook Front, Surround en Center dicht.

Helpt dit?

Groet, Pjotr.

Aprominax

  • Gast
Geluid totdat volume veranderd
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/09, 14:29:46 »
Ik heb het nu gedaan, maar als ik Headpone helemaal dichtgooi, geeft het icoontje in mijn taakbalk aan dat geluid ge-mute is.

is er een manier is om de drivers van geluid opnieuw te laden zonder reboot? En hoe kan het dat ik wel geluid heb bij inloggen, maar dan niet standaard in mijn account?

ik ga nog wat met die schuifjes proberen

EDIT:
headphone aangezet, nu heb ik geluid, alleen wel met die piep erbij. kan dat komen doordat ik een schuifje teveel heb open gezet?.
En na volume veranderen nog steeds probleem