Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Partities en dual boot XP  (gelezen 521 keer)

baklap

  • Gast
Partities en dual boot XP
« Gepost op: 2007/09/16, 19:49:43 »
In navolging van mijn eerdere vraag hier weer de volgende.

Sitiuatie:

Laptop met 1 disc, 2 partities en Windows XP.

Live CD er in (Ubuntu 7.0.4) en opstarten. Dit gaat allemaal goed. Dan install en ik vervolg mijn weg met de hulp van https://wiki.ubuntu.com/NlInstallatieHandleiding/DualBoot

Install begint inderdaad met zoals aangegeven in de tutorial maar dan komt de schijfindeling... en daar gaat het mis. In plaats van de mooie Gparted vormgeving kom ik in een hele kale schijfindeling dialoog terecht. En daar kom ik niet meer uit. Geef aan handmatig, creeer een partitie etc maar kan niet mounten volgens de beschrijving etc.

Dus ik denk ik slim ik ga gewoon met Gparted aan de gang en doe het weer volgens de tutorial. Dat gaat helemaal goed. Maak een extended partitie aan (ivm met al 2 primary parts voor XP) en daarin een ext3 nog een ext3 en een linux swap file.

Ziet er prima uit, discs worden op het bureau blad geplaatst dus zijn gemaakt en toegankelijk.

Dan weer terug naar install... en dan loop ik helemaal vast. Ik kies voor de juiste partitie en krijg dan doodleuk er is geen bestandssysteem gedefinieerd :) da moe nie :-D

Wat nu? met die partitie manager in de installer kom ik er niet uit, Gparted wekt niet anders dan elke soft en doet ook wat ik vraag alleen begrijpt de install het nog niet....

..... help ? ;)

Menno

ps wil het blijven proberen :)

baklap

  • Gast
Partities en dual boot XP
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/16, 20:05:11 »
oops.. heb het nog maar een keer gedaan en uiteindelijk via de instalatie cd wel voor elkaar gekregen... als ik alleen nu maar onthouden had wat ik precies gedaan had ;)

Thx en sorry.. ben nu al een dag of 2 bezig dit voor elkaar te krijgen :) kom steeeds een stappie verder.

Menno

[edit] er van uit gaande dat het ding opstart strakkies ;)