Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik een programma toegang geven tot een "open shared object"?  (gelezen 247 keer)

Beste forumleden,

Hoe zorg ik ervoor dat een programma toegang krijgt tot een "shared object file". (ik ben al administrator) Zie foutmelding onder: 

"K9Copy: error while loading shared libraries: libkdeui.so.5: cannot open shared object file: permission denied"

Met vriendelijke groet,
Dennis

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe kan ik een programma toegang geven tot een "open shared object"?
« Reactie #1 Gepost op: 2024/04/12, 14:47:18 »
Wellicht gaat dit over je Ubuntu 12.04? Het is wel zo netjes die info aan het begin te geven in plaats van medegebruikers van dit forum oplossingen te doen zoeken voor vragen die achteraf over een totaal uitgefaseerde distributie blijken te gaan.

Re: Hoe kan ik een programma toegang geven tot een "open shared object"?
« Reactie #2 Gepost op: 2024/04/13, 18:10:04 »
Ik snap het punt niet wat je probeert te maken.
Komt voor mij over of je wilt zeggen dat dit een probleem is wat alleen bij Ubuntu 12.04 voorkomt. Heb bewust de versie niet genoemd aangezien dat alleen maar reacties zoals die van jou op zou roepen (helaas nu dus ook 🙈) . Een rechtenprobleem als deze kun je in mijn ogen ook bij de nieuwere Ubuntu-versies tegenkomen met vanzelfsprekend andere programma's (omdat K9 niet meer beschikbaar voor de nieuwe Ubuntu. Goh, zou ik daarom nog Ubuntu 12.04 gebruiken... 🤔😂) , dus die info is in mijn ogen niet relevant.
Geef aub alleen een reactie wanneer je een oplossing hebt, en niet wanneer je alleen iets te zeuren moet hebben, interessant wilt doen of iemand af wilt kraken.
Fijne dag!

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Hoe kan ik een programma toegang geven tot een "open shared object"?
« Reactie #3 Gepost op: 2024/04/13, 18:41:27 »
Bij deze een slotje voor het gaat escaleren. Neem a.u.b. de forum regels en richtlijnen in acht en de gedragscode CoC:

https://www.ubuntu-nl.org/regels/
https://www.ubuntu-nl.org/gedragscode/

Daarnaast bieden wij géén ondersteuning meer aan oude, niet meer ondersteunde, EOL (End Of Life) Ubuntu versies. 12.04 LTS is daar één van. Will je nog verdere ondersteuning genieten installeer dan Ubuntu 22.04 LTS.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.