Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( opgelost ) uninstall ubuntu  (gelezen 2131 keer)

willijor

  • Gast
( opgelost ) uninstall ubuntu
« Gepost op: 2009/05/16, 11:51:11 »
ik zit met een probleem: ik had ubuntu 8.10 en window's xp prof. op mn pc staan. een paar dagen later had ik wat hulp nodig bij een programma en ik vroeg en vriend om ff te helpen. die kan me alleen helpen als i ff mn pc kon besturen(Ik snapte zn uitleg nie:P). Hij zei dat het zou lukken met LOGMEIN (een programma om een andere pc te besturen)

Hij had er geen problemen mee (hij had geen illigale windows).
Dus ik installeer het en we gebruiken het om ff een spel te fixe(verder niet belangrijk)
De volgende dag start ik mijn pc op mr bij ubuntu vraagt  om inlog(inlognaam en passw) bij de inlognaam gaat het nog goed mr bij pasw. kan ik niks meer typen. niks zichtbaar (heb ook al hier gevraagd mr niemand weet het)
Dus ik probeer ff windows die start niet meerop. Vraagd om een listentie.  Wil alleen nog in veilige modus (en als ik dan gebruik maak van systeem herstel gaat het allemaal goed tot dat i weer opnieuw moet opstarten (loopt i weer vast))   

Dus ik kan niet meer in Ubuntu en IN Windows

DUS NU WIL IK MIJN PC FORMATEREN MAAR IK HEB ALLEEN EEN UBUNTU DISK HOE KAN IK DIT DOEN???


PLZ HELP...

ps. srry voor het aantal  (())

gr, Jorrit

Mod edit: opgelost bij onderwerp geplaatst. :(
« Laatst bewerkt op: 2009/05/17, 23:59:58 door Wanda Rooze »

Re: uninstall ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/16, 12:00:40 »
Je hebt dus LogMeIn geïnstalleerd in Ubuntu en sindsdien doen beide OS'en vreemd? 

e-miel

  • Gast
Re: uninstall ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/16, 13:32:31 »
als je de schijf wilt formatteren kun je gewoon de ubuntu cd erin doen en de installatie starten, bij de partition manager in de installatie kun je partities aanmaken en verwijderen :)

willijor

  • Gast
Re: uninstall ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/16, 21:07:11 »
ja sinds dien doen ze vreemd.

mr ik zou graag willen welke stappen ik moet volgen om te formt. er staan zo veel dingen mr kan niet de goede vinden. miss een soort van stappen plan want alleen kom ik er niet uit.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: uninstall ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/16, 21:29:22 »
gewoon kiezen voor gebruik de hele schijf, dan is win en de oude ubuntu er helemaal af, de schijf wordt leeggepoetst en je kan clean beginnen.

wil je nog windows ook installeren, dan opstarten met de ubuntu live cd, partities aanmaken via systeem > beheer > partitie bewerker
meerdere partities aanmaken, en eerst je win opnieuw installeren, en daarna pas ubuntu, dan zal grub ook netjes je win zien en als optie toevoegen in het startmenu.

Re: uninstall ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/16, 21:31:52 »
Man, ik heb je verhaal drie keer moeten lezen en nog weet ik niet zeker dat ik het snap. Wat is er mis met gewoon nederlands?

In ieder geval begrijp ik nu dat je logmein hebt geinstaleerd in Windows en dat er ergens iets fout is gegaan en dat nu alles op een hoop ligt? (de link met een illegale Windows versie ontgaat me helemaal hier)

Wat wil je nu instaleren, Windows met Ubuntu of alleen Ubuntu?

Is het het eerste dan moet je eerst Windows instaleren en dan Ubuntu.

Wil je alleen Ubuntu is het nog simpeler, leg de schijf erin, start vanaf cd. Dan op een gegeven moment vraagt hij hoe je de schijf wilt indelen (hij ziet een aantal partities waar ook waarschijnlijk nog Windows opstaat) . Dan kies je de optie dat Ubuntu de gehele schijf mag gebruiken. Klik op doorgaan en dat is het dan, volg de aanwijzingen en alles wordt geinstalleerd.
Let op, alleen dit doen als je alleen Ubuntu op de pc wilt hebben.

<edit, chris kan sneller typen dan ik kan merk ik>
« Laatst bewerkt op: 2009/05/16, 21:33:26 door Willempiesnor »
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

willijor

  • Gast
Re: uninstall ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/17, 09:51:19 »
ja srry voor mn nederlands moest ff snel

ik zal het proberen bedankt.


Offline Ploffie

  • Lid
Re: uninstall ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/17, 10:08:33 »
Nu doe je het weer.
Zou je misschien geen sms/msn taal willen gebruiken, maar even de moeite nemen de klinkers er tussen te typen.

Alstublieft, dankuwel.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

willijor

  • Gast
Re: uninstall ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/17, 10:30:32 »
nu snap ik wat je bedoeld ik zal voortaan beter om mijn woorden letten

met vriendelijke groet,

willijor

  • Gast
Re: uninstall ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/17, 10:40:36 »
Het is gelukt nu nog GTA spelen (mocht je er iets van weten check ff de link hier onder)

http://forum.ubuntu-nl.org/games/gta-iv/

dank u

Re: uninstall ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/17, 23:50:08 »
Mooi dat het gelukt is. Van games weet ik niks en wil ik ook niks weten  =D dus daar kan ik je niet mee helpen.

Misschien wil je even [opgelost] voor je topic titel zetten (je eerste post even editten, dan kun je dat aanpassen).
Dat is een afspraak die wij gemaakt hebben zodat we in 1 oogopslag kunnen zien welke topics actueel zijn en welke niet. Bedankt!
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy