Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer  (gelezen 3818 keer)

Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Gepost op: 2007/04/28, 08:32:17 »
Ik heb de bureaublad-effecten getest in Ubuntu; ik moest daarvoor een (niet officiële) NVidia-driver installeren.
Nadat ik deze weer verwijderd had en de PC herstart, krijg ik steeds een'wit' scherm met geen enkel detail. Herstarten of Ctr-Alt-Backspace helpt niet.

Gelukkig heb een aparte /home, maar kan ik dit probleem oplossen zonder opnieuw te installeren?

Dank voor de hulp.

Feisty Fawn natuurlijk

Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/28, 10:59:43 »
Start eens op met de keuze "recovery-...etc" in je GRUB-menu.

Dan start je namelijk op als root in alleen een terminal omgeving.
Toets het volgende in, je hebt geen sudo nodig nu:
dpkg-reconfigure xserver-xorg
Kies in de driver lijst "nv" vragen waar je het antwoord niet op weet, gewoon door enteren (of soms eerst ff tab).
 Wanneer je ermee klaar bent typ je in:

reboot

Offline siegi

  • Lid
Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/28, 11:19:24 »
Het probleem is dat ie de nvidia driver nodig heeft om die effecten te geven.  
Jij hebt de driver verwijderd maar de effecten staan nog altijd aan dus kan hij niet opstarten.
De oplossing van corvus gaat spijtig genoeg niet werken want zo heb je nog altijd de gewone nv driver inplaats van de nvidia driver.  

Ik weet niet persies waar die setting zit van de grafische effecten anders had ik je een oplosing kunnen geven via terminal.
Maak eens een nieuwe gebruiker aan, bv test
start op en druk alt - control f1
log in als je gewone gebruiker,
voer het commando " sudo adduser test " uit
Volg de  instructies en doe vervolgens.
sudo adduser test admin.
Doe nu alt-control f7 en log in als die nieuwe gebruiker.  
installeer nu de nvidia driver terug met restricted driver manager.
En vervolgens kan je ook terug inloggen in je oude account.
Desktop effecten zou je daar nu kunnen afvinken.  Maar de nvidia driver zou ik geinstalleerd laten omdat deze veel betere prestaties levert.

Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/28, 12:12:47 »
wanneer de 3d effecten geinstalleerd zijn, maar de nv driver is actief, dan schakelt het de 3d effecten gewoon uit, althans zo gaat dat met Beryl.
Met andere woorden, dan valt ie gewoon terug op de standaard metacity window manager.

De reden waarom de starter van dit topic helemaal niks te zien krijgt is omdat na deinstallatie van de driver, de driver nog niet in zn xorg.conf gewijzigd is van "nvidia" naar "nv"...

Offline siegi

  • Lid
Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/28, 12:30:55 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
wanneer de 3d effecten geinstalleerd zijn, maar de nv driver is actief, dan schakelt het de 3d effecten gewoon uit, althans zo gaat dat met Beryl.
Met andere woorden, dan valt ie gewoon terug op de standaard metacity window manager.

De reden waarom de starter van dit topic helemaal niks te zien krijgt is omdat na deinstallatie van de driver, de driver nog niet in zn xorg.conf gewijzigd is van "nvidia" naar "nv"...
Beryl controleerd bij het opstarten inderdaad of hij kan werken dus als er geen direct rendering is start hij gewoon niet op.  Dat doet compiz dacht ik niet daardoor dat je dit effect krijgt.
Ik denk dat als jouw antwoord waar zou zijn hij geen wit scherm zou krijgen maar blauw ofzow.  Maar het kan natuurlijk zijn dat je gelijk hebt.

Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/30, 05:02:08 »
Dank voor de suggesties; heb ondertussen enkele andere discussies gevonden, o.a. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=425653&highlight=nvidia+blank+screen.

Heb een paar dingen geprobeerd zonder succes (aan jullie suggesties ben ik niet toegekomen) en ik heb besloten Feisty maar opnieuw te gaan installeren, dat is waarschijnlijk de snelste weg; gelukkig heb ik al een aparte /home directory.

Volgende keer zal ik de waarschuwingen van Feisty ("non-supported driver") serieuzer nemen....
Weer wat geleerd  :-)

Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/30, 12:03:09 »
Het werkt dus niet: Feisty Fawn opnieuw installeren met behoud van de /home directory levert hetzelfde resultaat op: wit scherm.

Zou ik uit de /home directory eerst een verborgen driver-directory moeten verwijderen?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/30, 13:51:02 »
Wat voor grafische kaart heb je? (merk en type)

Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/30, 14:31:08 »
Geoforce 2 MX400-64MB

Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/30, 19:01:04 »
Citaat van: R Smit
Geoforce 2 MX400-64MB
nvidia-glx-legacy moet je hebben...had je die al geprobeerd?

Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/30, 19:55:31 »
Het probleem is dat ik helemaal niets kan doen met een wit scherm; ga straks FF helemaal opnieuw installeren. Misschien niet de elegantste, maar wel de snelste weg.

Dank voor het meedenken.

Offline siegi

  • Lid
Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/30, 21:20:35 »
waarom het niet werkt herinstalleren met behoud van home dir kan ik je vertellen.  
De foute configuratie zit op users niveau dus in de home dir.  Door een nieuwe gebruiker aan te maken is je probleem al opgelost.

Na deinstallatie 3D NVidia-driver geen beeld meer
« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/30, 22:42:29 »
Heb inmiddels FF opnieuw geïnstalleerd, kan dus geen andere oplossingen meer proberen.
Misschien kan dit probleem een waarschuwing zijn voor andere gebruikers.