Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 412470 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #50 Gepost op: 2012/11/30, 19:37:32 »
Het Gnome Thema op de afbeelding maar nu gebruik ik Faience.
Andere Thema's lijken grotere text te hebben dan de Mint themas.
 

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #51 Gepost op: 2012/11/30, 23:18:11 »
Mint14 ook op de desktop gezet.
Wilde het gewoon eens proberen en kijken of ik Steam weer aan de gang kreeg.
Dat is gelukt alleen omdat ik Windows nog niet aangepast heb, heb ik maar ruimte voor 1 van de 2 spellen dus probeer ik er nu 1 en ga ik van de week alles in orde maken.

Hier de afbeelding van mijn desktop.

Klik hier voor de volledige afbeelding.
Resolutie van 5760x1080  =D

Ga trouwens ook andere distro's proberen om te zien welke het beste draait. Moest even kijken of mijn xorg.conf file werkt in Cinnamon en de volgende is Ubuntu die ik ga testen. Kijken of het ook werkt en wat er met de launcher gebeurd.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/30, 23:20:20 door emiel1976 »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #52 Gepost op: 2012/12/01, 11:10:17 »

Mint 14 Nadia Cinnamon.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #53 Gepost op: 2012/12/01, 11:44:39 »


Poollicht, blijft een prachtig fenomeen!

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #54 Gepost op: 2012/12/01, 12:03:39 »
@RikRik
Chicago?

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #55 Gepost op: 2012/12/01, 12:46:19 »
@timo : heb je die wallpaper ergens om te delen? =D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #56 Gepost op: 2012/12/01, 12:49:49 »
@RikRik
Chicago?
Yep, HDR stadsgezicht   :)


Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #58 Gepost op: 2012/12/01, 14:03:34 »
Bedankt!

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #59 Gepost op: 2012/12/02, 09:58:08 »



Mint Nadia Cinnamon - Balkje naar boven en Docky onderaan
Toshiba Tecra A11 : Ubuntu 14.04
Netbook Samsung N210 : Linux Mint 13 XFCE
Desktop: Linux Mint 16
Ubuntu Steunpunt Brugge (Be)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #60 Gepost op: 2012/12/02, 17:42:58 »

Linux Mint 14 Nadia, nu met  een Chinnamon Thema: Void

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #61 Gepost op: 2012/12/03, 00:19:18 »
Mint 14 is wel populair de laatste tijd.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #62 Gepost op: 2012/12/03, 07:59:08 »
Foto is inderdaad mooi. 
Wat mij wel opvalt is, is dat Xfce, KDE en andere desktop omgevingen vrijwel allemaal persoonlijk zijn ingesteld kwa thema en layout.
Nou weet ik ook wel dat bij Unity de layout vast staat en dat je vast zit aan een aantal dingen maar het thema is bij vrijwel iedereen nog het standaard thema.
Ik mis bij de Unity gebruikers de aanpassingen aan het thema wat goed mogelijk is alleen zie je het bijna niemand doen.
Is daar een rede voor of is het omdat het niet zo makkelijk is als bij bijvoorbeeld de andere omgevingen?

Ik heb inmiddels meerdere thema's op unity en gnome-shell geprobeert, maar ik kom na verloop van tijd weer op unity met het standaard thema terecht. Uiteindelijk vind ik dat toch steeds het meest "af". Vandaar.

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #63 Gepost op: 2012/12/03, 12:40:46 »

Linux Mint 14 Nadia, nu met  een Chinnamon Thema: Void


Het is dat ik Cinnamon toch net niet mijn ding vind maar met jou thema/opzet zou ik er nog bijna naar overstappen ook :D

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #64 Gepost op: 2012/12/03, 17:34:35 »

Linux Mint 14 Nadia, nu met  een Chinnamon Thema: Void


Heel knap RikRik; zit ook al te twijfelen om mijn Xubuntu in te ruilen voor dat moois, niet alleen mooi maar ook functioneel zo lijkt het.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Willy4

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #65 Gepost op: 2012/12/03, 18:14:38 »
Foto is inderdaad mooi. 
Wat mij wel opvalt is, is dat Xfce, KDE en andere desktop omgevingen vrijwel allemaal persoonlijk zijn ingesteld kwa thema en layout.
Nou weet ik ook wel dat bij Unity de layout vast staat en dat je vast zit aan een aantal dingen maar het thema is bij vrijwel iedereen nog het standaard thema.
Ik mis bij de Unity gebruikers de aanpassingen aan het thema wat goed mogelijk is alleen zie je het bijna niemand doen.
Is daar een rede voor of is het omdat het niet zo makkelijk is als bij bijvoorbeeld de andere omgevingen?

Ik heb inmiddels meerdere thema's op unity en gnome-shell geprobeert, maar ik kom na verloop van tijd weer op unity met het standaard thema terecht. Uiteindelijk vind ik dat toch steeds het meest "af". Vandaar.
Niet helemaal waar, het thema is eigenlijk een van de eerste dingen die ik wijzig. Ik neem alleen zelden de moeite die hier te posten  :). Maar vooruit; Ubuntu 12.10 met DarkCold thema, Feteke pictogrammen en QMMP met Swimamp skin:

1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #66 Gepost op: 2012/12/03, 19:43:23 »
Heel knap RikRik; zit ook al te twijfelen om mijn Xubuntu in te ruilen voor dat moois, niet alleen mooi maar ook functioneel zo lijkt het.
Tja, wat is de bedoeling van deze topic, toch niet om iemand te overtuigen en over te halen met een plaatje van een mooie desktop. Ik gebruik Mint 14 omdat Ubuntu 12.10 op mijn pc niet goed werkt. 
Xubuntu of Mint 14 Cinnamon? Het doet me denken aan: compare apples and oranges

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #67 Gepost op: 2012/12/03, 20:18:20 »
@Willy4,Je hebt tevens een menu erin gezet zodat je weer een menu hebt.
Ziet er zeer mooi uit.

@McVries, Ik vind het niet het mooiste thema.
Maar dat is persoonlijk.

@Joris Donders, Gewoon eens proberen. Je kunt net als Xfce alles aanpassen tot je een layout hebt die je bevalt. Het thema van RikRik word meegeleverd en is met een paar klikken in te stellen.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #68 Gepost op: 2012/12/03, 21:50:13 »
Foto is inderdaad mooi. 
Wat mij wel opvalt is, is dat Xfce, KDE en andere desktop omgevingen vrijwel allemaal persoonlijk zijn ingesteld kwa thema en layout.
Nou weet ik ook wel dat bij Unity de layout vast staat en dat je vast zit aan een aantal dingen maar het thema is bij vrijwel iedereen nog het standaard thema.
Ik mis bij de Unity gebruikers de aanpassingen aan het thema wat goed mogelijk is alleen zie je het bijna niemand doen.
Is daar een rede voor of is het omdat het niet zo makkelijk is als bij bijvoorbeeld de andere omgevingen?

Ik heb inmiddels meerdere thema's op unity en gnome-shell geprobeert, maar ik kom na verloop van tijd weer op unity met het standaard thema terecht. Uiteindelijk vind ik dat toch steeds het meest "af". Vandaar.

Dat is ook mijn ervaring. In Ubuntu doe ik niets anders meer dan de achtergrond aanpassen. KDE vind ik prachtig maar daar kan ik niet van de instellingen afblijven :P Ander desktopthema, andere vensters, andere kleuren etc. Als je daar eenmaal mee begint is het hek van de dam ;)

Offline Willy4

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #69 Gepost op: 2012/12/03, 22:24:02 »
@Willy4,Je hebt tevens een menu erin gezet zodat je weer een menu hebt.
Ziet er zeer mooi uit.
Dank!
Oh ja, Cardapio. Ik had 'm eigenlijk uitgeklapt om het thema te laten zien.
Ik gebruik die al sinds Lucid. Aanvankelijk omdat ie beter geïntegreerd was in DockbarX dan het originele menu en later, toen Unity kwam omdat ik Dash niet echt fijn vond. Liever tekst dan iconen, zeg maar ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/12/03, 22:25:54 door Willy4 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #70 Gepost op: 2012/12/03, 22:31:26 »
Is het ook niet omdat het in KDE heel makkelijk is om van thema te veranderen en het te pimpen zoals je zelf wilt?
In Ubuntu moet je toch wat meer moeite doen en niet dat het moeilijk is maar in KDE word het aangeboden en kun je door een paar klikken een heel andere desktop hebben.
In Cinnamon krijg je gelijk al een stel thema's zodat je je al wat keus hebt en zie je dat men ook weer andere keuzes maakt net als in Xfce.
Soms maar kleine dingen maar buiten dat men de layout aanpast, past men vaak meer dingen aan.

Ik merkte dat ik in KDE verder ging met de thema's dan in andere omgevingen omdat het makkelijk is om er meer te krijgen en omdat als een thema lijkt op wat je wilt hebben, je het daarna heel makkelijk naar eigen wens kunt aanpassen.
In Ubuntu heb ik het wel eens geprobeerd maar ik vond het niet prettig en ik ging daar dus niet zo ver.
In Xfce ga ik verder omdat je daar al een berg thema's krijgt. Ik kan er meer in zetten maar in tegenstelling tot KDE en wat ik in Gnome 2 deed, doe ik dat niet omdat het niet zo werkt zoals die dat doen/deden.
Cinnamon net zo. Ze bieden gelijk wat thema's en daar heb ik gelijk door zitten zoeken wat ik mooi vond en die gebruik ik.
Ik geloof dat als Ubuntu meer thema's mee zou leveren dat je veel meer andere omgevingen zult zien. Ben je op een thema uit gekeken of is het niet wat je wilt dan ben je sneller gewisseld.
Doen ze het zoals KDE dan krijg je nog meer verschillende omgevingen.
Ik heb het gevoel dat ze bang zijn bij Cononical dat als ze je te veel laten veranderen, zodat het herkenbaar blijft en dat ze liever willen dat je alleen die 2 thema's gebruikt waar alleen de kleur anders is.

@Willy4, Dat heb ik ook.
Blijf liever klassiek maar ook klassiek kun je er goed uit laten zien en zelfs beter.
Ik hou wel van donkere thema's.

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #71 Gepost op: 2012/12/03, 23:31:09 »
Bij KDE heb je ook een aantal standaardthema's... welke dat zijn hangt af van de distro die je kiest ;)

En in Ubuntu heb je ook een paar standaardthema's (o.a. Ambiance, Radiance, Adwaita, dat thema voor slechtzienden enz.) alleen om iets anders dan Ambiance/Radiance te kiezen moet je handmatig gnome-tweak-tool uit het Softwarecentrum halen, dat is wel nadelig.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/03, 23:32:42 door Vistaus »

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #72 Gepost op: 2012/12/04, 12:33:37 »
Femke, mooie foto!
:-D /hint /hint

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #73 Gepost op: 2012/12/04, 14:43:38 »
Zeer mooie achtergrond femke98.

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #74 Gepost op: 2012/12/04, 22:20:42 »
Wauw, wat een mooie achtergrond femke! :)