Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live stream Google i/0  (gelezen 2291 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Live stream Google i/0
« Gepost op: 2012/06/27, 12:50:48 »
Voor degene die er interesse in heeft kan hier vanavond om 18:30 uur de live stream van Google I/O kijken.
https://developers.google.com/events/io/io-live

Ik kijk zelf verschillende van dit soort dingen die er steeds meer komen.
Best leuk om te zien hoe de verschillende bedrijven hun producten presenteren. Ben je gelijk op de hoogte van wat er aan staat te komen.

Re: Live stream Google i/0
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/28, 19:41:47 »
Zijn wel grappenmakers, die developers.

"Vandaag introduceren we Drive voor alle platformen."

Ehm, 'alle' is sowieso al fout want ze kunnen niet elk platform ter wereld ondersteunen. Maar de grootste grap ervan is: ze hebben geen Linux-versie aangekondigd. Als je dan al zo hoog mikt met 'alle platformen' maak dan op zijn minst de Linux-versie.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Live stream Google i/0
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/28, 21:31:54 »
Tja blijkbaar tellen ze Linux niet mee.

Ik vond het Android gedeelte een tegenvaller en ook dat je een apparaat als dat Q ding nodig hebt is jammer. Dat hadden ze ook met software voor een pc kunnen doen waardoor je niet dat ding hoeft te kopen.
Daarbij vind ik het jammer dat het puur gaat om tablet en telefoon en dat ze de pc vergeten. Ik wil juist dat ik met de tablet dingen kan doen die op mijn pc staan of aan kan sturen vanaf een tablet of telefoon.

Eindelijk gaan ze de updates aanpassen en krijg je alleen de aanpassingen in plaats een nieuwe installatie. Weet alleen niet of het voor alle versies geld dat heb ik gemist.
Hopelijk wel.

Ik stap vrijwel zeker van Android af.
Wat ze nu bieden is leuk maar niet wat ik wil.

Re: Live stream Google i/0
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/28, 22:23:46 »
"Tja blijkbaar tellen ze Linux niet mee."

Inderdaad. Terwijl ze eerder nog beloofden dat de Linux-versie "binnenkort zou volgen" en nu hebben ze hem geschrapt zo te zien. Bah, sorry, maar dat vind ik best wel naaiend eerlijk gezegd. Ze komen gewon nun belofte niet na.

Re: Live stream Google i/0
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/29, 21:55:39 »
@Vistaus

Ja, daar heb je gelijk in, maar wat ze eigenlijk bedoelen is, is dat de webapp voor ieder platform beschikbaar is, en versie voor iOS zou nog komen. En die Linux client komt er denk ik nog wel, misschien wel niet van Google zelf.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Live stream Google i/0
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/30, 11:01:16 »
@Vistaus

Ja, daar heb je gelijk in, maar wat ze eigenlijk bedoelen is, is dat de webapp voor ieder platform beschikbaar is, en versie voor iOS zou nog komen. En die Linux client komt er denk ik nog wel, misschien wel niet van Google zelf.

1 Maar dan is het nog steeds naaiend want er zijn genoeg mensen die niks van Chrome moeten hebben maar wel van Drive en dan moet je alsnog Chrome gaan installeren voor die webapp...
2 Er is al een onofficiƫle client: Grive (en Owncloud heeft ondersteuning ervoor). Maar als Google die client echt zou maken, zoals ze eind april aan ons beloofden, dan hadden ze dat wel gezegd op deze I/O.

Re: Live stream Google i/0
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/30, 19:31:17 »
Waarom zou je die website niet kunnen openen met een andere browser?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Live stream Google i/0
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/30, 20:27:40 »
Waarom zou je die website niet kunnen openen met een andere browser?

Omdat het gaat om een WebAPP voor Chrome en dat is iets anders dan een website.

Re: Live stream Google i/0
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/01, 20:56:51 »
@Vistaus

Nou dat maak je er zelf van. Bijvoorbeeld Hotmail is ook een webapp. En ik kan dat allemaal met Firefox.

Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Live stream Google i/0
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/01, 21:01:11 »
Nee, een webapp is niet hetzelfde als zoiets als Hotmail.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Live stream Google i/0
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/01, 23:32:49 »
Gewoon UbuntuOne nemen en die Google meuk laten voor wat het is.
Ik gebruik UbuntuOne en ben er zeer tevreden over.

Ik heb het met Android gehad en ik koop geen systeem meer met Android er op.
Ik ga over op iets anders. Jammer dat Nokia stopt met dat andere systeem wat ze hadden en dan bedoel ik niet symbian.

Google maakt er een zooitje van.

Re: Live stream Google i/0
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/01, 23:51:18 »
Ik gebruik ook Ubuntu One en ik gebruikte ook Opera Unite een tijdje vooraleer het doodverklaard werd.

Maar het gaat mij om loze beloftes hier en niet zozeer of ik het zou gaan gebruiken.

MeeGo is trouwens helemaal niet dood Emiel. De N9 is nog volop in productie en MeeGo krijgt er updates op en er zit leven in aangezien zelfs WhatsApp nu werkt.
Plus Nokia heeft al aangegeven met nieuwe MeeGo-phones te komen: http://www.gottabemobile.com/2012/03/28/nokia-has-two-low-end-meego-phones-coming/

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Live stream Google i/0
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/02, 00:26:41 »
Ok ik dacht dat de N9 de laatste was. heb ik 2 keuzes in plaats 1.
Google beloofd zoveel en tot nu toe willen ze alleen maar overal aanwezig zijn en leveren ze niet wat ze kunnen als ze het juist zouden aanpakken.
Ze lossen ook geen problemen op maar vervangen het met iets anders wat ook vol problemen zit.

Die nieuwe juppen die denken dat ze net als Steve Jobs van alles kunnen zijn het probleem.
Ze hebben mooie verhalen maar maken niets waar.

Re: Live stream Google i/0
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/02, 00:55:28 »
Klopt. Helaas wil Google teveel oplossen wat er niet is. Zo ook bijv. met dat domme NaCl (Native Client). Opera en Mozilla zeggen terecht dat we beter het huidige web verder kunnen standaardiseren en verbeteren dan weer zo'n probleem eraan toe te voegen.
En niet alleen dat, maar inderdaad wel meer dingen die Google probeert op te lossen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Live stream Google i/0
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/02, 08:39:31 »
Ik zie een opvolgert voor mijn N900, die toch wel erg traag wordt. Weet iemand of er achter MeeGo ook zo'n brede community zit die de klap kan opvangen met CSSU als Nokia definitief de boel laat vallen?

Re: Live stream Google i/0
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/02, 09:07:32 »
Ohwja Vistaus?

Citaat
Webapplicaties vereisen geen ingewikkelde installatieprocedure bij het uitrollen in een grote organisatie.
Webapplicaties hebben geen schijfruimte op de client computer nodig.
Voor een update in de webapplicatie hoeven er geen wijzigingen op de werkplek gedaan te worden.
Webapplicaties zijn in de basis platform onafhankelijk (Windows, Mac, Linux etc.) doordat ze in een webbrowser draaien.

Grooveshark ook geen webapplicatie? En wat dacht je van Facebook, Twitter, GMail.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/02, 09:12:38 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Live stream Google i/0
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/02, 09:12:28 »
@Timo: Ja, die community is er :)

@lord: Ik wil niet lullig zijn, maar wie doet er een opleiding die grotendeels webapps betreft: jij of ik? Kan mij niet schelen wat enig websiteje zegt, ik weet dat ik het juist leer op mijn opleiding. Grooveshark is wel een webapplicatie, Hotmail niet. Hotmail is gewoon een interface om een webmail-oplossing.

Trouwens, Hotmail werkt niet eens goed in Firefox en Opera op Linux. En nee, ik ben niet de enige die dat probleem heeft; Google er maar op. Onafhankelijk is het dus niet eens.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Live stream Google i/0
« Reactie #17 Gepost op: 2012/07/02, 18:18:06 »
Hier is wel al iets zodat je Google drive kunt gebruiken in Linux.
http://www.omgubuntu.co.uk/2012/07/gwoffice-integrates-google-docs-with-the-ubuntu-desktop

Re: Live stream Google i/0
« Reactie #18 Gepost op: 2012/07/02, 20:15:08 »
Hier is wel al iets zodat je Google drive kunt gebruiken in Linux.
http://www.omgubuntu.co.uk/2012/07/gwoffice-integrates-google-docs-with-the-ubuntu-desktop

Nee, dat gaat alleen over Google Docs. Geloof me nou maar, want ik heb dit ding zelf ook draaien.

Grive moet je installeren als je Drive wilt op Linux.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Live stream Google i/0
« Reactie #19 Gepost op: 2012/07/02, 20:22:35 »
Ok zag het en denk misschien handig.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Live stream Google i/0
« Reactie #20 Gepost op: 2012/07/03, 19:28:41 »
Heb Google drive erop gezet althans zo'n terminal ding.
Dan kan ik tenminste mijn Windows en Linux syncen want UbuntuOne heeft het nu definitief begeven in Windows.
Kan niets meer syncen.
Het is nooit super geweest in Windows en nu is het helemaal een zooitje helaas.
Hopelijk reageren ze snel op mijn klacht en komen ze met een oplossing want alle oplossingen  die ze op hun site hebben staan werken niet en ik blijk niet de enige te zijn.
Hopelijk lossen ze het op en maken ze de Windows versie een keer in orde.

Nu maar Google drive gebruiken wat in Windows al buitengewoon goed werkt.
Staat al op mijn telefoon en daar werkt het ook goed.
Niet mijn eerste keus maar buiten dat is er alleen nog dropbox en dat is nou ook niet echt super.
Maar dat komt er ook weer op.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/03, 19:30:24 door emiel1976 »

Re: Live stream Google i/0
« Reactie #21 Gepost op: 2012/07/03, 20:44:07 »
Grive is een grafische client.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Live stream Google i/0
« Reactie #22 Gepost op: 2012/07/03, 21:55:14 »
Ja kwam ik ook achter.
Maar omdat het in het bericht als terminal aangegeven was.
Moet nog wat instellen maar nog geen tijd voor gehad. Heb mijn officiele XBMC app werkend gemaakt.
Eventserver stond verkeerd en naar dat ding ben ik heel de tijd op zoek geweest.

Heb reactie van Cononical en moet wat dingen door mailen.
Morgen even doen want nu ga ik niet meer achter mijn desktop pc zitten.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/03, 21:58:56 door emiel1976 »