Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe installeer ik nu voip-progjes?  (gelezen 1637 keer)

hoe installeer ik nu voip-progjes?
« Gepost op: 2009/07/09, 16:15:16 »
dag allemaal,
misschien inmiddels een wat uitgekauwd onderwerp.
Maar ik wil toch eens goed leren hoe ik 12voip, of soortgelijke software kan gaan gebruiken.
ik heb eigenlijk alleen voor dit soort progjes (ook yahoo) maar vooral om toch goedkoop te kunnen bellen zonder invloed van derden nog winxp op de computer staan.
ik weet dat je met sip-enz. iets kunt doen (hoewel ik dat niet goed geïnstalleerd krijg)
kortom, is er inmiddels net zoals voor heel veel andere software een ubuntu-oplossing?

Hans

Re: hoe installeer ik nu voip-progjes?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/09, 16:25:19 »
Ik ken het niet echt, maar is Ekiga niet zo een programma? Staat standaard geinstalleerd.

Re: hoe installeer ik nu voip-progjes?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/09, 16:26:26 »
Ekiga lijkt me een goede keuze, of Skype...

Re: hoe installeer ik nu voip-progjes?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/09, 18:11:16 »
Ik snap alleen niet hoe de kosten voor een gesprek naar een vast toestel doorberekend wordt. Zal wel aan mij liggen, waarschijnlijk houd ik het niet meer bij op mijn leeftijd.  :(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Anco

  • Lid
Re: hoe installeer ik nu voip-progjes?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/10, 01:57:08 »
Inderdaad ekiga, of Kphone of Twinkle, staan alledrie in de softwarelijsten.

Linux user #485563

Re: hoe installeer ik nu voip-progjes?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/18, 11:59:45 »
dag allemaal,

hier dan mijn reactie
allereerst dank dank wederom, wat moet ik doen zonder het forum
tweedens, ik ben inmiddels voorzien van een fritzbox en met behulp van een freak (sorry) ben ik er weer uit
en ja ik kan nu voor niets bellen met china, australie en amerika met de kids en familie.
ik gebruik hiervoor nu 12voip, maar er zijn er vele.

overigens een tussendoortje: heeft iemand ervaring met 085-nummers van een voip-provider en het afschaffen van je eigen telefoonnummer? (of is dot iets voor off-topic?)

hans

Re: hoe installeer ik nu voip-progjes?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/19, 22:55:53 »
Ik heb toevallig gisteren Skype EINDELIJK werkend gekregen in Ubuntu.
Hoe?
Pure toeval. XD

Offline Tom

  • Lid
Re: hoe installeer ik nu voip-progjes?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/19, 23:00:10 »
het afschaffen van je eigen telefoonnummer? (of is dot iets voor off-topic?)

Zou je dat wel doen , ik weet niet of je dan nog de Nood nummers kunt bellen ?
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: hoe installeer ik nu voip-progjes?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/21, 19:35:34 »
dag allemaal,

met behulp van de bovengenoemde freak die mij erg dankbaar heeft gemaakt heb ik inmiddels het modem van de provider er tussen uit kunnen halen.

Wat betreft de nood (dank je wel Wanda voor je bezorgdheid, het doet me goed) yheb ik inderdaad de mobiel als back-up, die in mijn geval helaas altijd aan staat.

Ik heb daarnaast een 085-nummer van de VoIP-provider gekregen, echter hoe dat nu precies werkt is mij niet duidelijk, b.v. wat gebeurt er als je naar een andere VoIP-verstrekkerd gaat. Wat ik begrepen heb is dat het gewoon blijft bestaan en het zelfs in de telefoongids wordt vermeld. (hoe dat zit met 088-, en 084- nummers , dat weet ik niet)
Met dit nummer zou ik gewoon op het bestaande netwerk kunnen inbellen zonder dat ik zelfs een VoIP-provider zou hebben.

In ieder geval zijn wij, of beter ben ik nog maar aan het begin van dit interessante onderwerp, en is het misschien ook echt interessant voor de Ubuntu-mensen vanwege het onderwerp lage kosten, traceerbaarheid enz.
Wat ik begrijp kan je met nummer ergens in verweggistan zelfs constant overal gratis bellen.

Wat betreft Skype en Ekiga het volgende:
Ik bel dus met mijn Dect-toestel nu zondfer dat mijn computer aan staat.
Hoe dit gaat wat betreft de kosten het volgende Gijs, men heeft voor bepaalde landen grats aanbiedingen. Meestal is dat standaard Amerika en Australie, zowel fixed als mobile/cell.
Echter er zijn een aantal aanbieders die ook andere landen hebben, die ik dus gebruik voor b.c. China en sinds kort vanwege een zakelijk contact ook in Zuid-Amerika.

En Arie , dat mobieltje geeft mij inderdaad de zekerheid dat ik indien nodig altijd kan bellen. (lowcall)

Oh ja Gijs, oud, zeker niet, ik voel me dus wel oud met mijn vragen aan jou.

Hans



 
« Laatst bewerkt op: 2009/07/21, 19:37:51 door Hans Minekus »