Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Partities verdwenen?  (gelezen 593 keer)

ipsos

  • Gast
Partities verdwenen?
« Gepost op: 2008/01/08, 08:40:24 »
Tot gisteren had ik een leuk 'dual boot' systeem met Windows XP en Ubuntu (Gutsy Gibbon). Omdat ik aanhoudende problemen had met mijn videokaart heb ik besloten Ubuntu te herinstalleren. Ik heb de grub verwijderd zoals beschreven in de documentatie elders op deze site. Toen ik Ubuntu opnieuw wilde installeren gebeurde er iets vreemds: zowel de installatie CD van Ubuntu als GParted zagen géén partities meer. Er was slechts 1 C-drive 'unallocated'. Windows start nu ook niet meer op.

Hoe zou dit kunnen komen? Zou de harddisk gecrashd kunnen zijn?

Offline vanadium

  • Lid
Partities verdwenen?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/08, 10:59:56 »
Het zou wel eens kunnen dat je iets fout gedaan hebt. Mocht je een link geven naar de procedure die je gevolgd had, dan hadden we kunnen checken of de gevolgde procedure dit mogelijk gevaar inhield en waar. Om definitief uitsluitsel te krijgen over de partities die er wel of niet zijn, open vanuit de live CD een commandopromt en type

sudo fdisk -l

Dit toont alle partities die het systeem herkend, en indien daar alleen schijven en geen partities gemeld worden, is het inderdaad goed fout gegaan.

Sancho

  • Gast
Partities verdwenen?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/09, 13:52:20 »
Ik heb vorige week compleet hetzelfde probleem gehad, maar omdat ik niet direct een oplossing vond en toch alles van mn HDD wou zwieren heb ik er niet meer verder voor gekeken.

Je bent wel niet de eerste persoon (naast mij) die dit probleem heeft merk ik de laatste tijd...

Grtz

Partities verdwenen?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/09, 16:47:33 »
Citaat van: Sancho
Ik heb vorige week compleet hetzelfde probleem gehad, maar omdat ik niet direct een oplossing vond en toch alles van mn HDD wou zwieren heb ik er niet meer verder voor gekeken.

Je bent wel niet de eerste persoon (naast mij) die dit probleem heeft merk ik de laatste tijd...

Grtz
en nog een andere ben ik :)

wel al een 2tal weken geleden, maar ook omdat het bij mij ook eens tijd was voor grote schoonmaak heb ik ook alles erafgegooid zonder naar een oplossing te kijken...

kijk eens met de gparted livecd..daarmee zag ik wel nog mijn partities...