Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos standaard UITzetten in NetworkManager  (gelezen 1395 keer)

Offline Basic-NL

  • Lid
Draadloos standaard UITzetten in NetworkManager
« Gepost op: 2010/10/19, 23:54:24 »
Hoi,

Beetje gekke vraag misschien want iedereen wil het tegenovergestelde, maar ....
weet iemand hoe ik draadloos standaard UITzet in NetworkManager?

Met andere woorden: zodat je via de NetworkManager geen optie meer krijgt om verbinding te maken met draadloze netwerken?
Je kunt dit handmatig doen bij inloggen door rechtermuisknop > draadloos uitzetten te klikken in NM maar ik wil dit standaard.

Kan het werkelijk nergens vinden.
100% Linux sinds 07-2005, Nu: (PC) Xubuntu 22.04 LTS (Phone) Ubuntu Touch

Re: Draadloos standaard UITzetten in NetworkManager
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/20, 18:50:25 »
rechter muisknop op netwerk icoon en dan verbindingen bewerken. Vervolgens je draadloos selecteren en dan uitvinken "automatisch verbinding maken"
« Laatst bewerkt op: 2010/10/20, 18:52:16 door ruud_noor »

Offline petervs

  • Lid
Re: Draadloos standaard UITzetten in NetworkManager
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/20, 19:29:11 »
Je zou bij het opstarten NetworkManager kunnen uitschakelen via Systeem - Voorkeuren - Opstarttoepassingen. NetworkManager zal dan de volgende boot niet opstarten, dan geen draadloos beschikbaar, maar je kunt wel bedraad gebruik maken van internet.
Of je zorgt dat je schakelaartje van je draadloze kaart uitgeschakeld staat, bijna elke laptop heeft er wel een.
Ubuntu MATE 16.04

Offline Basic-NL

  • Lid
Re: Draadloos standaard UITzetten in NetworkManager
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/20, 22:00:03 »
Bedankt voor jullie reactie!

@petervs : vraag me af of hiermee alleen de grafische interface NetworkManager wordt uitgezet of ook de wireless verbindingen?

Heb een nettop PC maar kan zo geen schakelaartje zien, ga 'm zo nog een keer openschroeven...
100% Linux sinds 07-2005, Nu: (PC) Xubuntu 22.04 LTS (Phone) Ubuntu Touch

Offline Basic-NL

  • Lid
Re: Draadloos standaard UITzetten in NetworkManager
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/20, 22:26:16 »
@petervs: hoewel ik nog steeds benieuwd ben naar het antwoord op mijn eerdere vraag heb ik mijn 'probleem' vrij lomp opgelost:

ik heb de antenne van mijn nettop geschroefd, de bedrading doorgeknipt en hij kan nu geen wireless verbinding meer maken.
100% Linux sinds 07-2005, Nu: (PC) Xubuntu 22.04 LTS (Phone) Ubuntu Touch

Offline petervs

  • Lid
Re: Draadloos standaard UITzetten in NetworkManager
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/21, 12:37:53 »
Als je het via opstart-toepassingen probeert weet je het snel genoeg, net als de tip van ruud_noor. Kabeltjes doorknippen is wel erg rigoreus.
Ubuntu MATE 16.04

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Draadloos standaard UITzetten in NetworkManager
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/21, 13:08:36 »
Ik ben ook wel benieuwd naar een oplossing.
Mijn laptop probeert ook altijd draadloos te verbinden na het inloggen, beetje jammer.

En de wifi is ingebouwd dus eruit halen is een lastige klus.En wifi kan soms best handig zijn, dus permanent slopen lijkt me ook niet de bedoeling. ;)