Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unreal GOTY installeren, is gelukt ! maar draaid nu op 2 schermen half ?  (gelezen 3081 keer)

Offline Veender

  • Lid
Ik laat mijn tekst even staan hieronder voor andere personen die wat terug willen zoeken.
Het is gelukt, ik ben ook op mijn laptop bezig geweest en daar kwam ik al verder mee dan op mijn pc, ik heb ondertussen een andere dvd speler in mn pc gezet en alles werkt nu naar behoren ! het spel start op (bedankt voor de info over het commando " cd downloads " , heeft me ook naar " cd ut " geleid waar ik het spel draaiend kreeg !

Maar ik zit nog met 1 probleem (tot nu toe dan  ;)) Ik heb 2 beeldschermen naast elkaar staan, ik wil namelijk virtueel of op een 2e buroblad mijn windows (of andere Linux variant virtueel dan) laten draaien.
Nu start ik Unreal op en hij verdeeld het beeld over beide schermen  ???

Ik zou graag op mijn hoofdscherm UT willen draaien, op het andere scherm een ander beeld.

Owja, mijn muis G9 van Logitech willen de knoppen ook niet draaien maar denk dat ik daar voor naar de afdeling hardware moet met mijn vraag.

Heeft iemand nog een idee ?

Vast bedankt !
 Goeden avond allemaal.

Zoals velen hier ben ik toch nieuwschierig geworden naar een Linux distro ipv Windows.
Zit al wat jaren met verschillende Windows versies te werken maar was op zoek naar wat anders.

Heb nu 1 pc opnieuw geinstalleerd met Ubuntu 32 bit 11.04 (draaide al even op de 10.10 versie)
Al met al ben ik er zeer te spreken over alleen kom ik net als velen toch wat dingen tegen waar ik mee blijf zitten.

Zal mijn andere probleem ook neerzetten alleen in een ander topic (over 2 beeldschermen en buroblad overnemen)

Wat mij nu alleen nog tegenhoud om helemaal over te stappen is mijn enigste spel wat ik regelmatig speel.. Unreal Tournament GOTY
Deze heb ik op cd staan (geen iso maar een uitgepakte)
Die had ik al netjes met de EXE bestand geinstalleerd op mn Windows pc maar dat gaat hier natuurlijk niet. =D

Ik ben een newbie wat Linux betreft, heb al wat gelezen over de Loki installer maar ik kom niet verder dan die alleen te downloaden  :-[
Ook andere commando's geprobeerd, geen reactie.

Zou iemand mij kunnen helpen met stap voor stap wat ik voor commandows moet uitvoeren om wat geinstalleerd te krijgen ?
Windows heb ik mezelf aangeleerd om te google, maar dit lukt me even niet.

Ik heb dus een cd (cd 1 en cd2) geen iso.
Ik heb een unreal.tournament_436-multilanguage.goty.run gedownload. (https://help.ubuntu.com/community/Games/Native/UnrealTournament) (daar heb ik ze vandaan)

dus de 1e stap gaat goed (het downloaden dan  ;)

2e stap : nico@Linux:~$ chmod +x unreal.tournament_436-multilanguage.goty.run
chmod: kan geen toegang krijgen tot ‘unreal.tournament_436-multilanguage.goty.run’: Bestand of map bestaat niet

Sorry ik ben wat dat betreft echt een newbie hier  :-[  dit is het 1e wat ik al tegen kom, zal nog wel veel meer vragen stellen  ^-^

Vast bedankt !


« Laatst bewerkt op: 2011/06/09, 21:22:52 door Veender »

Re: Unreal GOTY installeren ? hoe te werk gaan
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/23, 21:17:57 »
Dat kun je ook doen door met de rechtermuisknop op het bestand te klikken, vervolgens Eigenschappen te openen en het vinkje onder tabblad Rechten aan te zetten.

Re: Unreal GOTY installeren ? hoe te werk gaan
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/23, 21:22:16 »
Hallo, welkom op dit forum :)

Je downloads komen standaard in de map: home/gebruikersnaam/Downloads Ik weet waar jij het hebt neergezet maar aan de prompt te zien zit je nog in je persoonlijk map (home/gebruikersnaam). Wil je dat bestand uitvoerbaar maken moet je wel eerst naar de map navigeren waar het instaat met 'cd' of het hele pad intypen (vanaf waar je bent) ipv alleen de bestandsnaam. Een tweede ding waar je bij Linux heel goed op moet letter is hoofdlettergebruik dus je moet de naam van het bestand wel echt exact overtypen, of natuurlijk even kopiëren en plakken ;)

dus:

cd Downloads
chmod +x unreal.tournament_436-multilanguage.goty.run

Offline Veender

  • Lid
Re: Unreal GOTY installeren ? hoe te werk gaan
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/23, 21:49:04 »
Jeetje, bedankt voor de snelle reacties ! had ik niet verwacht zo snel  :)

Erik, Is het altijd als ik wat download dat je eerst cd in moet typen en dan de mapnaam ?
Het is trouwens wel gelukt  =D
Deze kwam ik ook al tegen op google : /home/nico/.setup2627: error while loading shared libraries: libgtk-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Zal daar ook eerst wat over gaan lezen en zelf wat mee gaan proberen voordat ik echt alles moet vragen (wil er ook zo van leren natuurlijk)

Cumulus007
Ook u bedankt voor het antwoord, ik had even gekeken, had meerdere gedownload, stonden ook in Mijn Downloads, idd, ik kon op 1 na ze allemaal onder het stukje Rechten aanvinken, had ik hem daarna ook kunnen dubbel klikken om heb uit te voeren ?

Beide bedankt voor de info tot zo ver !


Re: Unreal GOTY installeren ? hoe te werk gaan
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/23, 22:51:58 »
Het is zo dat wanneer je aan een commando een bestand opgeeft in Linux (en in Windows ook trouwens) dat er vanuit wordt gegaan dat het in de map staat waar je 'bent'. De terminal start standaard in /home/gebruiker. Dus wanneer je direct na het opstarten van de terminal een commando invoert dan wordt er vanuit gegaan dat een opgegeven bestand daar staat. Je kan ipv eerst cd Downloads ook ~/Downloads/bestandsnaam aan een commando meegeven dan weet het dat het bestand onder /home/gebruiker/Downloads te vinden is. ~ staat symbool voor /home/gebruiker.

Hier vind je wat meer nuttige basisinfo over de terminal: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/WerkenMetDeTerminal

Re: Unreal GOTY installeren ? hoe te werk gaan
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/23, 22:53:17 »
Jeetje, bedankt voor de snelle reacties ! had ik niet verwacht zo snel  :)

Erik, Is het altijd als ik wat download dat je eerst cd in moet typen en dan de mapnaam ?
Het is trouwens wel gelukt  =D
Deze kwam ik ook al tegen op google : /home/nico/.setup2627: error while loading shared libraries: libgtk-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Zal daar ook eerst wat over gaan lezen en zelf wat mee gaan proberen voordat ik echt alles moet vragen (wil er ook zo van leren natuurlijk)

Cumulus007
Ook u bedankt voor het antwoord, ik had even gekeken, had meerdere gedownload, stonden ook in Mijn Downloads, idd, ik kon op 1 na ze allemaal onder het stukje Rechten aanvinken, had ik hem daarna ook kunnen dubbel klikken om heb uit te voeren ?

Beide bedankt voor de info tot zo ver !


Ja dat had zeker gekund.

Offline Veender

  • Lid
Re: Unreal GOTY installeren ? hoe te werk gaan
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/27, 22:35:34 »
Ben ik weer.
Ik ben met wat commando's ( met cd Downloads ervoor  ;) weer een stuk verder gekomen  :)
Ik heb de melding gehad met libgtk-1.2.so.0, deze heb ik opgelost door de oudere te installeren, is gelukt !

Daarna verder met installeren, nu komt het scherm van Unreal Setup zelf ook te voorschijn maar deze wil niet installeren nog helaas  :'(

Daarbij zie ik in het commando scherm de volgende melding :
Gtk-WARNING **: Failed to load module "libcanberra-gtk-module.so": libcanberra-gtk-module.so: cannot open shared object file: No such file or directory

Gdk-WARNING **: locale not supported by C library

Gtk-WARNING **: invalid cast from (NULL) pointer to `GtkEntry'

Gtk-CRITICAL **: file gtkentry.c: line 534 (gtk_entry_get_text): assertion `entry != NULL' failed.

Heb ook iets gelezen over een videokaart driver die niet goed was geinstalleerd ?
Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Vast bedankt.

Owja, hij vraagt bij de setup van Unreal ook of ik de cd wil mounten ? zal zelf ook wat op zoeken wat ik daar mee kan maar mocht iemand een tip hebben ?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/27, 22:38:41 door Veender »

Offline Veender

  • Lid
Volgende foutmelding : libcanberra-gtk-module.so fout ? C library
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/01, 21:02:12 »
stap 1 : nico@Linux:~$ cd Downloads
Stap 2 : nico@Linux:~/Downloads$ chmod +x unreal.tournament_436-multilanguage.goty.run
Stap 3 : nico@Linux:~/Downloads$ ./unreal.tournament_436-multilanguage.goty.run

Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing Unreal Tournament 436-multilanguage.goty Installer....................................................................................

Gtk-WARNING **: Failed to load module "libcanberra-gtk-module.so": libcanberra-gtk-module.so: cannot open shared object file: No such file or directory

Gdk-WARNING **: locale not supported by C library
nico@Linux:~/Downloads$


Ik heb 2 cd's, 1 zit er in mn dvdrom speler.
Zodra ik deze : ./unreal.tournament_436-multilanguage.goty.run opdracht geef komt er wel een Unreal Installer te voorschijn, daar kan ik op klikken maar dan verschijnt er een melding dat ik mijn cd moet mounten ?
Tegelijkertijd krijg ik in mijn Terminal deze melding meteen te zien die hierboven vermeld staat met de Gdk waarschuwing.

Iemand nog een idee ? vast bedankt.

Zoals eerder vermeld ben ik een echte Newbie hier, Ubuntu draait verder wel maar daar is alles mee gezegd jammer genoeg, ben mn windows meer dan zat namelijk en wil overstappen op Ubuntu (het enige wat me nog op windows houd is dat Unreal nog niet op mn linux bakkie draaid  :'( )


Offline Veender

  • Lid
Re: Unreal GOTY installeren, helaas geen reacties meer
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/07, 20:18:48 »
 :'(

Ik heb op mijn laptop ook Unreal maar geprobeerd te installeren, en wat blijkt...dat gaat goed, zonder de problemen hierboven, mijn dvd branden zal in mijn pc wel gaar zijn.
Maar... de installatie vraagt op een gegeven moment om cd2, zodra ik deze erin doet krijg ik hem met geen mogelijkheid verder ?
Ik kan op oke drukken wat ik wil, hij blijft maar vragen om cd2 en die moet ik mounten.
Zodra ik op nee druk stopt de installatie er mee.

heeft iemand daar nog een oplossing voor ?