Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niets installeren met Ubuntu  (gelezen 1176 keer)

Offline thomth

  • Lid
Kan niets installeren met Ubuntu
« Gepost op: 2010/06/06, 17:28:44 »
Ik heb ubuntu geinstalleerd, maar ik geen uitvoerbare bestanden installeren. Ik een tool om een dmg te restoren gedownload van http://www.linuxapps.com. Ik heb hem uitgepakt, en dan zie ik een bestandje staan. In de properties er van staat dat het een uitvoerbaar bestand is, maar ik kan hem niet installeren. Als ik er op klik gebeurd er niets, 2x klikken heeft ook geen zin. Wie kan mij helpen?

Re: Kan niets installeren met Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/06, 17:48:37 »
En waarom zou dat niet aan het bestand kunnen liggen? 1 bestand werkt niet, dus alle bestanden werken niet?

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Kan niets installeren met Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/06, 21:40:06 »
Edit

Verkeerd gelezen, overbodige reactie  :-X
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Kan niets installeren met Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/06, 21:52:58 »
Hoe dacht je dat wij je kunnen helpen als je niet verteld wat je installeren wilt.
Dmg ken ik niet en ubuntu daar weet ik toch een beetje van. Op de site die je aangeeft zie ik iets van apple file?
Dus ??????????????? info?

Re: Kan niets installeren met Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/06, 23:09:26 »
Een dmg-bestand is doorgaans alleen te openen via Mac, dus installeren op een Ubuntu heeft weinig zin. Dat werkt namelijk niet. Installeren van een bestand lukt alleen:

  - als het een zogenaamde .deb-bestand is (erop klikken zorgt ervoor dat installeren mogelijk is, de "Windows-manier" zeg maar)
  - via de repositories met speciaal daarvoor bedoelde software (bijvoorbeeld Synaptic)
  - door de software zelf te compileren met behulp van de commandolijn

Hopelijk verklaart dit waarom het niet lukt om een dmg-bestand te installeren?
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Kan niets installeren met Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/06, 23:40:48 »
Hmmm.. effe terug. Dit is een site voor Linuxprogjes, toch?
En het is een bestand om 'iets met dmg te doen'. Ok.

Als je een bestand voor Linux download, rechtsklik met muis eerst eens op dat bestand. Kijk bij 'Properties' of deze uitvoerbaar is, en activeer dat. Dat is -bij mijn beste weten- nooit direct uitvoerbaar namelijk, of we hebben een issue in de Linux wereld. Elk bestand wat buiten de standaard pakketbronnen om op je systeem komt , is nl. standaard 'disabled' en niet uitvoerbaar, dat moet bewust uitvoerbaar worden gemaakt.
Tenzij ik hier de plank zwaar missla, dan zet ik direct ezelsoortjes op  ;)

@Thomth, wat geeft dit?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Kan niets installeren met Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/06, 23:47:00 »
Misschien hier eens lezen:

http://baghira.sourceforge.net/dmg.htm
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline thomth

  • Lid
Re: Kan niets installeren met Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/07, 17:18:12 »
ik heb de verkeerde sitelink ingevoerd. Nieuwe sitelink: http://linuxappfinder.com/
Ik had daar een programma gevonden om een DMG te restoren. Het is dus GEEN DMG bestand wat ik wil installeren!!!. IK wil dus GEEN DMG bestand installeren, alleen een programma om een DMG te restoren!!