Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)  (gelezen 2244 keer)

Offline gwatte

  • Lid
Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)
« Gepost op: 2012/03/31, 00:27:47 »
Mss was mijn bron slecht.Ik probeerde via de Synaptic wat recht te zetten maar er werd een waarschuwing gegeven(iemand anders is in bezit van uw pc).Ook iets met geen verbinding met belgische internetprovider.
De live boot cd 11.10 heb ik volledig geinstalleerd omdat ik niets meer vertrouwde.Bestaat er piraterij,op 't eerste zicht was alles ok.

Offline Edje29b6

  • Lid
Re: Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/31, 09:23:49 »
Download hier ééns :http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/.
Om wat te testen heb ik ondertussen al 15 keer een herinstall gedaan en nooit dat probleem tegen gekomen.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/31, 13:56:43 »
Ik heb een installatie cd 11.10 oneirc die werkt.Bij de 12.04 lts had ik verbinding meer met het belgische internet, telenet.Als er waarschuwing wordt gegeven (enkelrichtingsbord) dan moet je niet verder doen denk ik.
Het is zoals bij Thunderbird je account instellen.Die doet alles automatisch.Door gepruts met Evolution(uitgaande server enz) heb ik nu 3 emailaccounts.
Voorlopig blijf ik Oneirc draaien.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/31, 21:08:07 »
Vandaag heb ik een CD/ISO van Xubuntu 12.04 (daily) bekeken. Die boot ik als ISO met Grub2.
Er was geen enkel probleem met de internet-verbinding.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/31, 22:58:07 »
Nee, maarja, dat verschilt per hardware he ;) Bovendien ging het bij gwatte om iets met de provider in Belgie terwijl jij, voor zover ik weet, in NL woont ;)

Offline gwatte

  • Lid
Re: Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/01, 15:33:10 »
's Nachts was ik nog bezig met Kubuntu te installeren.Die trekt ook geen updates binnen.Problemen met de host.
smtp-in en out ,er zijn vakjes open,de .Brrr , die nrs ken ik niet van buiten.11.10 Oneirc doet dit wel met de boot-cd,mss vind ik die nrs terug hier ergens.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/01, 17:27:09 »
@gwatte
Ik heb nog geen concrete foutmelding gezien en kan niet zoveel met de berichten.

[glazen-bol-modus]Het zou kunnen dat je firmware moet installeren voor je netwerkkaart. Het zou kunnen dat beter een NL-server gebruikt kan worden zoals ftp.snt.utwente.nl of ftp.tudelft.nl of nl.archive.ubuntu.com.[/glazen-bol-modus]

De controle van een gedownloade CD kan bijv. met een md5sum uitgevoerd worden. Stel je hebt vandaag een beta-CD met de naam ubuntu-12.04-beta2-server-amd64.iso van deze site gehaald. (Van andere sites zoals softpedia.com zou ik niet zomaar een besturingssysteem downloaden.) Dan zie je daar op de site een bestand met de naam MD5SUMS. Als je daarop klikt zie je een code.
Nadat je de download van het genoemde ISO-bestand hebt uitgevoerd, kan je in een terminal het bestand controleren:
md5sum -b ubuntu-12.04-beta2-server-amd64.isoKomt de genoemde code van de Ubuntu-site overeen met de getoonde code van het ISO-bestand op je eigen pc, dan kan je ervan uitgaan dat het een betrouwbaar bestand is.
NB: Het moeten dus bestanden met dezelfde datum+tijd zijn, anders werkt het niet. Als je een fanatieke tester bent en je haalt het bestand bijv. uit een "daily", dan is het bestand elke dag anders.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline gwatte

  • Lid
Re: Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/01, 22:57:24 »
Bij Oneirc niks probleem met internetverbinding.Ik installeer alle via een cd.Kubuntu 11.10 en Ubuntu 12.04(via .com of .nl gedownload en gebrand,adressen komen uit dit forum))
Die vakjes die ik moet invullen gelijken op die van Evolution bij een account aanmaken.Die vakjes (rood) waar je de nrs moet invullen(in en out).
Ik dacht er enkel een registratiecode nodig was bij Microsoftprogramma's(betalend).

Re: Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/01, 23:33:41 »
Ik snap niet echt veel van je verhaal ???
Misschien kun je het nog eens proberen en screenshots voor ons maken zodat we kunnen zien wat je bedoelt?

Offline gwatte

  • Lid
Re: Bij 12.04 lts geen internet meer (var/lib/dpkg)
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/03, 09:33:09 »
Dank HarzG.Momenteel heb ik gnomekeyring eens geherinstalleerd (kon niet binnen bij Ubuntu).Voorheen had ik ook last na de installatie van Oneirc.De hub werkte niet,herinstallatie dus.
Wat ik ook ondervind is dat je je labtop opstart beter je wachtwoord gebruikt.Teveel ww-invullen na automatisch inloggen Oneirc.
Ps:ik heb 't 32 systeem met i386.