Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Online banking KBC  (gelezen 17820 keer)

Online banking KBC
« Reactie #25 Gepost op: 2007/01/05, 13:05:56 »
Je ziet normaal niet alle bestanden, er zijn ook verborgen bestanden, dat klopt.

Je kan dit alles zichtbaar maken door op een knop in de bovenbalk te klikken en kiezen voor verborgen bestanden bekijken.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Online banking KBC
« Reactie #26 Gepost op: 2007/01/05, 13:08:26 »
Aha, daar zat de functie.  Ik dacht al dat het zoiets was, maar kon niet meteen terugvinden waar het commando zat.

Ge moet hier met mij nogal wat geduld hebben. ;-)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Online banking KBC
« Reactie #27 Gepost op: 2007/01/05, 13:50:07 »
Yep, dat komt omdat het bestanje in zijn naam begint met een . en dat wil voor Linux zeggen dat ie verborgen is. Kijk eens bij beeld en vink daar eens verborgen bestanden tonen aan.
Je zal het nu wel terugvinden. ;)

Volgende stap:
Maak deze map eens aan:
/home/uwnaam/KBC-Online/bcm/
Je hebt dus een map nodig met de naam KBC-online
En daarin een map met de naam: bcm

Je hebt dus geen windows-pc meer dus je bcm.ini bestandje ben je kwijt. Dit wordt ff wat moeilijker omdat ik niet zeker weet wat er in dat origenele bestandje stond maar erzal bijna geen verschil zijn met wat er op Pol zijn site staat.
Nu moet je opnieuw een tekstbestandje aanmaken of kopieren dat we bcm.ini gaan noemen.
De tekst die je daar voor nodig hebt staat op de site van Pol.
Zorg ervoor dat je de juiste aanpassingen uitvoert, zoals je naam, etc ...

Lukt het niet dan post je hier ff je bcm.ini en dan kijk ik 't ff voor je na.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Online banking KBC
« Reactie #28 Gepost op: 2007/01/05, 19:27:37 »
Ik heb wel nog een windows-partitie, waar die map van KBC-online nog op stond.  Ik heb de map /bcm gekopieerd naar mijn Linux-partitie, inclusief de bcm.ini.  Als ik op KBC-online kom, herkent hij mij als gebruiker, maar ik was mijn paswoord kwijt en ze hebben dat toen bij de bank geblokkeerd.

Nu heb ik nieuwe gegevens gekregen om een nieuwe sleutel aan te maken, en daar loopt hij vast.

Offline amrus

  • Lid
Online banking KBC
« Reactie #29 Gepost op: 2007/01/05, 19:44:55 »
jullie maken het allemaal veel te ingewikkeld.
ziehier wat ik gedaan heb.Mijn sleutelbestand stond ten tijde van XP op een diskette. Ik heb op XP dat bestand gecopieërd naar een
USB memorystick en daarna ergens opgeslagen in mijn Home folder in Ubuntu . Daarna naar de site van KBC en dan volg je de welbekende instructies. Men vraagt dan de lokatie van je sleutelbestand en die voer je in.Je moet daarna wel heropstarten, want kbc geeft in eerste instantie een foutmelding
(Je moet wel java hebben natuurlijk.)

Online banking KBC
« Reactie #30 Gepost op: 2007/01/05, 20:40:25 »
@amrus: dat werkt inderdaad, als je je paswoord nog weet.  Mijn sleutelbestand staat in mijn home-folder in Ubuntu, maar ik ben mijn paswoord vergeten.  Resetten van dat paswoord haalt niets uit als je het niet meer kent.
Vandaar de instructies om een nieuw sleutelbestand aan te maken.  En daar loop ik momenteel nog op vast.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Online banking KBC
« Reactie #31 Gepost op: 2007/01/06, 11:24:21 »
Citaat van: Karel
Ik heb wel nog een windows-partitie, waar die map van KBC-online nog op stond.  Ik heb de map /bcm gekopieerd naar mijn Linux-partitie, inclusief de bcm.ini.  Als ik op KBC-online kom, herkent hij mij als gebruiker.
Hier maakt ge volgens mij een fout. Dat bmi.ini bestand moogt ge zomaar niet kopieren en in een linux map steken.
Je moet er eerst nog een paar aanpassingen aan doen.

Post je bcm.ini bestand hier eens.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Online banking KBC
« Reactie #32 Gepost op: 2007/01/28, 20:54:30 »
Ik ben er eindelijk in geslaagd een nieuw sleutelbestand aan te maken.  Ik wil inloggen en krijg met mijn nieuw aangemaakt paswoord meteen de melding dat ik 3 keer geprobeerd heb om in te loggen met een foutief paswoord, na de eerste poging?

Update: blijkbaar waren mijn gegevens van de bank in tussentijd vervallen.  Vandaag nieuwe codes aangekregen, nieuw bcm.ini-bestandje aangemaakt op de wijze van Pol Cobbaut, oude bcm.ini-bestandje verwijderd en een nieuw sleutelbestand aangemaakt.  En alles werkt perfect!