Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zoek hulp bij installatie ubuntu of xubuntu  (gelezen 550 keer)

zoek hulp bij installatie ubuntu of xubuntu
« Gepost op: 2015/02/13, 07:58:01 »
Goede dag beste mensen.

Ik heb een probleem met het installeren van ubuntu en ubuntu op de HP Stream 11x360 (zie internet voor info).
Installatie gaat goed met xubuntu maar bij opnieuw opstarten krijg ik een reeks met regels tekst. En start xubuntu niet door.
Bij ubuntu blijft deze al bij het installatie scherm hangen ik heb 2 uur gewacht maar er gebeurd niks.

Heeft iemand tijd en gelegenheid om te helpen met installatie van 1 van de 2 op de HP Stream 11x360.
(Meschien dan maar een kleine vergoeding)
Ik ben zelf woonachtig in spijkenisse.

Mvg
Maurice

Offline ajjp

  • Lid
Re: zoek hulp bij installatie ubuntu of xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/13, 09:10:55 »
Citaat
Installatie gaat goed met xubuntu maar bij opnieuw opstarten krijg ik een reeks met regels tekst.
Het zou al iets meer duidelijkheid verschaffen als je die tekst hier weergaf.
Het gaat om een nieuwe computer, dus het lijkt een typisch gevalletje van een dwarsliggende UEFI; maar daar valt uit te komen.

Re: zoek hulp bij installatie ubuntu of xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/13, 09:49:56 »
Bedankt voor je antwoord ik zal het vanavond even de laptop met tekst hier posten.
Echter moet ik dat wel even via mijn telefoon over typen want dat laptopje is mijn enige computer.
Maar ik kan alleen wel wat meer vertellen.
Ik kreeg al een foutmelding over de intel on board videokaart vs VGA driver verwijderen en dan start deze niet door.
Maar ik stuur de volledige regels tekst even op.
Het is ook voor het eerst dat ik een links versie gebruik.


Offline PKing

  • Lid
Re: zoek hulp bij installatie ubuntu of xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/13, 13:15:05 »
Mocht je er niet uitkomen, er zijn wat steunpunten in de buurt van Rotterdam.

Boven in de webpagina is een kopje "steunpunten", dat wijst zich redelijk vanzelf.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: zoek hulp bij installatie ubuntu of xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/13, 22:23:27 »
1 deel van het probleem is opgelost.
Ik heb in mijn BIOS UEFI boot uitgeschakeld en bijna alles  werk alleen 2 dingen waar ik nog niet uit ben

1= mijn brightness kan ik niet aanpassen
2= mijn wifi wordt wel herkend maar kan geen verbinding maken

Als jullie nu hier ook een antwoord op zouden hebben maken jullie me een gellukig mens  :)

erg mooi en snel werkend programma is xubuntu toppie

Offline daniel

  • Lid
Re: zoek hulp bij installatie ubuntu of xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/14, 11:38:33 »
wat zie je dan in de terminal als je de optie
iwconfig wlan0

staat nu je wifi erin met de verbinding?

Re: zoek hulp bij installatie ubuntu of xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/14, 12:30:57 »
Mooi dat het is opgelost! Zou je nog wel even je topic willen markeren als opgelost? Dat doe je zo: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=37125.0

Voor je andere probleempjes heb je een nieuw topic aangemaakt, zo te zien, dus laten we daar verder gaan: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=87902.msg943597#msg943597