Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: smartphone aan ubuntu hangen  (gelezen 6843 keer)

DarkEra

  • Gast
Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #50 Gepost op: 2020/02/25, 21:23:24 »
exfat geïnstalleerd op je Kubuntu? Zoniet probeer dat eens.
sudo apt install exfat-fuse
« Laatst bewerkt op: 2020/02/25, 21:27:52 door Maik »

swake

  • Gast
Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #51 Gepost op: 2020/02/25, 21:23:47 »
Heb je eventueel een card reader ?
Dan zou je het micro sd kaartje eens uit je telefoon kunnen halen en in micro SD adaptar kunnen steken en die dan in de Card reader steken . Als je sd cardje niet kan uitgelezen worden is het gecodeert (versleuteld) .

Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #52 Gepost op: 2020/02/25, 21:27:39 »
exfat geïnstalleerd op je Kubuntu? Zoniet probeer dat eens.

Die kende ik nog niet. Ga ik doen.

@Swake: ja card reader heb ik. Kaartje kan gewoon worden uitgelezen. Vanaf telefoon lezen is alleen handiger.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #53 Gepost op: 2020/02/25, 21:34:00 »
Wat is zeker ook eens zou proberen maak DVD/USB van Kbuntu 18.04 en draai die eens live .Mocht het dan wel werken ja is er iets mis je  huidige instalatie.
Swake geeft niet op met met de sleutels loool :)
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #54 Gepost op: 2020/02/25, 21:34:23 »
Correctie: exfat blijkt al geinstalleerd te zijn volgens muon pakketbeheerder.

Hey mensen: het kosten/baten plaatje begint uit verhouding te raken. Ofwel: dit begint vermoeiend te worden. Niet alleen voor mij denk ik ;)
De middelen om te doen wat ik wil doen zijn er in de vorm van windows, helaas kan e.e.a vooralsnog niet in Kubuntu. Ik stel voor dat we het hier bij laten. Als ik iets vind, laat ik het weten.

Voor nu dank ik u allen zeer voor uw bijdragen ook al heeft e.e.a niet tot oplossingen geleid

Groet,
ZijneBalorigheid
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

swake

  • Gast
Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #55 Gepost op: 2020/02/25, 21:38:14 »
Het enige wat ik me nog kan bedenken omdat je telefoon als draagbare mediaplayer word herkent is te proberen met één van deze Apps .

swake

  • Gast
Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #56 Gepost op: 2020/02/25, 21:50:06 »
Of eens een vroegere versie uitproberen met andere kernel . Wiet weet zijn de stuurprogramma's in de nieuwe kernel niet meer opgenomen .

Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #57 Gepost op: 2020/02/26, 09:34:22 »
Tot voorlopig besluit: volgens mij is dit de kern van het probleem.... Om nog even de terminal er bij te halen.

"Device 0 (VID=XXXX and PID=XXXX) is UNKNOWN in libmtp v1.1.13.
Please report this VID/PID and the device model to the libmtp development team
   Found 1 device(s):"

En dat kan heel goed kloppen, daar ik mijn oude sony Xperia er aan heb gehangen en die geeft gewoon de optie: openen met bestandsbeheer en ik kan overal bij. Dat toestel is bekend bij libmtp. Als ik weet hoe dat melden in zijn werk gaat, is het opgelost. Tot die tijd sleep ik alles wel via Windows naar de pc.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline Nero

  • Lid
Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #58 Gepost op: 2020/02/26, 11:13:05 »
Onder Kubuntu KDE Konnect al geprobeerd?

Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #59 Gepost op: 2020/02/27, 17:53:02 »
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline bwman

  • Lid
Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #60 Gepost op: 2020/03/11, 07:33:03 »
of je kan gewoon via de wifi eens proberen met airdroid in de chrome browser en het appje via de playstore van android /https://m.airdroid.com/
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #61 Gepost op: 2020/03/12, 19:24:53 »
Ik gebruik KDE connect (of in Gnome shell/ xfce/ mate omgeving GS connect om de werkomgeving niet te besmetten) en scrcpy.

Over SCRCPY is een goed artikel op een Linux Uprising blog.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #62 Gepost op: 2020/03/18, 13:09:48 »
Een aanvulling: mijn telefoon is op dit moment gewoonweg niet aan Kubuntu te hangen. Iets met nog niet bekende vendorID deviceID geen probleem. Ik schakel voor deze keer over naar Windows of ik stop het sd kaartje in een reader. In een wilde bui koop ik wellicht een keer een bluetooth connector, kan ook nog.

Echter: recentelijk heb ik voor mijn werk een actiecamera aangeschaft, zo een die je op je knar moet zetten. Die hang je aan de computer en dan zegt Kubuntu: hee! een verwisselbaar medium. Waarom kan dat niet ook gewoon bij een telefoon? Meer heb ik niet nodig....
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline peer

  • Lid
Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #63 Gepost op: 2020/03/19, 07:53:40 »
bluetooth is handig voor kleine bestanden maar als je wat meer wil overzetten dan is bluetooth gewoon veel te langzaam.

Je kan ook een ssh verbinding opzetten met een ssh-server op je smartphone en filezilla op je pc. De eerste keer is het even instellen maar daarna werkt het heel erg makkelijk.
Er zijn ook apps waarmee gemakkelijk via wifi bestanden kan versturen van en naar je pc.
En dan heb je natuurlijk ook de de could met dropbx en googledrive e.d 

Offline bart85

  • Lid
Re: smartphone aan ubuntu hangen
« Reactie #64 Gepost op: 2020/03/19, 10:11:36 »
Bij mij valt de verbinding met telefoon over USB weleens weg. Daarom zet ik bestanden over met FTP, via de wifi.
Op de Android telefoon naar bestandsbeheer. Daar klik je in het menu op FTP. Vervolgens op starten.
In nautilus kun je het FTP adres aankoppelen.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.