Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd  (gelezen 2685 keer)


Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/21, 11:28:22 »
@Vistaus

Mee eens !  :P
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/21, 11:41:33 »
Top! Zelfs IE wordt beter van een concurrerende markt. Ook mede met dank aan Neli Kroes en de EU voor het afdwingen van een concurrerende markt. :D
« Laatst bewerkt op: 2012/05/21, 11:45:55 door Thomas de Graaff »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/21, 11:42:30 »
Interessanter dan dat Chrome nu de meestgebruikte browser is, is de continu dalende lijn van IE. Als de maker daarvan (Microsoft) zou ik daar helemaal tureluurs van worden, want wat je ook doet (nieuwe versies uitbrengen etc.), niets helpt en de gebruikers blijven maar wegvluchten, zelfs ondanks je bundelingsvoordeel.

Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/21, 13:08:41 »
Het probleem met Internet Explorer is dat het de naam heeft om niet met webstandaarden te kunnen werken. Sinds versie 9 is dat niet helemaal meer waar, ik kan met gemak een webpagina maken die zowel in Chrome/Safari, Firefox, Opera en MSIE9 er hetzelfde uitziet, zelfs als je dingen zoals XHTML5, DOM3, CSS3, ... gebruikt. De tijd dat je twee webpagina's moest maken, één voor MSIE en één voor de rest, en hierbij smerige trukjes en bugs in IE moest gebruiken, is voorbij.

Bovendien hebben Chrome en Firefox ook een merkbaar snelheidsvoordeel, meer features en de mogelijkheid tot extensies, wat al zeker helpt in hun populariteit.

Microsoft doet er dus goed aan om een beetje campagne te voeren om hun blazoen wat op te poetsen...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/21, 13:27:03 »
"ook een merkbaar snelheidsvoordeel, meer features en de mogelijkheid tot extensies, wat al zeker helpt in hun populariteit."

Dat heeft Opera ook al jaren en kijk eens naar het marktaandeel. Het heeft dus niet alleen te maken met snelheid, features en extensies, er komt veel meer bij kijken.

Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/21, 13:30:58 »
"ook een merkbaar snelheidsvoordeel, meer features en de mogelijkheid tot extensies, wat al zeker helpt in hun populariteit."

Dat heeft Opera ook al jaren en kijk eens naar het marktaandeel. Het heeft dus niet alleen te maken met snelheid, features en extensies, er komt veel meer bij kijken.
Ik zal niet ontkennen dat er ook een hoop marketing en sneeuwbaleffect/word-of-mouth achter ligt. Maar goed, ik ben geen marktanalist voor browsers :) -- de mensen van Opera zullen waarschijnlijk al goed genoeg onderzocht hebben waarom ze qua marktaandeel achterlopen.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/21, 13:36:02 »
Microsoft doet er dus goed aan om een beetje campagne te voeren om hun blazoen wat op te poetsen...
Dat doen ze ook. Want laatst hadden ze zelfs TV-reclames deze en deze (moest er wel erg om lachen, maar dat was waarschijnlijk niet de bedoeling  ;) ),maar ook dat hielp niet, gezien de gestage lijn omlaag.

Op enig moment, zo kan ik me voorstellen, zou ik (als maker dan) de handdoek in de ring gooien. Overigens niet dat ik dat graag zou zien, want net als Thomas denk ik dat concurrentie op dit vlak het beste naar boven haalt.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/21, 13:39:07 door markba »

Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/21, 13:58:12 »
Microsoft doet er dus goed aan om een beetje campagne te voeren om hun blazoen wat op te poetsen...
Dat doen ze ook. Want laatst hadden ze zelfs TV-reclames deze en deze (moest er wel erg om lachen, maar dat was waarschijnlijk niet de bedoeling  ;) ),maar ook dat hielp niet, gezien de gestage lijn omlaag.

Op enig moment, zo kan ik me voorstellen, zou ik (als maker dan) de handdoek in de ring gooien. Overigens niet dat ik dat graag zou zien, want net als Thomas denk ik dat concurrentie op dit vlak het beste naar boven haalt.

Brengt mij op een interessante hamvraag: ALS Microsoft zou stoppen met IE, welke browser zouden ze dan gaan bundelen met Windows?

Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/21, 16:25:50 »
Microsoft doet er dus goed aan om een beetje campagne te voeren om hun blazoen wat op te poetsen...
Dat doen ze ook. Want laatst hadden ze zelfs TV-reclames deze en deze (moest er wel erg om lachen, maar dat was waarschijnlijk niet de bedoeling  ;) ),maar ook dat hielp niet, gezien de gestage lijn omlaag.

Op enig moment, zo kan ik me voorstellen, zou ik (als maker dan) de handdoek in de ring gooien. Overigens niet dat ik dat graag zou zien, want net als Thomas denk ik dat concurrentie op dit vlak het beste naar boven haalt.

Brengt mij op een interessante hamvraag: ALS Microsoft zou stoppen met IE, welke browser zouden ze dan gaan bundelen met Windows?
Het zou ook kunnen dat ze opnieuw beginnen? Of gewoon Internet Explorer hernoemen, ander logo en uiterlijk geven...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/21, 17:49:36 »
@SeySayux

Ohwja? Bij mij zien er niet het zelfde uit in IE  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/22, 00:21:21 »
In Nederland is IE nog altijd nummer 1.
Maar Nederland is altijd al goed voor MS geweest want ook MSN was hier populairder dan in de rest van de wereld.

IE zal niet verdwijnen en met straks Win 8 zal er ook wel wat veranderen vanwege EI10.

Vistaus dat zou je nou toch ondertussen wel moeten weten waarom Opera zo klein is en de rest veel groter is.
Kijk eens rond op het internet en zie eens hoe vaak je Chrome reclame ziet en hoe vaak je het logo van IE, FF en Chrome voorbij ziet komen en hoe vaak dat van Opera. En dan bedoel ik de sites waar de gemiddelde web bezoeker komt en niet Linux nieuws sites en dergelijke want daar komen de meeste mensen niet.

Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/22, 09:56:53 »
@emiel: Ik weet dat dondersgoed. Het ging mij om SeySayux zijn argumenten, meer niet.



Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/26, 23:06:15 »
Waarom sip kijken ?
Het is heel goed dat er andere browsers stevig aan het marktaandeel van IE knabbelen. Dat de ene meer gebruikt is dan de andere is in feite maar een bijzaak. Het hoofddoel is een stevige diversifiëring aan te  bieden. IE zal altijd wel hoog scoren door het feit dat niet iedereen capabel is om een andere browser te installeren. IE wordt standaard verkocht en daardoor blijft die browser sowieso meespelen aan de top van meest gebruikte webbladeraars. Ook de zakelijke markt zeurt niet met het gebruik van IE.

Wacht nog een generatie af, en dan is IE gewoon uitgeteld.

Maar persoonlijk ALS ik met een Windows nog werk (wat gebeurt) dan maal ik er niet om dat ik met IE moet werken, zó slecht is die webbladeraar nu ook niet (meer) . En bovendien is alles eerder compatibel met IE die nog steeds als een standaard wordt gezien.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/27, 10:05:10 »
En volgens mij hebben ze ook een tactische naam Internet Explorer. Niemand zal vernemen dat Firefox hetzelfde kan.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #17 Gepost op: 2012/05/27, 11:10:19 »
En volgens mij hebben ze ook een tactische naam Internet Explorer. Niemand zal vernemen dat Firefox hetzelfde kan.

'Firefox Webbrowser' is wat ik op de site zie staan dus lijkt mij duidelijk genoeg :) Ja, de naam gaat het om, maar ik bedoel: als je daadwerkelijk een andere browser wilt kom je al gauw op de homepage van zo'n browser uit.

Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #18 Gepost op: 2012/05/27, 11:25:48 »
En de meeste weten niet wat een webbrowser is  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Chrome verslaat IE als meeste gebruikte browser wereldwijd
« Reactie #19 Gepost op: 2012/05/27, 11:31:32 »
En de meeste weten niet wat een webbrowser is  ;)

Dat is nogal redundant. Het aantal mensen dat dat niet weet neemt namelijk sterk af.