Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welk sub-forum kan mijn hulpvragen beantwoorden?  (gelezen 653 keer)

Welk sub-forum kan mijn hulpvragen beantwoorden?
« Gepost op: 2012/10/02, 13:29:53 »
Beste Mensen.  Mijn naam is Anton Doove en ik hoop volgende maand 73 jaar te worden,waarbij ik heel graag Ubuntu wil leren gebruiken,waartoe ik momenteel nog versie 10.04 op mijn Harddisk heb staan als Dual Boot
Dit blijft er ongeveer 3 weken staan,want daarna wordt er een extra Harddisk bij geplaatst met de nieuwste versie.
In dat geval wordt de 10.04 verwijderd evenals de Dual Boot-optie die dan niet meer nodig is.
Vandaar dat ik nu vraag: Welk subforum kan mij dan de weg wijzen in die hogere versies?
Ik heb voor de huidige versie 10.04 wel de BasisCursus Ubuntu van de Uitgever Academic Service.
Zo kan ik dan die Ubuntu-versie alvast een beetje verkennen om te weten wat ik ermee kan doen. 
Wegens gemis aan kennis van Ubuntu-gebruik en verminderde gezondheid,kan ik helaas geen Steuntpunt worden.
Ook na verworven gebruikers-ervaring zal dat niet lukken door die verminderde gezondheid.
Dat zal later op een nieuwe weblog of website staan beschreven,waarvan ik dan wel de link zal vermelden.
Bijvoorbaat mijn dank voor jullie reacties en ik groet jullie vriendelijk.  Anton Doove
« Laatst bewerkt op: 2012/10/02, 14:32:13 door Anton Doove »
Anton Doove

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welk sub-forum kan mijn hulpvragen beantwoorden?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/02, 14:01:35 »
Hallo Anton;
je hebt de pech, dat je bij de overgang, ook overgaat van Gnome-2 naar Unity.
Dit is een totaal andere omgeving en een totaal andere manier van werken.
Je kunt kijken, of je op wiki.ubuntu-nl.org kunt vinden wat je zoek.
Kom je er niet uit, dan is er altijd nog de mogelijk om te kiezen voor een versie met een andere desktop omgeving, zoals Kubuntu, Lubuntu, of Xubuntu.
Mijn advies is, lees je in en probeer ze allemaal uit op een USB stick (als je PC kan starten van USB) of probeer ze van DVD/CD.
Wat jou het beste bevalt, is (meestal) voor jou ook de beste oplossing :lol:
Succes en houd ons op de hoogte !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Welk sub-forum kan mijn hulpvragen beantwoorden?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/02, 15:34:48 »
Beste Ron.Eerst dank ik je vriendelijk voor je snelle nuttige reactie,waarop ik je graag het volgende wil antwoorden.
Jij schreef dit: je hebt de pech, dat je bij de overgang, ook overgaat van Gnome-2 naar Unity.
Dit is een totaal andere omgeving en een totaal andere manier van werken.
Je kunt kijken, of je op wiki.ubuntu-nl.org kunt vinden wat je zoek. 

Van de Ubuntu-versie 12.04 had ik al ergens gelezen dat deze blijkbaar al werkt met Unity als ik mij niet vergis.
Ik heb hiermee als beginnend Ubuntu-gebruiker geen probleem,want dan leer ik gelijk die andere manier van werken.
Hierbij neem ik even aan dat die Unity wellicht een handiger manier van werken zal bieden,maar dat weet ik nog niet.
Op die link die je gaf,zal ik zeer zeker even een kijkje gaan nemen om er daarna over te mailen met de helper in Den Haag.
Deze helper weet nu welke PC ik heb en plaatst daarin dus een extra HD met daarop die nieuwste versie,welke kennelijk
reeds is voorzien van die Unity,waarvan ik hoop dat dit werkt op mijn PC en wellicht vanaf een CD.
Ik ben niet in het bezit van een USB-stick en kan het ook niet kopen,want ik heb er geen verstand van,evenals mijn budget :laugh:
Van die Haagse helper zal ik wel vernemen,wat er mogelijk is om te leren gebruiken,want hij is een gepensioneerd ingenieur,die
zelf de ervaring heeft met de Linux-producten,zodat ik hem mijn gebruikerswensen bekend kan maken.
Jij hebt mij echter alvast wel weer een stukje op dreef geholpen.Daartoe dank en groet ik je vriendelijk.   Anton Doove.
Anton Doove

Re: Welk sub-forum kan mijn hulpvragen beantwoorden?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/02, 18:54:27 »
Unity tips en trucs  klik hier <--

Succes Anton ! Hopelijk vind je snel je weg in Unity.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort