Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: niet zo snel  (gelezen 2098 keer)

Calimerubuntu

  • Gast
niet zo snel
« Gepost op: 2008/03/25, 12:24:37 »
Ik besef dat ik met een pc van 512 ram ubuntu niet zo snel draai als de meeste hier beweren....vooral het opstarten en meerdere progjes tegelijk gaan niet zo goed.

iemand tips


cali

phalkone

  • Gast
niet zo snel
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/25, 13:49:19 »
Neem eens een kijkje op http://yoten.blogspot.com/2007/04/speed-up-ubuntu.html. Niet gebruikte services uitschakelen zal ook helpen. Indien het dan nog steeds niet snel genoeg gaat zou ik overschakelen naar een andere desktop environment. Er bestaan genoeg light weight desktop environments voor linux zoals Xfce, Enlightenment, FluxBox, FVWM...

Offline vanadium

  • Lid
niet zo snel
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/25, 15:18:24 »
512 ram is adequaat voor Ubuntu. Als het volgens jou traag werkt, dan kan dat enkel aan je processor of je harde schijf liggen. Als je spreekt over "opstarten" en "meerdere progjes" dan wijst dat voor mij in de richting van de harde schijf.

Offline tabasco

  • Lid
niet zo snel
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/25, 15:21:50 »
Ook het soort programma's speelt een rol denk ik, welke programma's heb je het over, die je tegelijk wilt hebben draaien?

Calimerubuntu

  • Gast
niet zo snel
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/25, 15:21:51 »
80 gb?

phalkone

  • Gast
niet zo snel
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/25, 15:40:28 »
Citaat van: Calimerubuntu
80 gb?
Het gaat om de snelheid van je harde schijf, niet de grootte. De snelheid wordt bepaald door het aantal toeren per minuut. Gebruikelijke snelheden zijn 5400 RPM en 7200 RPM.

niet zo snel
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/25, 16:03:28 »
Zoals eerder genoemd, overdrachts snelheid van de harde schijf,de processor snelheid is ook van belang net zoals de snelheid van je geheugen, de snelheid van de grafische kaart, die moet ook hard werken om het allemaal op het scherm te krijgen en het aantal programma's wat je opent en hoe "zwaar" ze zijn. Er zullen best wel nog een aantal factoren zijn, kan er alleen niet zo vlug opkomen.
In ieder geval kan je ze puntsgewijs even nalopen en dan vaststellen wat de grote "vertrager" is.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Calimerubuntu

  • Gast
niet zo snel
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/25, 16:20:30 »
nou het is een nvidia 4400 mx en de progs zijn limewire en banshee,...

Offline vanadium

  • Lid
niet zo snel
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/25, 16:20:39 »
...dan is er natuurlijk de subjectieve factor. Wat jij traag vindt, vindt iemand anders misschien wel OK.

Calimerubuntu

  • Gast
niet zo snel
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/25, 16:22:00 »
ik had hier elders op het forum een oplossing gezien ik meen dat pjotr die postte maar nu vind ik die nie meer trug...

cali

Offline jan11000

  • Lid
niet zo snel
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/25, 16:39:45 »
www.distrowatch.com zoek daar een light versie van ubuntu, zoals fluxubuntu, deze is veel sneller.

Offline Mij

  • Lid
niet zo snel
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/25, 16:41:04 »
Citaat van: Calimerubuntu
nou het is een nvidia 4400 mx en de progs zijn limewire en banshee,...
limewire en banshee zijn dan beide ook beruchte langzame programma's. Banshee veranderd dat wel in de 1-versie, die waarschijnlijk binnen een paar maanden stabiel genoeg wordt bevonden door de ontwikkelaars, een alpha versie is er al. Daarbij start het in een seconde ofzo op.

Offline bwman

  • Lid
niet zo snel
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/25, 21:29:23 »
ik heb ook maar 512 mb ram geheugen en heb hier geen problemen mee alles draait lekker vlot, vlotter en sneller dan onder xp en een ati kaart amd processor van 2600+ moet voorlopig geen ander pc tje hebben.ik draai hier soms 3 a 4 progjes terzeofde tijd zonder veel snelheidsverlies.oh ja ik draai 7.10
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

niet zo snel
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/26, 11:46:55 »
Joopyboy, in mijn vorige pc had ook een nvidia 440mx grafische kaart, 512 mb ram en een amd 2400+ XP processor. Ik heb nu ook een PC met een dual core processor 2,2 Ghz, een nvidia 7600 GS en 2GB geheugen. Beide voorzien van Gutsy en af en toe heb ik het idee dat de nieuwe PC langzamer is dan de oude PC. Zoals Vanadium schreef:...dan is er natuurlijk de subjectieve factor. Wat jij traag vindt, vindt iemand anders misschien wel OK.
Ik heb jammer genoeg de tijd nooit bij gehouden.
Misschien eens een idee dat je de tijd opgeeft hoelang het opstarten van bepaalde programma's duurt, kunnen wij dit vergelijken hoe lang het bij ons duurt. Kan nog wel eens opmerkelijke cijfers geven. Tenslote meten is weten. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ubert

  • Lid
niet zo snel
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/26, 21:28:42 »
Maar werkt xp dan wel snel?