Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem OO3 - Rekenblad  (gelezen 1084 keer)

Offline JohanW

  • Lid
Probleem OO3 - Rekenblad
« Gepost op: 2008/12/08, 19:50:20 »
Vraag 1:
Heeft iemand onderstaand probleem ook:
Sinds hedenavond wil ik reeds eerder gemaakte OO-rekenbestanden openen.
In het OO3-rekenblad zie de vorderingsbalk (onderin het scherm) 3x vollopen, en vervolgens wordt OO3-rekenblad afgesloten.
Vervolgens heb ik door onzichtbare bestanden zichtbaar te maken gezien dat OO3-rekenblad er een platte tekstbestand van maakt, zoals hier aangegeven " .~lock.bestandsnaam.ods# "

Vraag 2:
Is probleem geschets bij vraag 1 op te lossen?



Offline hvb

  • Lid
Re: Probleem OO3 - Rekenblad
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/08, 21:49:57 »
Een direct antwoord kan ik je niet geven.

Johan

Met het rekenblad van OO.o 2.4 had ik ook problemen waarbij calc automatisch in volledig scherm verscheen. Ik vond het uitermate vervelend, vooral ook omdat de andere office onderdelen geen problemen gaven. Daarom was ik blij dat ik kon updaten naar 3.0.
Toen ik later op mijn oude computer, die met 2.4 probleemloos werkte,  ook 3.0 had geïnstalleerd kwam een soortgelijk gedoe opduiken dat ik evenmin kon oplossen. Hier ben ik maar terug gegaan naar 2.4, door  middel van een geheel nieuwe ubuntu installatie.

De enige oplossing die ik je kan geven is om OO.o 3.0 volledig te verwijderen, en een nieuwe installatie te doen.
Mogelijk is er iets fout gegaan bij de oude installatie of zelfs bij het downloaden.
Het is geen snelle en makkelijke oplossing, maar soms is er geen keus.

vr.gr.

Hans

Offline vanadium

  • Lid
Re: Probleem OO3 - Rekenblad
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/09, 10:16:42 »
Dergelijke symptomen kunnen met Compiz te maken hebben. In plaats van herinstallatie, probeer eens in "System - Preferences - Advanced desktop effect settings" (moet je apart bijinstalleren - is niet standaard geïnstalleerd) "Utility" de Workarounds plugin uit te zetten. Start dan de "probleemapplicaties" terug op, en sluit ze opnieuw af. Daarna kan Workarounds weer aangezet worden.

Offline JohanW

  • Lid
Re: Probleem OO3 - Rekenblad
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/22, 19:43:30 »
Waar ik nu zelf ben achter gekomen, is dat het crashen van OO3 wordt veroorzaakt door een toegevoegde afbeelding.

1.   OO3 Werkblad crasht als ik een afbeelding wil toevoegen.
2.   OO3 Werkblad cracht als ik in een bestaande bestand een werkblad open waarin een afbeelding is toegevoegd.

Dit probleem doet zich niet voor in de Teksteverwerker en Presentatie.

Heeft iemand anders dit zelfde probleem en weet iemand hoe dit op te lossen.

Re: Probleem OO3 - Rekenblad
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/22, 23:54:11 »
Ik heb er geen problemen mee, via invoegen voeg ik een *.png of *.jpg in. Wat voor een plaatje probeer jij in te voegen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline JohanW

  • Lid
Re: Probleem OO3 - Rekenblad
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/24, 14:15:24 »
Hallo Gijsbert,

Het maakt niet uit het gebeurt zowel bij een PNG als JPG-plaatje.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Probleem OO3 - Rekenblad
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/24, 14:21:31 »
Misschien niet onbelangrijk: HOE heb je OO3 geïnstalleerd? Via andere pakketbronnen of via de gedownloade installatiebestanden van de website van OOo?

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °