Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.04 Nvidia driver problemen  (gelezen 1687 keer)

Offline tok1984

  • Lid
Ubuntu 11.04 Nvidia driver problemen
« Gepost op: 2011/08/29, 09:53:57 »
Ik ben nieuw met Linux,en ben met 10.04 begonnen. Hier werd eigenlijk alles vrijwel meteen herkend en werkte perfect met docky etc... super systeempje.

Nu heb ik een nieuwe laptop gekocht met een NVIDIA® GeForce® GT 520M kaart erin.
Echter krijg ik een notificatie,dat er een Recommend driver beschikbaar is voor de Nvidia-kaart.
Na de driver update en de reboot,werkt Unity niet meer. Ook krijg ik de melding dat de driver wel geinstalleerd is,maar dat deze niet geactiveerd is.

Ik heb al wat dingetjes via google geprobeerd,wat leidde tot een herinstallatie omdat ubuntu helemaal niet meer opstartte.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Want ik wil graag compiz gebruiken en ook unitiy.
Hou er rekening mee dat ik nieuw ben met Ubuntu aub,dus veel dingen qua terminal opdrachten etc,weet ik niet

bedankt alvast.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/29, 12:04:33 door tok1984 »

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ubuntu 11.04 Nvidia driver problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/29, 15:43:49 »
Probeer dit eens via de terminal (toepassingen-hulpmiddelen-terminalvenster)
sudo nvidia-xconfigen reboot daarna. Helpt dat?

Noot:
Voor dat commando moeten wel die drivers geïnstalleerd zijn!

Offline tok1984

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 Nvidia driver problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/29, 19:02:48 »
al geprobeerd,niets geholpen.

Ik heb al wel gelezen dat het door Nvidia Optimus komt,een soort 2e videokaart,zodat ie minder stroom verbruikt.

beetje vaag,nja ik weet het ook niet

Re: Ubuntu 11.04 Nvidia driver problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/31, 10:24:54 »
Ik heb ook problemen gehad met mijn Nvidia drivers op mijn authentic AMD, doch dit is denk ik normaal.
het is dan ook een oud beestje... De drivers voor Nvidia werken, doch mijn beeld bevriest telkens weer.
Dit heeft NIETS te maken met de vervangende nvidia drivers van X()Ubuntu, doch met mijn oude hardware.
Heb Xubuntu dan ook verwijderd en er ( Als ik dit mag vernoemen ) er VectorLinux op doen draaien, daar laden de Legacy Nvidia drivers op tijdens de instalatie. Deze oude pc dient toch alleen voor foto-opslag.
Het laat natuurlijk niet zeggen dat ik deze computer niet zal missen voor mijn dagelijks werk... Maar ja, na meer dan 10 jaar dienst, wat kan ik meer verlangen.
Anders blijft Ubuntu, Xubuntu en Kubuntu een HEEL stabiel en mooi systeem, die weinig of geen problemen met zich meebrengt. Destijds als ik zelfstandig was werkte ik en mijn echtgenote er altijd mee... Nu nog trouwens op onze twee voornaamste computers.
Ik weet niet hoe de Nvidia drivers werken op meer moderne AMD computers.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Re: Ubuntu 11.04 Nvidia driver problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/31, 18:12:59 »
Kan zijn dat de nVidia driver wat achter loopt.
Heb ik ook gehad toe ik net een paar nieuwe onderdelen had gekocht.
De oplossing was het toevoegen van een ppa van nVidia.

Re: Ubuntu 11.04 Nvidia driver problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/01, 08:43:18 »
Kan zijn dat de nVidia driver wat achter loopt.
Heb ik ook gehad toe ik net een paar nieuwe onderdelen had gekocht.
De oplossing was het toevoegen van een ppa van nVidia.
t'ja, ga het nu maar zo laten, tot ik een oplossing heb. Doch heb veel geprobeerd en het beeld bevriesd bij de meeste Linux-systemen. Deze pc draait enkel goed met de Legacy drivers van Nvidia.
Anders werkt Xubuntu er goe op, met Ubuntu kan ik de werkbalk links NIET krijgen, deze wordt onderaan gezet, zoals vroeger.
Niets aan te doen, is oud beestje mijn AMD.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline tok1984

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 Nvidia driver problemen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/29, 09:35:08 »
ik heb ergens gelezen dat nvidia geen optimus drivers vrij geeft voor linux

er is wel een project genaamd bumblebee,iemand hier ervaringen mee?

optimus wil zeggen dat de laptop een mobiele nvidia kaart heeft,maar ook een videokaart op de chipset,en dus als je weinig gebruikt,de nvidia kaart uitschakeld,zodat de accu langer volhoudt.

Re: Ubuntu 11.04 Nvidia driver problemen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/29, 20:01:51 »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 Nvidia driver problemen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/29, 20:09:31 »
Heb de zelfde kaart in mijn laptop kreeg ook bericht (notificatie) maar heb dat genegeerd alles loopt uitstekend.
U kunt misschien in het Nvidia programma de driver weer deïnstalleren ,als u weet welke driver dat was gaat het ook via Synaptic ,zoeken op nvidia.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.