Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OS4Free stopt ermee  (gelezen 4074 keer)

OS4Free stopt ermee
« Gepost op: 2011/09/20, 21:45:24 »
Tot onze spijt moeten we melden dat OS4Free de deuren sluit.  :'(

OS4Free was een icoon binnen onze gemeenschap. Je kon er terecht voor prima computers waarop Ubuntu was geïnstalleerd, met een goede ondersteuning. Maar daar bleef het niet bij. OS4Free stond namelijk ook aan de wieg van vele promotionele activiteiten van deze gemeenschap. Het bleef daarbij niet bij de gewaardeerde sponsoring maar vooral ook de enthousiaste persoonlijke inzet bracht veel goeds. Wie kent niet de aankleding met de welbekende OS4Free demo sets, spandoeken, banners e.d.? Heel wat mensen hebben gedurende de afgelopen jaren hun eerste Ubuntu ervaringen aan Maarten en OS4Free te danken.

Helaas is het voor OS4Free als kleine ondernemer in de enorm concurrerende hardware markt niet meer mogelijk om tegen een schappelijke prijs kwalitatief goede Windows vrije hardware aan te bieden. Daarmee verliest Ubuntu-NL ook een heel waardevolle sponsor.

Gelukkig blijft Maarten een enthousiast gebruiker van Ubuntu en blijft hij zich inzetten voor Ubuntu-NL. :)

Maarten, namens Ubuntu-NL, en met name het promotieteam, heel veel dank voor wat OS4Free voor onze gemeenschap heeft gedaan!



« Laatst bewerkt op: 2011/09/20, 23:33:16 door Thomas de Graaff »

Re: OS4Free stop ermee
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/20, 22:02:10 »
Ach, dat is jammer. Ik kijk met veel plezier terug op alle keren dat we zijn opgedraven bij releaseparties.
Maar ik ga ervan uit dat we elkaar wel weer eens zien.
Bedankt in ieder geval.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline bjelee

  • Lid
Re: OS4Free stop ermee
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/20, 22:13:14 »
Ik ben hier nieuw laat staan dat ik u persoonlijk ken. Wil u hierbij wel bedanken en erg jammer.
Dat slechte ondernemers door slechte (eigen) fouten ten onder gaan ala, maar in zulke gevallen is het doodzonde!!!!!

Offline petervs

  • Lid
Re: OS4Free stop ermee
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/20, 22:23:39 »
Inderdaad jammer. Ik heb er tijdje terug nog een pc gekocht.
De site gaf eerst aan dat ivm vakantie het een en ander zou gebeuren, maar helaas.
Ubuntu MATE 16.04

Re: OS4Free stopt ermee
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/21, 00:27:29 »
Aaaah, balen! :(
Maar bedankt voor al je werk, Maarten :) Je bent een goede en aardige kerel, hopelijk blijf je hier wel komen :)

Re: OS4Free stopt ermee
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/21, 05:49:08 »
@ Thomas : een prachtige manier om een van onze sponsors te bedanken voor het harde werk. Mijn complimenten.

Wel heel jammer dat Maarten met OS4Free heeft moeten stoppen.  :(

Offline Tom

  • Lid
Re: OS4Free stopt ermee
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/21, 09:53:25 »
Hel spijtige zaak voor Ubuntu.nl ,maar nog erger vindt ik het voor de Heer Maarten zelf die zijn energie en zijn ziel in de zaak gestoken had ,en het nu zo aflopen moet. :(
Het zou (moest) toch ook een bron van inkomsten geweest zijn.
Ik wens hem dan ook sterkte voor in de toekomst en moge hij snel een baan of dergelijke vinden voor het dag dagelijkse leven.
Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: OS4Free stopt ermee
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/21, 19:20:10 »
Maarten, het is erg jammer dat je ermee moet stoppen. Ik hoop wel dat we elkaar nog eens af en toe treffen op een install party.
Mijn netboekje wat ik bij jou heb aangeschaft werkt nog steeds prima, en over de verleende service heb ik alleen maar lof. :)
In ieder geval succes met je toekomstige plannen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: OS4Free stopt ermee
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/21, 19:22:43 »
Maarten, ik heb je maar 1 keer in real life gezien, maar toch vind ik het jammer dat je moet stoppen. Het idee achter os4free sprak mij erg aan, maar nieuwe hardware was gewoon te duur... Jammer dat je moet stoppen, maar het zij zo... Veel succes met je toekomstige plannen, en misschien zie ik je nog wel eens,
tiempjuuh

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: OS4Free stopt ermee
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/21, 20:04:27 »
Jammer. Ik wens je toch veel succes met je toekomstige plannen maarten. En ik zie je hopelijk nog wel bij Ubuntu-activiteiten.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: OS4Free stopt ermee
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/21, 21:06:37 »
mijn desktop is van OS4free, en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goede pc heb gehad! dat ding draait nog altijd heerlijk op ubuntu...
het verlies van os4free vind ik dan ook erg vervelend, helemaal na die actie van microsoft met zijn secureboot, ach jah. gelukkig hebben we system76 nog...

Offline palm

  • Lid
Re: OS4Free stopt ermee
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/24, 13:55:14 »
@ Thomas : een prachtige manier om een van onze sponsors te bedanken voor het harde werk. Mijn complimenten.

Wel heel jammer dat Maarten met OS4Free heeft moeten stoppen.  :(
Ik zou wel de reden willen kennen.En kan een ubuntu gemeenschap daar iets aan helpen.Ik zie bv op het franse ubuntu forum direct een item "revendeurs libre" staan:
http://forum.ubuntu-fr.org/
Mensen die hun eerste stappen zetten met ubuntu en die nare ervaringen hebben qua installeren of configureren zullen bij het zien van een ubuntu-pc-verkoop forum onderdeel misschien een pre-installed ubuntu pc overwegen.
Ik weet dat commerciële items hier strikt gebannen worden, maar personen en zeker bedrijven zullen niet tevreden zijn met vrijwillige support points zoals die er nu zijn. Die willen hun ubuntu-pc aankopen met service.
Zeker nu wanneer een machtig amerikaans bedrijf overweegt om "pure windows-only-pc's" op de markt brengen, zal het zeer belangrijk kunnen worden dat consumenten en bedrijven kunnen vernemen waar ze een pc kunnen kopen waar uberhaupt nog een ubuntu kan op draaien.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/24, 16:10:07 door palm »

Re: OS4Free stopt ermee
« Reactie #12 Gepost op: 2011/09/24, 22:56:37 »
"Ik zou wel de reden willen kennen."

Eerste post:
Citaat
Helaas is het voor OS4Free als kleine ondernemer in de enorm concurrerende hardware markt niet meer mogelijk om tegen een schappelijke prijs kwalitatief goede Windows vrije hardware aan te bieden.

"zal het zeer belangrijk kunnen worden dat consumenten en bedrijven kunnen vernemen waar ze een pc kunnen kopen waar uberhaupt nog een ubuntu kan op draaien."

System76 gaat volgende maand in Nederland starten met de verkoop van hun Ubuntu-PC's (ze maken alleen maar computers met Ubuntu en zijn zeer populair in de VS en UK).