Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Thunderbird laat een leeg folder scherm zien Opgelost  (gelezen 10663 keer)

Offline Remmie

  • Lid
Hallo,

sinds een paar dagen heb ik een leeg folderscherm (postvak in etc.) in Thunderbird. Op de bestandslocatie staan gewoon alle folders en mails om de één of andere reden laat Thunderbird ze niet zien. Misschien gerelateerd hieraan: bij opstart vraagt Thunderbird ook niet meer automatisch naar het wachtwoord om de mail op te vragen. Dat moet ik handmatig doen. Ik zie in Thunderbird alleen het startscherm (read mail etc.)
Alvast dank voor jullie mogelijke oplossingen!
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 16:20:01 door Remmie »

Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/22, 10:59:02 »
In alle mappen een leeg scherm of alleen bij de Inbox?

Offline Wout55

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/22, 11:52:39 »
Kiest hij niet een verkeerd of een nieuw profiel? Dat kan je zien in je home directory/persoonlijke map, doe  Ctrl-H en dan in het mapje Thunderbird staan de profielen en profile.ini.
In profile ini staat welk profiel gebruikt wordt.

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/22, 14:53:18 »
Bedankt voor jullie reactie! Alle folders dus inbox, outbox, verzonden items en mappen die ik zelf heb aangemaakt zijn niet meer zichtbaar in het folderscherm. Ik heb bij account mijn directory gecontroleerd dat is niet verandert en als ik in die map kijk staat alles er gewoon nog. Alleen Thunderbird kan er niks mee. Als ik thunderbird opstart kreeg ik normaal ook automatisch de vraag voor het wachtwoord. Dat moet ik nu handmatig doen. Nieuwe berichten worden gewoon gedownload en kan ik alleen inzien als ik na downloaden op het pop-up scherm rechtsonder klik. Vreemd is ook dat ik veel berichten dubbel binnenkrijg (maar dat kan met webmail te maken hebben).

Offline Wout55

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/22, 16:11:05 »
Heb je nu bij je profiel gekeken? Die directory zal er nog wel staan maar als hij daar niet naar kijkt heb je daar niet veel aan.
En je accountinstellingen zijn er ook nog? Onder bewerken staan die.

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/22, 16:44:47 »
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt met profiel? Ik heb 1 account gespecificeerd. En daar draaide het tot voor kort prima op. Dat account is nog ongewijzigd. Bij " copies and folders" wordt alles geplaatst in de localfolder. En bij " Local Folder" wordt een bestandspad aangegeven. Welke nog steeds hetzelfde is.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/22, 16:55:40 »
Thunderbird haalt zijn informatie waar alle onderdelen staan uit het profiel. Ziet dat pad naar je bestanden er ongeveer zo uit:
/home/wout/.thunderbird/wgkpbb6h.default/Mail/Local Folders
In dit bestand is wgkpbb6h.default het profiel
In die directory thunderbird staat nog een klein bestandje, profile.ini. Daarin staat welk profiel hij gebruikt. Kijk eens of je dat bestandje kan vinden en wat er in staat.

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/22, 17:15:00 »
Dit is mijn pad: /home/remco_vera/Backup/Documenten/Remco/Pop mail Mozilla
Ik heb als bijlage een printscreen van Thunderbird, zoals ik het te zien krijg, bijgevoegd.

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/22, 17:57:20 »
Ik kan het profile.ini bestand helaas niet vinden net zoals de bestandslokatie van Thunderbird. Hopeloos is die bestandsstructuur van Ubuntu absoluut ondoorzichtig.

Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/22, 18:07:09 »
Kies voor "verborgen bestanden weergeven"in het menu (of control + H) dan moet je als het goed is de puntmappen (mapnaam met punt ervoor) wel zien. Dit zijn de mappen waar programma's hun instellingen bewaren  dus ook ".Thunderbird" zoals Wout55 aangaf. Die mappen staan als het goed is direct onder /home/gebruikersnaam/

De bestandsstructuur van Ubuntu is eigenlijk helemaal niet zo vreemd maar het is wel even wennen dat klopt.

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/22, 20:32:25 »
Oke, dank! Gevonden.

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=015iuwth.default

En deze laatste regel is inderdaad het juiste pad: /home/remco_vera/.thunderbird/015iuwth.default/Mail/pop3.wanadoo.nl/

Ik heb dit in de server settings verandert maar het geeft helaas niet het juiste resultaat. Het blijft een blanko scherm.

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/22, 21:10:20 »
Heeft iemand trouwens een goed alternatief email programma waar ik de bestandslocaties zelf kan bepalen en die niet moeilijk doet over het importeren van externe adresboeken en mail.
Dit gaat  te lang duren ik kan mijn gearchiveerde mails niet meer inkijken.

Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/22, 21:36:50 »
Heeft iemand trouwens een goed alternatief email programma waar ik de bestandslocaties zelf kan bepalen en die niet moeilijk doet over het importeren van externe adresboeken en mail.
Dit gaat  te lang duren ik kan mijn gearchiveerde mails niet meer inkijken.

Je zou eens kunnen kijken naar Claws-Mail.
Deze kan je mail wel importeren, de rest weet ik niet uit mijn hoofd omdat ik het niet gebruik.
Ik heb een poosje sylpheed gebruikt (de voorloper) en dat werkte altijd prima.
Hij staat in de repo's en niet geschoten is altijd mis.


Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline HarzG

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/22, 22:15:46 »
@Remmie:
Ik heb 2 verschillende paden gezien in je vragen:
/home/remco_vera/.thunderbird/015iuwth.default/Mail/pop3.wanadoo.nl/
en
/home/remco_vera/Backup/Documenten/Remco/Pop mail Mozilla

Je profiel staat volgens mij in
/home/remco_vera/.thunderbird/profiles.ini
Als je handmatig een andere map hebt gekozen, dan klopt het "IsRelative=1" niet in het bestand profiles.ini.
In dat geval kan je de waarde "IsRelative=0" zetten en de volledige map aanwijzen onder
Path=/home/remco_vera/.thunderbird/015iuwth.default/Mail/pop3.wanadoo.nl
Je hebt Remco & Vera in de mapnaam staan. Laat je 2 gebruikers deze map delen?
Vroeger heb ik 2 gebruikers hetzelfde mail-profiel laten gebruiken. Dat doe ik tegenwoordig niet meer.
Als er namelijk 1 gebruiker de 'systeemmap "Trash" ' gebruikt, d.w.z. 1 gebruiker verwijdert een mail, kan de andere er niets meer verwijderen. De eigenaar wordt er "hard" op deze map gezet.

Kijk even naar de rechten van de mappen en bestanden voor alles wat in de map
/home/remco_vera/.thunderbird/015iuwth.default/Mail/Local Foldersstaat.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/23, 20:47:59 »
Nee, er is maar een gebruiker.
De bovenste locatie (met pop3 erin) is de server setting.
De onderste is (pop.mail) is de local folder instelling.
Ik ga in het weekend er flink tijd voor uit trekken en laat je daarna de uitkomst weten.
Alvast dank!

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/23, 20:59:16 »
Toch nog even het path verandert. Bij beiden paden vraagt Thunderbird bij opstart om een nieuwe account setup te maken.
En het folderscherm is en blijft leeg.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 16:19:38 door Remmie »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #16 Gepost op: 2011/06/23, 20:59:31 »
Mocht niets lukken, verwijder dan de map /home/<naam>/.thunderbird
Je bent dan wel alles kwijt, maar zodra je thunderbird opstart, kan je alles (opnieuw) instellen, het programma werkt dan net als bij de eerste keer opstarten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #17 Gepost op: 2011/06/23, 22:09:33 »
Mocht niets lukken, verwijder dan de map /home/<naam>/.thunderbird
Je bent dan wel alles kwijt, maar zodra je thunderbird opstart, kan je alles (opnieuw) instellen, het programma werkt dan net als bij de eerste keer opstarten.

Of verander de naam van de map .thunderbird naar .thunderbird-oud of iets dergelijks. Kun je daarna misschien je mails nog wel terugplaatsen.

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #18 Gepost op: 2011/06/23, 22:42:24 »
Beste allemaal, het probleem is opgelost. Inderdaad de Thunderbird map hernoemd. Vervolgens maakt Thunderbird meteen een nieuwe map aan. Vervolgens alle mail gekopieerd en geplakt in de nieuwe map. Het werkt weer. Dan is er nog een vraag: hoe kon het misgaan??
Waarom kan Thunderbird wel zijn nieuwe map weergeven en niet de oude.

Hartelijk dank voor alle hulp!

Groet,   Remco

Offline HarzG

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #19 Gepost op: 2011/06/23, 22:44:42 »
Heb je Thunderbird "open" gehad en dan tegelijkertijd een map/bestand gewijzigd met Nautilus of een ander programma?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #20 Gepost op: 2011/06/23, 23:00:59 »
Nee, niets gedaan wat ik normaal ook niet doe.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #21 Gepost op: 2011/06/24, 08:12:07 »
Ik heb dat regelmatig, maar ik doe ook altijd dingen die niet mogen. 8-) Ik ben daar heel oud en wijs genoeg voor. Thunderbird was dus inderdaad je profiel kwijt wat ik in een eerdere reactie al gezegd had. Met wat geknutsel in de profile.ini was dat wel weer goed gekomen. Maar zo gaat het ook goed. Waarschijnlijk is er iets in de paden veranderd waardoor Thunderbird zijn bestanden niet meer kon vinden. Je kan ook een nieuw (leeg) profiel aanmaken en daarna de inhoud van je oude profiel in het nieuwe kopiëren.
P.S je kan nu opgelost in je titel zetten.  :)

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #22 Gepost op: 2011/06/24, 22:31:51 »
uuh.......hoe zet ik hem opgelost?

Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien
« Reactie #23 Gepost op: 2011/06/24, 23:18:41 »
uuh.......hoe zet ik hem opgelost?

Verander de openingspost, als je daar de titel aanpast verandert gelijk de topictitel.

Offline Remmie

  • Lid
Re: Thunderbird laat een leeg folder scherm zien Opgelost
« Reactie #24 Gepost op: 2011/06/25, 20:13:40 »
Vlgs mij snap ik het niet. Ik zie icoontjes zoals het slotje dat een topic is gesloten. Maar niet hoe dit toe te voegen aan dit topic. Ik heb bij het eerste bericht OPGELOST toegevoegd maar vlgs. mij is dat niet wat je bedoelt.

« Laatst bewerkt op: 2011/06/25, 20:49:10 door Remmie »