Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Moeten er rubrieken in de Vraag en Aanbod sectie komen?

Ja
5 (23.8%)
Nee
15 (71.4%)
Maakt me niet uit
1 (4.8%)

Totaal aantal stemmen: 19

Auteur Topic: Rubrieken V&A?  (gelezen 7995 keer)

Offline TopGear

  • Forumteam
Rubrieken V&A?
« Gepost op: 2011/01/28, 14:18:23 »
Hallo,

Naar aanleiding van een topic of er rubrieken moesten komen in V&A zag ik dat er veel verdeeldheid was.
Daarom maak ik bij deze een poll aan, om alles duidelijker te maken.

Dus: moeten er rubrieken in de Vraag en Aanbod sectie komen?

Groeten,
TopGear
Mod V&A

sprokkel

  • Gast
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/28, 14:21:25 »
Kijk dit heb ik al veel eerder aangegeven,
hier moet je geen poll voor op zetten, maar per direct uitvoeren
« Laatst bewerkt op: 2011/01/28, 14:24:16 door sprokkel »

Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/28, 14:26:30 »
Ik zeg nee. Dit forum is bedoeld voor ondersteuning bij Ubuntu. Als ge snel uw spullen wilt verkopen of aankopen, dan zijn daar betere sites voor, met betere zoekfuncties en onderverdeling. Er worden trouwens veel te weinig object aangeboden/gebraagd om met nog eens subrubrieken te werken, en advertenties worden dan nog eens opgeruimd na een bepaalde tijd.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/28, 14:37:13 »
Nee,
Wat is dat voor complete onzin. Een rubriek waar eens in de drie dagen iets verandert, verdelen in aparte mootjes. Toch te gek om los te lopen. En als het nu nog storm liep. Laatst al alles eraf gehaald en weggegooid. Als er rubrieken komen, zie je mij daar in ieder geval nooit meer. Kan mijn tijd echt beter gebruiken.

Vr.groet, peter

sprokkel

  • Gast
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/28, 14:43:06 »
Zie tweakers.net staan ook advert... die dagen staan, maar wel heel overzichtelijk !!
en dit hele fora kan in een veel mooiere layout gestoken worden, mis ook nog een aantal plugins voor SMF
O.a ook Zeer handig voor de beheerder,
Advertentie plaatsen, 1, 2 maanden, verkocht advert... word autom..  verwijderd.

[knip]
[Moderator-Edit:
Niet op de man spelen. Graag wat meer beleefdheid naar elkaar toe.]
« Laatst bewerkt op: 2011/01/28, 18:27:49 door heir4c »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/28, 14:57:30 »
V&A is 'nice to have' maar geen hoofddoel van dit forum.
Daarnaast, hoe doen we dat dan als iemand 6 verschillende dingen aanbiedt die in verschillende categorieën vallen?
Het is zo met het bescheiden aanbod overzichtelijk genoeg, het lijkt me onnodig om er veel moeite in te gaan steken om het te gaan pimpen, wat geen enkele nuttige functionaliteit oplevert.
Er zijn ongetwijfeld sites waar het mooier opgezet is. De lezers alhier zijn uiteraard ook daar van harte welkom.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

sprokkel

  • Gast
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/28, 15:11:42 »
Waar gaat het nog over
hoe doen we dat dan als iemand 6 verschillende dingen aanbiedt die in verschillende categorieën vallen?

het lijkt me onnodig om er veel moeite in te gaan steken om het te gaan pimpen
(uurtje werk en je hebt een top fora met alles er op ener aan ) en het geheel ziet er idd beter uit en heel overzichtelijk)
P.S las ook een topic hier wat over nominatie gaat ???,



« Laatst bewerkt op: 2011/01/28, 15:15:50 door sprokkel »

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/28, 15:18:35 »
Zoals onze admin nunslaughter en femke al zeggen, geen goed idee.
Ubuntu-nl is bedoeld voor de ondersteuning van problemen met Ubuntu. Dat V&A is alleen leuk.
Van mij hoeft het dus niet. Als je wat wil verkopen: ebay, marktplaats etc.

Offline Tom

  • Lid
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/28, 15:44:35 »
Nee,
Wat is dat voor complete onzin. Een rubriek waar eens in de drie dagen iets verandert, verdelen in aparte mootjes. Toch te gek om los te lopen. En als het nu nog storm liep. Laatst al alles eraf gehaald en weggegooid. Als er rubrieken komen, zie je mij daar in ieder geval nooit meer. Kan mijn tijd echt beter gebruiken.

Vr.groet, peter

Waarom zo kribbig ?.

En nee ,ben er ook niet voor gewoon zo laten als het is ... is ja mooi genoeg zo.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/28, 16:02:21 »
ik heb nu gewoon 1 groot aanbod gedaan.
als dat alles opgesplitst zou moeten worden krijg ik 10 verschillende topics, en dan per mail (bij reactie) haal je alles door elkaar dus ik zeg ook nee.
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

sprokkel

  • Gast
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/28, 16:31:41 »
Lees eerdere post,
er zijn genoeg plugins voor SMF 1.1.9 deze zaken , waar je met een click je advertenties beheerd
Je kunt hier een mooi fora van maken waar ik wel tijd in wil steken


Offline siegi

  • Lid
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/28, 16:33:54 »
Ja, als we werken met subforum.
Zodat je moet klikken op vraag en aanbod, om zo naar een pagina te gaan met de 2 subforums.
Voordeel is dat de lijst op de hoofd pagina zo korter wordt.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/28, 16:35:04 »
sprokkel, het is niet echt een technische vraag of het mogelijk is. Maar meer of de mensen dat hier wel willen.
Wel leuk om te horen dat je hier wel tijd in wilt steken. Ik denk dat echter dat dit niet echt past binnen deze Nederlandse Ubuntu-gemeenschap ;)

Ik sluit me aan bij degenen die vinden dat het zo moet blijven.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

sprokkel

  • Gast
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/28, 16:37:06 »
Vraag me af, dit fora is voor ubuntu,
Wat the f,,  heeft o.a een stamkroeg,Slechtste mop ooit en wat heb jij vandaag gedaan er mee te maken
Beeld word mij steeds duidelijker waarom de nominatie hier voorbij is gegaan
« Laatst bewerkt op: 2011/01/28, 16:40:09 door sprokkel »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/28, 18:09:20 »
Er worden nu allerhande dingen bij gehaald, die er niets mee te maken hebben.
Btw, 'fora' is meervoud.

Ontopic please  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline heir4c

  • Lid
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/28, 18:40:26 »
Nee gekozen.
V&A is bijkomstig en als 'vriendendienst' bedoeld van leden naar leden. Om als eerste de keuze te hebben om het 'afdankertje' te kunnen bekomen.
Ook Offtopic met stamkroeg en Co is een bijkomend iets. Daarom is deze ook niet meer te zien voor niet geregistreerde bezoekers van het forum.
De aandacht moet weer toegespitst worden op het helpen van mensen die Ubuntu gebruiken.
Daarom moeten er geen onderverdelingen komen in V&A.
pcschouten verwoord het uitstekend, hij zet alles wat hij te koop heeft in 1 topic en daar verwijderd hij dan de verkochte zaken. Makkelijker voor de aanbieder en minder 'opkuiswerk' voor de moderator.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/01/28, 20:32:33 »
Volgens mij was één van de regels, dat het (zijdelings) te maken moet hebben met Ubuntu.
Dus ........ computer onderdelen, of iets dat met een computer bruikbaar is.
Mijn antwoord is dan ook een vette NEE !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/01/28, 20:59:20 »
Mijn antwoord is dan ook een vette NEE !

Ook mijn antwoord is een dikke vette NEE.

Het moet niet gekker worden hier. Ik zie de vraag- en aanbodfora zelfs het liefste helemaal verdwijnen. Laat staan dat ze nog eens worden uitgebreid....   >:(

Het is hier geen marktplaats.nl of zo.... Men komt hier hopelijk om wat te leren over Linux en om anderen met Linux te helpen. Niet om te kopen en te verkopen.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/28, 21:02:21 door Pjotr »

Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/28, 21:06:36 »
Ja, als we werken met subforum.
Zodat je moet klikken op vraag en aanbod, om zo naar een pagina te gaan met de 2 subforums.
Voordeel is dat de lijst op de hoofd pagina zo korter wordt.


Kijk, dát vind ik nou wel een goed idee.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/01/28, 23:26:59 »

Het moet niet gekker worden hier. Ik zie de vraag- en aanbodfora zelfs het liefste helemaal verdwijnen. Laat staan dat ze nog eens worden uitgebreid....   >:(

Het is hier geen marktplaats.nl of zo.... Men komt hier hopelijk om wat te leren over Linux en om anderen met Linux te helpen. Niet om te kopen en te verkopen.

Ok, Pjotr, maar ik heb er wel een goede comp met beeldscherm muis en toetsenbord, een apart beeldscherm, een grafische kaart, een insteek kaart met usb aansluitingen, 2 harde schijven en twee routers door verkregen, voor een leuke prijs.
Dus het heeft zijn voordelen. De afdankertjes van anderen belanden zo bij leden van het forum die daar heel blij mee zijn.
Het is ten andere verborgen voor niet geregistreerde bezoekers, dus enkel leden kunnen reageren.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Rubrieken V&A?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/01/29, 18:19:56 »
Het is toch gewoon een voorstel om het forum te verbeteren? Die zijn altijd welkom.
Dat niet ieder voorstel altijd een verbetering is doe je weinig aan, maar dan is het in ieder geval besproken.
Als niemand ooit een suggestie doet komen we ook niet verder :)

Zolang het op een nette en normale manier besproken wordt is er niets mis mee.

Dat gezegd hebbende is het wel duidelijk dat dit voorstel het niet gaat halen. Daarom een slotje op dit topic.
Mocht je toch nog iets zinnigs toe te voegen hebben, meld dit dat even.