Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart  (gelezen 18940 keer)

Van mij weblog, Verkiezingen Ubuntu Nederland:
Citaat
Straks, vanaf twaalf uur middernacht zal het mogelijk zijn voor de gemeenschapsleden met stemrecht om zich kandidaat te stellen voor de functies van voorzitter en van gemeenschapsraadslid in de organisatie van Ubuntu Nederland. Er zijn zeven plekken te vullen: deze zeven mensen zullen samen de gemeenschapsraad vormen, en de gemeenschapsraad zal twee leden aanwijzen die samen met de voorzitter de gemeenschapsleiding, het dagelijkse bestuur van Ubuntu Nederland, zullen vormen.

Heb je stemrecht? Denk je dat jij een goede bijdrage zou kunnen leveren aan de organisatie van Ubuntu  Nederland? Lijkt het je leuk om mee te praten en mee te helpen? Ga naar de stemwebsite van de Ubuntu NL Verkiezingen 2011 en stel jezelf kandidaat! Denk niet te snel dat je geen kans maakt, doe het gewoon en geef jezelf op!

Je kunt kandidaat zijn voor het voorzitterschap en voor de gemeenschapsraad tegelijkertijd. Er is geen voor- of nadeel verbonden aan het al of niet kiezen om jezelf kandidaat te stellen voor meerdere functies tegelijkertijd. De gemeenschapsraadsstemmen die op de winnende voorzitter uitgebracht zijn, zullen genegeerd worden.

Verloop van de verkiezingen
Deze eerste periode van kandidaatstelling duur vier weken, van het begin van 2 maart [correctie: 5 maart] tot en met het eind van 4 april [correctie: 1 april]. Vanaf vijf april kan iedereen met stemrecht stemmen op de kandidaten. Vanaf 9 april zal de uitslag online staan.

Je moet twee keer stemmen: één keer breng je een stem uit op de voorzitter, en één keer verdeel je zes stemmen over de gemeenschapsraadskandidaten. Hierbij heb je aflopend zes, vijf, vier, drie, twee en één punten te verdelen. Hoe hoger het puntenaantal, hoe liever je een persoon terug ziet in de gemeenschapsraad.

Meer informatie staat op de wiki-pagina over de verkiezingen. Voor vragen kun je ook altijd hier een reactie achterlaten, of contact met me opnemen via de mail.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/03, 13:49:13 door Sense Hofstede »
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/05, 16:21:54 »
Lof aan de ontwikkelaars die de verkiezingssite hebben opgezet (Ronnie en Sense). Het ziet er echt heel goed uit! :D

Inmiddels staan er al zes kandidaten voor de gemeenschapsraad op de lijst. Nog een paar erbij, en dan hebben een mooie verkiezing in het vooruitzicht. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/03/05, 17:41:50 door Thomas de Graaff »

Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/05, 17:12:08 »
Lof aan de ontwikkelaars die de verkiezingssite hebben opgezet (Ronnie, Sense en Nunslaughter). Het ziet er echt heel goed uit! :D

Laat mijn naam daar maar uit. Ik heb door computerproblemen niet kunnen meehelpen, dus alle lof gaat naar Sense en Ronnie, want het ziet er goed uit!


Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/05, 18:23:37 »
Nou, ik kan inloggen, maar dan?
Ik zie wel "pas je kandiaatstelling aan en die ik klik ik dan wel aan, en dan kan ik kiezen om een vinkje te zetten bij voorzitter (dat willen we niet!) en bij kandidaat gemeenschapsraad. En dan motivatie schrijven.
Als dat het is, dan vind ik het vrij onduidelijk moet ik eerlijk bekennen. Want pas je kandidaatstelling aan....tja, als je zelf niets hebt ingesteld is dat vreemd toch? Of zie ik het verkeerd?
Het was de meeste neutrale manier om die link te schrijven zodat hij ook gebruikt kon worden om je kandidaatstelling aan te passen. Misschien dat we later nog eens het zo doen dat de tekst anders is wanneer je nog niet kandidaat bent.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/06, 21:57:09 »
Ik vind de tekst duidelijk genoeg, mag wat mij betreft zo blijven staan.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/10, 21:44:29 »
Hey Femke, je staat nog steeds niet op de lijst? Bij alle verkiezingen waar ik stem, stem ik altijd op de hoogst geplaatste vrouw in de lijst. Sja, discriminatie, ik geef het eerlijk toe. :) Maar bij mij scoor je dus al vast flink wat punten als je je verkiesbaar stelt. :D

Even serieus, je bent vaak erg direct, dat kan soms lastig zijn in overleg, en we hebben al wel eens onze discussies gehad. :) Maar die directheid heeft ook een andere kant, met jou weet je één ding zeker, als er iets niet in de haak is, en niemand zegt er wat van, dan gooi jij het midden op tafel. :D Dat is een geruststellende gedachte vind ik, en alleen daarom al zou ik het fijn vinden als je je verkiesbaar zou stellen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/13, 13:39:39 »


Goed gezegd Thomas deel helemaal je mening.
Allee Meisje zet u erop. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/13, 20:12:21 »
Ben trots op je. :-* :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline wutnubu

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/14, 08:44:34 »
Is het mogelijk dat de mensen die zich aangemeld hebben wat meer persoonlijke gegevens bijvoegen.

De huwelijkse staat en specifieke maatschappelijke voorkeuren zijn natuurlijk niet relevant.

Wel de leeftijd, beetje de opleiding en functie in de maatschappij.

Zo kunnen de stemmers straks ook voor een goede mix qua leeftijd, ervaring en kwaliteiten kiezen.

Dus iets als wie en wat ben je en hoelang al...

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/14, 09:33:57 »
Wel de leeftijd, beetje de opleiding en functie in de maatschappij. < Totaal onbelangrijk ,wel interessant wat en hoelang ben je met Ubuntu bezig inclusief  het Forum.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/14, 10:21:28 »
100% mee eens Tom.

Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/14, 11:55:12 »
Wanda +100

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/14, 12:03:23 »
Hee, Vistaus, da's valsspelen, hè.... Je stem telt maar één keer, niet 100 x.  XD

Overigens vind ik leeftijd en opleiding wel van belang. Je wil geen 10-jarige in de ledenraad..... Opleiding geeft verder ook een indicatie van de algemene ontwikkeling van de kandidaat.

Functie in de maatschappij vind ik minder van belang. Dat hoef ik niet per se van een kandidaat te weten.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/14, 12:27:09 »
Van wat ik zo gezien heb, zijn de mensen die zich kandidaat hebben gesteld, leden die al jaren actief zijn binnen de community en hier en daar hun sporen verdiend hebben. Er is derhalve voldoende beeld wat de gemeenschapsraad aan hen zal hebben. Op onbekenden zal niet zo gauw gestemd worden, dunkt me.

Daarnaast zegt het niet zoveel. Een middelbare scholier of een autodidact kan wellicht net zo goed een zinnige bijdrage leveren, als -ik noem maar wat- iemand die een universitaire graad heeft behaald in de finoegristiek.

Just my 2 cts  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline wutnubu

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/14, 16:23:05 »
Tja, wellicht ben ik niet duidelijk..

Het is uiteraard niet de bedoeling te discrimineren op leeftijd of opleiding.

Maar wat ik bedoel te zeggen is het volgende.

Als je stemt op een aantal personen wil je graag weten of de personen je stem waard zijn, dus of ze in staat zijn dat te doen wat jij denkt dat ze zouden moeten doen. Daarbij is getoonde inzet en ervaring natuurlijk uitermate belangrijk. Maar het feit of iemand een persoon is die betrokken is bij de samenleving op een manier die een beetje past bij wat Ubuntu voorstaat en of hij/zij dat al een tijdje doet en hoe is mede bepalend voor het feit of je je stem wilt geven. Daarbij is het ook belangrijk dat de "club van wijze ubunteros" een beetje gemêleerd is. Dus dat er jonge honden inzitten die er met verve voor gaan, naast wat oude rotten die de wilde haren kwijt zijn en de boel een beetje remmen als dat nodig is.

Gewoon algemene informatie dus die er voor kan zorgen dat een verkiezing verantwoord gebeurt. Niet om uit te sluiten, maar om te onderbouwen.

groet
« Laatst bewerkt op: 2011/03/14, 16:25:48 door wutnubu »

Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/14, 16:29:56 »
Zelfs na je uitleg een -1 van mijn kant.

Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/14, 16:46:16 »
Vergeet niet dat de namen van de kandidaten links zijn naar hun Launchpad-profielen. Vanaf daar kun je meer persoonlijke informatie vinden; vaak staat er een link naar een wikipagina of een persoonlijke website en een stukje over de persoon zelf.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/14, 19:24:33 »
Allereerst: Ik vind niet dat we iedereen moeten verplichten om leeftijd/opleiding prijs te geven.

Leeftijd: is tot op een zeker niveau van belang, maar de grens is hier moeilijk te trekken. Zo het voorbeeld dat hier aangehaald is van een 10 jarige die de community bestuurd. Maar dit merk je volgens mij toch al snel?

Het belang van opleiding/soort werk/andere prestaties hangt af van de soort functie. Maar de inzet lijkt me veel belangrijker.
Alhoewel opleiding kan hier ook iets over zeggen, zo zal iemand die zijn middelbare studies niet heeft afgewerkt waarschijnlijk over minder doorzettingsvermogen beschikken dan iemand die dit wel heeft gedaan.

Kortom wie het erbij wil zetten fijn, maar het moet absoluut niet.

Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/14, 19:29:52 »
@wutnubu

Bij het accepteren van de stemgerechtigden is al gekeken naar hun inzet voor de Ubuntugemeenschap. Iedereen die stemgerechtigd is heeft al laten zien een constructieve bijdrage te leveren aan Ubuntu-nl. Ik kan van mijn kant aangeven dat ik daarbij niet heb gekeken naar leeftijd, geslacht, opleiding, of wat maar ook. Dat is een voordeel van een meritocratie (al heb ik in het recente verleden wel kanttekeningen geplaatst bij het hanteren van meritocratie als basis ;-) ), je kijkt naar geleverde prestatie.

Kandidaten voor een van de functies komen voort uit de stemgerechtigden, dus daarmee hebben we al een beetje borging. Wat je nu vraagt is of de kandidaten buiten Ubuntu-nl eveneens actief of betrokken zijn, en of dat harmonieert met wat Ubuntu voor staat. Helemaal ongebruikelijk is het niet. Voor het bestuur van een stichting of vereniging zoek je soms ook bestuursleden die een breder netwerk hebben dat ten gunste kan komen van de eigen club. Dat zet je ook zo in een profiel.

Op dit moment hebben we niet zo'n profiel en het wordt ook een riskant punt. Zo houden we politieke en religieuze discussies ver buiten het forum, en met goede reden. Probeer maar eens aan te geven wanneer een maatschappelijke functie wel of niet harmonieert met wat Ubuntu voor staat? Ik denk ook niet dat je dit moet willen introduceren. Niet op dit moment, in ieder geval. Ik kan me voorstellen dat we in de toekomst één persoon belasten met de taak een duidelijk gezicht van Ubuntu-nl te zijn en namens Ubuntu-nl op te treden, en dat we dan ook kijken naar de bredere maatschappelijke betrokkenheid van zo'n persoon.

Een ander punt wat ik wil meegeven is dat we de verkiezing ook niet te zwaar moeten aanzetten. Het gaat op de eerste plaats om het kiezen van mensen die ten behoeve van Ubuntu-nl, voor Ubuntu-nl beslissingen kunnen en durven te nemen. Ik bedoel, het zijn geen waterschapsverkiezingen of zo. ;-)


Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #20 Gepost op: 2011/03/15, 06:59:12 »
Citaat van: femke98
Ik heb in mijn profiel op de launchpad pagina wat meer info gezet over mijzelf. Hopelijk is dit zo genoeg.
Alleen jammer dat je Launchpad account niet klopt Ubuntu NL Verkiezingen
Deze vermelding als er op je naam wordt ¨geklikt¨There’s no page with this address in Launchpad.

Even aanpassen in deze  ;) Launchpad Account femke98
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline wutnubu

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #21 Gepost op: 2011/03/15, 07:03:34 »
Ik kom zwaarder over dan bedoeld (figuurlijk dan wel).

In mijn geval zou het iets zijn als:

Man, 50+, huisman, ICT projectmanager, kinderen en dan .... belangrijkere ubuntu enzo gerelateerde zaken.

Niks "te persoonlijks" dus..

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #22 Gepost op: 2011/03/15, 10:09:44 »
ik begriep doar helegaar niks van. zelf zou ik via irc #launchpad joinen, want dit zijn bizarre problemen, tenminste zoals je het stelt.
mag ook via #ubuntu-nl-mwanzo, dat zijn leden met launchpad ervaring(en)

Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #23 Gepost op: 2011/03/15, 10:38:53 »
Je launchpad account staat wel goed aangegeven in stemgerechtigden + Members

Maar niet op de site Ubuntu NL Verkiezingen,dus die moet worden aangepast.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu NL Verkiezingen 2011, kandidaten kunnen zich melden vanaf 5 maart
« Reactie #24 Gepost op: 2011/03/15, 10:47:52 »
Site Beheerder Sense Hofstede denk ik aanspreken
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011