Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vlc: DVD kan hoofdmenu niet openen  (gelezen 588 keer)

ingeborg

  • Gast
vlc: DVD kan hoofdmenu niet openen
« Gepost op: 2010/07/29, 20:58:00 »
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat dit de juiste plek is voor mijn probleem en dat jullie genoeg gegevens hebben om mij te helpen

Ik gebruik Ubuntu 9.10
vlc media player 1.0.2 Golden eye
 
Ik ga naar
– toepassingen
– audio en video
– vlc media player
– media
– map openen
– torrents
– dubbel klik op serie
– video TS
– openen
Dan hoor ik het hoofdmenu te krijgen van de dvd die ik heb gedownload, maar de serie begint meteen zonder dat ik kan aangeven welke aflevering  ik wil zien. Ook kan ik de ondertitels niet meer aan zetten.

Re: vlc: DVD kan hoofdmenu niet openen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/30, 15:31:11 »
Welkom op het forum ingeborg,

Aller eerst zou je even de allerlaatste versie van vlc willen installeren. deze kun je op 2 manieren doen.
1 via terminal en 1 via grafische interface. Ik zal eerst via grafische manier uitleggen.

Het kan best zijn dat wat ik nu hier beschrijf niet werkelijk zo heet. Ik heb namelijk engelse versie van ubuntu dus vertaal alles letterlijk
Stap 1: ga naar systeem-->Administratie-->software bronnen
Stap 2:<type je wachtwoord>
Stap 3: Ga vervolgens naar de 2de tabblad (andere software)
Stap 4: Klik op "toevoegen"
Stap 5: kopieer deze regel er naar toe ppa:c-korn/vlc en klik op "voeg bron toe"
Stap 6: ga naar update manager en haal alle updates binnen. Als je dit gedaan hebt zul je vlc versie 1.1.1 alsgoed is hebben.

----ANDERE MANIER----
Ga ga naar terminal (Toepassingen-->accesoires-->terminal)
type daar in het volgende
sudo add-apt-respository ppa:c-korn/vlc (type je wachtwoord)
kopieer vervolgens deze tekst
sudo apt-get update && upgradeHier zou je alsgoed is ook alle updates binnen halen. En zul je laatste versie van vlc hebben.

Als je 1 van deze 2 manieren hebt gevolgd zou je opnieuw kunnen proberen. Want dan weet je zeker dat het niet ligt aan een fout in vlc aangezien je het geupdate hebt.