Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MP3 naar WAV  (gelezen 674 keer)

MP3 naar WAV
« Gepost op: 2019/09/11, 12:28:07 »
Als ik MP3 bestanden op mijn computer beluister kan ik deze nummers probleemloos afspelen.
Nu wilde ik een aantal MP3 bestanden op CD branden (laagste snelheid) en Xfburn converteert en brand ze automatisch naar audio WAV bestanden.
Dat gaat niet goed. Verschillende nummers slaan over of haperen tijdens het afspelen op een audio installatie en ik begrijp daar niks van.
Wat gaat er fout en hoe kan ik dat voorkomen?
Er gaan teveel gebrande CD's de prullenbak in  :(
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: MP3 naar WAV
« Reactie #1 Gepost op: 2019/09/11, 12:43:23 »
Het is lang geleden dat ik zoiets gedaan heb, maar probeer de .mp3's eerst eens naar .wav om te zetten met Sound Converter:
sudo apt-get install soundconverter.... en voer ze daarna pas aan Xfburn.

DarkEra

  • Gast
Re: MP3 naar WAV
« Reactie #2 Gepost op: 2019/09/11, 15:08:54 »
Hou er wel rekening mee dat een geconverteerde MP3 naar WAV geen betere kwaliteit gaat hebben, het zal de kwaliteit van het MP3 bestand behouden.
Verder zat ik te denken dat als het niet mocht lukken door eerst MP3 om te zetten naar WAV en dan te branden op CD en het probleem zich blijft voor doen, de brander/lens zelf z'n tijd heeft gehad en dus op is.

Re: MP3 naar WAV
« Reactie #3 Gepost op: 2019/09/11, 15:48:52 »
De computer (en brander) zijn nog niet op leeftijd en hebben nooit problemen gegeven.
De soundconverter kende ik niet dus het advies van Pjotr domweg opgevolgd: het converteren ging (bijna) sneller dan ik met mijn ogen kon knipperen  :o
De wav bestanden met Xburn gebrand  en het afspelen ging nu foutloos.
Begrijpen doe ik het niet, maar Ik ben weer blij en met dank voor de support :)
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: MP3 naar WAV
« Reactie #4 Gepost op: 2019/09/11, 19:35:45 »
Je kunt xfburn resetten. Dan reset je ook eventuele ongewenst gemaakte instellingen.
Verwijder:
Persoonlijke map/.config/xfburn
...en start daarna xfburn opnieuw op om met standaard settings weer te beginnen.

Hou er wel rekening mee dat een geconverteerde MP3 naar WAV geen betere kwaliteit gaat hebben, het zal de kwaliteit van het MP3 bestand behouden.

Ja klopt. Dat is altijd, ongeacht of je mp3 brand of eerst naar wav omzet. Zorg voor goede originelen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore