Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade naar 11.04 vastgelopen. Hoe kan ik mijn data redden?  (gelezen 893 keer)

upgrade naar 11.04 vastgelopen. Hoe kan ik mijn data redden?
« Gepost op: 2011/05/31, 11:36:05 »
Beste leden,
De update naar 11.04 is vastgelopen. Computer (Vostro 1000) deed niets meer. Hierna dacht ik slim te zijn door de swappartitie te wissen en hierop windows xp te installeren (met vrijwel geen vrije ruimte op de schijf meer over).Dit in de hoop dat ik vanuit xp belangrijke data van de ubuntu schijf kon kopiƫren naar een andere vaste schijf. Maar natuurlijk, stom stom, kan je vanuit xp de schijf van Ubuntu niet zien. Wat nu te doen, heeft iemand een oplossing?
Dank,
Mick

Offline Wout55

  • Lid
Re: upgrade naar 11.04 vastgelopen. Hoe kan ik mijn data redden?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/31, 11:45:19 »
Ubuntu op een USB-sticky zetten en opstarten vanaf USB en kijken wat er mis is gegaan. Je bestanden zijn dan in ieder geval weer bereikbaar.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: upgrade naar 11.04 vastgelopen. Hoe kan ik mijn data redden?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/31, 12:15:28 »
Je kunt met de life cd van Ubuntu weer aan je bestanden.
Van hier uit kun je ze op een veilige plek opslaan waarna je opnieuw kunt installeren.

- Roc

Re: upgrade naar 11.04 vastgelopen. Hoe kan ik mijn data redden?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/31, 13:41:50 »
Beste Roc en Wout,
Ja, ik ga op zoek naar een live-cd. (Kan wegens ruimtegebrek geen downloaden) en zal jullie aanwijzingen volgen. Dank!
Mick

Re: upgrade naar 11.04 vastgelopen. Hoe kan ik mijn data redden?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/31, 14:07:11 »
Dit is ook een oplossing:

http://www.ubuntugeek.com/how-to-read-ext3ext4-linux-partition-from-windows-7.html

i.e. het installeren van een programmaatje onder Windows om ext4-partities te kunnen lezen.

En..... nooit meer dit soort handelingen doen zonder eerst een backup te hebben van persoonlijke data (1000x overschrijven).  ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: upgrade naar 11.04 vastgelopen. Hoe kan ik mijn data redden?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/31, 16:01:07 »
Plus in plaats van upgraden, doe een nieuwe installatie.
Dit voorkomt een hoop problemen.

Ik had hetzelfde, hij stopte op 7 minuten van het einde. Ik heb opnieuw opgestart (gewoon PC uitgezet).
Daarna in het startmenu, in het startmenu een andere keuze genomen, daarna ergens geklikt op "gebroken pakketten repareren" Toen ging hij gewoon weer door. Nu zit ik het in te typen onder 11.04, Natty narwal,

Ik heb alleen nog geen geluid. Geluid van de PC werkt gewoon in youtube, bij hardware is er niets meer gedempt aangevinkt, toch geen geluid meer. Wie weet een oplossing

Piet
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop