Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10  (gelezen 12313 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #75 Gepost op: 2019/09/12, 14:05:28 »
Bij LM kreeg ik steeds meer extra's die ik niet nodig heb en Xubuntu blijft precies aanbieden wat ik wel nodig heb. Daarom de overstap naar Xubuntu gemaakt en ik ben tevreden ;)
[/quote]

Xubuntu is één van de beste Distro´s die ik ken ,hij heeft bijna alles aan boord wat ik kan gebruiken ,en wat er niet default bij staat ,nu ja leve Synaptic.
Xubuntu is toch verder simpel en sterk ,je kunt er bijna van alles uithalen ,maar het dieseltje blijft draaien.
Ik lees hier dat iemand de starter icoontjes niet mooi vind ,ja zeg wat nog meer moeten ze glanzen of gepolijst worden met een chrome randje voorzien worden ,kijk die dingen zijn duidelijk en ze werken ook nog als ik er op klik ..... tis wat hé.
Goed ieder zijn meug ,smaak en gedachte natuurlijk ,ik spreek hier voor mij persoonlijk.
Edit: ook ik heb Debian een korte tijd gebruikt en ook Mandriva en zelfs redelijk lang in de begin fase Mint  ,ben nu weer thuis Xubuntu .....  voila. =D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline EvC

  • Lid
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #76 Gepost op: 2019/09/12, 14:49:07 »
Xubuntu gebruikers kunnen met de Ubuntu Network Installer prima Xubuntu minimal installeren.

Graag on-topic blijven omdat het hier Cinnamon-core betreft.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #77 Gepost op: 2019/09/12, 15:06:20 »
Xubuntu gebruikers kunnen met de Ubuntu Network Installer prima Xubuntu minimal installeren.

Graag on-topic blijven omdat het hier Cinnamon-core betreft.

Was een antwoord of te wel bevestiging voor  nahjo
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

nahjo

  • Gast
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #78 Gepost op: 2019/09/12, 17:18:25 »
Xubuntu gebruikers kunnen met de Ubuntu Network Installer prima Xubuntu minimal installeren.
Waarom zou je 'Xubuntu minimal' willen installeren als Xubuntu alles heeft wat je basic nodig hebt?

Offline EvC

  • Lid
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #79 Gepost op: 2019/09/12, 18:00:40 »
Ik schrijf nergens dat ik Xubuntu minimal wil installeren. Bovendien is dit een Andere distributie topic.

Graag on-topic blijven.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

nahjo

  • Gast
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #80 Gepost op: 2019/09/12, 18:18:16 »
Eigenlijk hoort dit topic helemaal niet onder hulp bij andere distributies want Xubuntu draait toch ook op Debian en dan is in mijn ogen Debian niet een andere distributie maar de motor waar Xubuntu op draait.
Ik kan mij ook vergissen hoor dus niet boos worden maar kun je voor de zekerheid de vraag nog eens herhalen waar je hulp bij nodig hebt? Anders begint het zo op een blog te lijken en dat willen we toch niet?
Is je probleem al opgelost dan kun je dat aangeven.

Offline EvC

  • Lid
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #81 Gepost op: 2019/09/12, 18:27:44 »
Andere distributies valt onder het blok Interactief. Dat kan hulpvragen en informatieve inhoud bevatten.

Waarom probeer je dit topic bewust op een zijspoor te brengen?
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #82 Gepost op: 2019/09/12, 18:31:11 »
Xubuntu draait toch ook op Debian
Nee, alle *buntu's zijn gebaseerd op Debian, maar het is geen Debian.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

nahjo

  • Gast
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #83 Gepost op: 2019/09/12, 18:39:06 »
Xubuntu draait toch ook op Debian
Nee, alle *buntu's zijn gebaseerd op Debian, maar het is geen Debian.
Dan zit ik er helemaal naast dus. Dan rest alleen nog SORRY  :(

nahjo

  • Gast
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #84 Gepost op: 2019/09/12, 18:40:23 »
Andere distributies valt onder het blok Interactief. Dat kan hulpvragen en informatieve inhoud bevatten.

Waarom probeer je dit topic bewust op een zijspoor te brengen?
Sorry sorry.
Misschien kun je beter een nieuw topic debian 10.1 aanmaken dan blijf ik wel weg.
Nogmaals sorry.

Offline EvC

  • Lid
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #85 Gepost op: 2019/09/22, 19:36:14 »
Met de kennis van Debian kwam het idee bij me op om met het Ubuntu 19.10 netboot ISO (in wording) een vervolg te maken in een ander topic.
In dat geval laat ik de desktopomgeving selectie (tasksel) helemaal leeg.
De status is nog niet helemaal werkend omdat Ubuntu 19.10 nog niet voltooid is.
Een preview:





Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #86 Gepost op: 2019/09/29, 16:41:42 »
Debian Testing Bullseye is inmiddels verder ontwikkeld. Zelfs VMware heeft een nieuwe versie uitgebracht die er prima in functioneert.

Daarom de overstap gemaakt en Bullseye Cinnamon miinmal als gastheer voor VMware gasten geïnstalleerd.
Gebruik is gemaakt van het firmware weekly build netinstall ISO.

Onder andere is de kernel- en Cinnamon versie recenter en vertoont Cinnamon geen gebreken meer: zoals het gemis van system settings in de vorige versie.
Autologin ontbreekt helaas nog, dat moet handmatig aangepast worden.
Alle applicaties lieten zich prima installeren zonder gebruik te hoeven maken van flatpaks, snaps of appimages. Grub customizer heb ik bewust niet meer gebruikt.

Wat nog rest is Plymouth op werking testen en de tijd van het Grub-venster aanpaasen:






Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Linux Mint 19.2 Cinnamon-core / Debian 10
« Reactie #87 Gepost op: 2019/10/06, 20:05:24 »
Omdat ik ben overgestapt naar Debian Testing is dit mijn laatste bijdrage in dit topic.

Het Debian Cinnamon Team is actief. Sinds vandaag is versie 4.2.4 in Debian Testing aanwezig.
Zichtbaar merk ik nog weinig verschil, hoewel het iets consequenter met het Adara thema omgaat.
Autologin is ook in deze versie nog niet aanwezig.

Deze keer heb ik de wallpaper van antiX gebruikt:


Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes