Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nanny parental control op ubuntu 11.10 probleem  (gelezen 1566 keer)

Offline Peejski

  • Lid
Nanny parental control op ubuntu 11.10 probleem
« Gepost op: 2011/10/30, 20:33:17 »
Wie kan mij helpen?

Ik heb Nanny parental control geïnstalleerd, en ingesteld voor alle gebruikers. Alles is correct verlopen. Echter wanneer één van de gebruikers (niet administrator) opstart, start blijkbaar nanny niet mee op, met als gevolg dat de ingestelde restricties dus in het niets vergaan.

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen? Of bestaan er andere soortgelijke programma's om de tijdsduur van pc-gebruik van verschillende gebruikers onder controle te houden?

Offline Peejski

  • Lid
Re: Nanny parental control op ubuntu 11.10 probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/02, 09:36:17 »
Ondertussen kan ik de limieten in 'wanneer' wel instellen. Maar bv max 1uur computertijd lukt nog steeds niet. Iemand?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nanny parental control op ubuntu 11.10 probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/02, 10:44:15 »
Toen mijn kinderen jonger waren, stelde ik de tijdrestricties in, in de configuratie van de router. Niet in het besturingssysteem van hun computers dus. Bijkomend voordeel: een tijdbeperking in de router, is absoluut onmogelijk te passeren.  =D

Kijk eens of jouw router die mogelijkheden ook biedt?

Re: Nanny parental control op ubuntu 11.10 probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/02, 11:19:50 »
Misschien over het hoofd gezien; kan je dat progje niet gewoon toevoegen aan opstarttoepassingen (via de dash opstarttoepassingen en dan toevoegen klikken) ?

Ik zou het eens op die manier proberen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline ringo28

  • Lid
Re: Nanny parental control op ubuntu 11.10 probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/26, 08:26:14 »
heb nanny uit geprobeerd en timekeeper,  ze worden wel geladen. dat is het probleem niet. ontwikkeling van die programmas staan stil :) maar wat ik wel weet is dat bij nanny je internet time kan controlleren.. meer niet meer. opzichte van dat zet ik de internet stil,maar je hebt ook dansguardian, maar die weet ik niet hoe het werkt :) heb zelf namelijk ook geen router.... hoop dat bij de volgende releases een  ananny standaard is, want is wel een goed ding zoals standaard office

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nanny parental control op ubuntu 11.10 probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/26, 08:47:16 »
Toen mijn kinderen jonger waren, stelde ik de tijdrestricties in, in de configuratie van de router. Niet in het besturingssysteem van hun computers dus. Bijkomend voordeel: een tijdbeperking in de router, is absoluut onmogelijk te passeren.  =D

Kijk eens of jouw router die mogelijkheden ook biedt?
Ah, dus daar haalt mijn vader z'n ideetjes vandaan, hij heeft nu idd ook een tijdslot... Ik heb echter nog wel wat pc's dus deze is hij vergeten :rolleyes:

En onmogelijk te passeren? Andere hostname, mac adres spoofen met macchanger en je hebt het omzeild ;)