Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz settings onveranderbaar...  (gelezen 705 keer)

Cobie

  • Gast
Compiz settings onveranderbaar...
« Gepost op: 2009/01/21, 20:21:00 »
Hallo allemaal,

ik ben weer eens terug op het forum, onder nieuwe naam omdat ik met het oude account er niet opkwam, maar laat ik gelijk met de deur in huis vallen:

Compiz wiel bij mij zijn opties niet meer vrijgeven. Ik heb wat zitten "klooien" laatst, en aangezien ik nog niet helemaal begaan ben in het goede zoeken moet ik meestal proberen. Waarschijnlijk heb ik het verkeerde geprobeerd, en nu kan ik in "Advanced Desktop effects settings" de opties niet meer aanvinken of uitvinden.
Echter wil ik wel graag dingen veranderen. Ik heb al meerdere keren geprobeerd het programma eraf te halen en er weer op te zetten, zelfs door alle instellingen te verwijderen, maar dit heeft tot nu toe nog geen effect.

Is er iemand die weet hoe ik compiz, samen met het "Advances desk......" weer aan de praat krijgt?

Alvast heel erg bedankt, ik check de reacties elke dag, ik hoop dat er wat tussen zit ;)

Groeten Cobie

Re: Compiz settings onveranderbaar...
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/22, 15:22:58 »
Ik heb exact het zelfde probleem. Een gast account werkt wel, maar onder mijn eigen account staat alles stil. Hoe compiz te verwijderen is de vraag. De Ubuntu CD zit er al in. Gelukkig heb ik nog een laptop. :'(

Offline vanadium

  • Lid
Re: Compiz settings onveranderbaar...
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/22, 15:52:29 »
Het is dus een gebruikersspecifiek probleem. Voor zover alle configuratie voor de gebruiker in .compiz is opgeslagen, zou het wissen van .compiz kunnen helpen. Bij het opnieuw inloggen zou je dan de standaardinstellingen moeten terug hebben.

Re: Compiz settings onveranderbaar...
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/22, 16:13:20 »
De grafische (Gnome) werkt niet meer. Hoe stop je dit of verander je dit met een terminal venster? Comiz is de boosdoender. Dit moet toch ongedaangemaakt kunnen worden? Wellicht sneltoetsen? Gaarne hulp want een herinstallatie komt me nu ff niet goed uit. ???