Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opera 9.51  (gelezen 615 keer)

Adjudant1951

  • Gast
Opera 9.51
« Gepost op: 2008/07/21, 11:28:10 »
Heb Firefox vervangen door Opera: oogt veel mooier en duidelijker. :)

Moet echter de Adobe flash plug-in installeren en heb daarvoor "install_flash_player_9_linux.tar.gz" gedownload (er is geen .deb versie voorhanden).

Na uitpakken van genoemd bestand probeerde ik het te installeren: dubbelklikken op het install-bestand werkt niet en de optie 'installeren via de terminal' laat me deze plug-in alleen maar installeren in ".mozilla". :(

Hoe installeer ik de plug-in nu in de ".opera"-map?

deKeijzer

  • Gast
Opera 9.51
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/21, 12:05:40 »
Volgens mij, dit weet ik niet 100% zeker, werkt het ook als je hem laat installeren in de .mozilla map. Opera checkt namelijk die map ook op de juiste plug-ins.

Offline ptb

  • Lid
Opera 9.51
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/21, 13:26:55 »
Klopt,en anders kun je via extra>voorkeuren>geavanceerd>inhoud bij de optie pluginopties het pad aangeven waar plugins gezocht moeten worden.

Adjudant1951

  • Gast
Opera 9.51
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/21, 16:16:46 »
Bedankt voor de reacties! :)

Op mijn systeem is Mozilla echter verwijderd. Het gevolg is dat wanneer ik de installer opdracht geef door te gaan met de installatie deze een foutmelding terug geeft.

Citaat
----------- Install Action Summary -----------

Adobe Flash Player 9 will be installed in the following directory:

Mozilla installation directory  = /home/adjudant/.mozilla

Proceed with the installation? (y/n/q):
Als ik 'n' type dan blijft bovenstaande melding zich gewoon herhalen, als ik 'y' type dan zegt het systeem terecht dat de betreffende map niet bestaat en breekt de procedure af; 'q' spreekt uiteraard voor zich.

De methode via Extra>Voorkeuren> enzovoorts geeft een ander pad naar de plugins aan.

Hoe kan ik in het bijbehorende .so-bestand er voor zorgen dat het naar de .opera-map wijst? Of is dat een tricky weg om in een binair bestand iets te wijzigen?

Adjudant1951

  • Gast
Opera 9.51
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/21, 16:41:09 »
Mannen ik was weer veel te ingewikkeld in de weer!

Via Synaptic pakketbeheer kon ik 'gewoon' de flashplayer installeren.

In elk geval bedankt voor het meedenken. ;)