Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop  (gelezen 2874 keer)

capo

  • Gast
Laptop
« Gepost op: 2006/09/06, 15:56:47 »
Hoi , wil een laptop aanschaffen om Ubuntu op te draaien, mijn gedachte gaan uit naar een IBM Thinkpad, wil hem gebruiken voor internet en bittorrent, iemand tips omtrent welk type thinkpad ???
Wil hem 2e hands aanschaffen .....

Grtzz....   :)

budster

  • Gast
Laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/06, 16:08:13 »
Ik zou hier eens kijken: http://www.linux-laptop.net/

Dan kan je zien welke hardware van welke laptop door welke distributie goed wordt ondersteund.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/06, 17:16:02 »
www.thinkwiki.org :)
zelf heb ik een Thinkpad T40 -- werkt prima, maar wel een beetje duur tegenover vergelijkbare laptops
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline mcgyver

  • Lid
Laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/06, 23:59:23 »
Klopt. IBM doet het prima met Linux. Zijn wel duurder maar je krijgt waar voor je geld. Vraag jezelf wel af of het VOOR JOUW zinvol is om dat te betalen. Dat verschilt per persoon. Als je het goedkoop kan krijgen zeker doen.

capo

  • Gast
Laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/11, 19:12:19 »
Yo Profox, kan mijn PC ruilen tegen een IBM Thinkpad T40, geen problemen met de installatie van Ubuntu Dapper ?????, hoor graag alles over de installatie... ( evt naar mijn email adres )

grtzzz.. Capo.. :)

budster

  • Gast
Laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/11, 19:15:02 »
Als iemand zijn laptop tegen een PC wilt ruilen (hangt natuurlijk een beetje van PC af) vind ik dat verdacht... is de accu niet rot ofzo?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/11, 19:36:16 »
Thinkpad T40 werkt prima zonder iets aan te passen dacht ik.
Anders vind je wel info op www.thinkwiki.org

De grafische kaart die er bij mij inzit (ati mobility radeon 7500 32MB) werkt volgens sommigen ook niet altijd perfect, maar ik heb er geen problemen mee met radeon+dri
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

capo

  • Gast
Laptop
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/16, 09:38:09 »
Wil graag ALLEEN Ubuntu op mijn IBM Thinkpad T40 installeren, staat nu nog XP op, is het dan gewoon een kwestie van Ubuntu erop zetten en bij installatie kiezen voor gehele schijf wissen en draaien maar of zit er nog een addertje onder het gras ??? :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Laptop
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/16, 09:46:36 »
het is toch handig om de live cd partities te laten maken.eventueel zoals jij wilt in ext3, want je wilt alleen linux.
maak dan een "homepartitie" extra of een "multimediapartitie". naast je ubuntu. ik heb dit echter wel gedaan via de live iso van gparted, maar het is ook mogelijk met de gewone live cd met ubuntu.
tis maar een tip he...:D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Laptop
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/16, 11:56:32 »
volledige schijf wissen zou alles eraf moeten gooien en ubuntu moeten installeren, ja
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline mcgyver

  • Lid
Laptop
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/16, 20:18:33 »
Citaat van: capo
Wil graag ALLEEN Ubuntu op mijn IBM Thinkpad T40 installeren, staat nu nog XP op, is het dan gewoon een kwestie van Ubuntu erop zetten en bij installatie kiezen voor gehele schijf wissen en draaien maar of zit er nog een addertje onder het gras ??? :)
Geen addertje, ik zou je wel aanraden om te kiezen voor de handmatige partitie en TENMINSTE een ext3 voor ubuntu (10gig), een /home van ook in die orde en een swap (1,5 x je werkgeheugen) aan te maken. Mensen die pas beginnen begaan vaak fouten (zo leer je het beste) en moeten dan vaak herinstalleren. Als je een aparte /home hebt, raak je "niets" kwijt. Ik heb een dual boot en heb een partitie voor windows, 1 voor docs and settings, 1 voor ubuntu, 1 /home, 1 data, 1 muziek, en 1 foto+video en natuurlijk een swap. Het hoeft natuurlijk ook weer niet zo uitgebreid.