Interactief > Andere distributies

vmware workstation pro

(1/1)

peer:
os: debian 12 kde X11
Gisteren las ik dat vmware workstation pro tegenwoordig gratis te gebruiken is. Dus leek het mij een goed idee om het eens uit te proberen.
Met enige moeite lukte het mij om de vmware bundle te dowloaden. Ik moest eerst registreren en het downloaden lukte in eerste instantie niet. Toen ik de extensie ublock origin uitschakelde lukte het uiteindelijk wel. Het installeren ging daarna prima. Het installatieprogramma gaf aan dat er wat afhankelijkheden miste en na installatie daarvan was alles ok. Voor de zekerheid even gereboot.

Daarna probeerde ik om en os te installeren.
Eerst: kubuntu 24. Dit leek prima te gaan. Totdat de virtuele machine opstartte. Alleen een zwart scherm. Zelfs geen grubmenu.
Toen: Spiral linux.  Dit ging voor geen meter. De iso startte en ik kreeg een menu om de live iso te starten. Maar verder dan dat kwam ik niet. Wat ik ook deed hetzelfde menu kwam telkens terug.
Als laatste: windows 10. Ook hier geen succes. Ik zag een zwarte scherm met een verwijzing naar efi en een foutmelding
Drie os-en geprobeerd en drie  keer een mislukking. Ik weet niet wat er mis is. Zal wel een mismatch zijn met mijn systeem. Ik heb vmware verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar weer geen succes.

Uiteindelijk vware helemaal verwijderd en qemu/kvm geïnstalleerd. Dit draait direct goed.

Jammer dat vmware workstation pro niet goed werkt op mijn pc. Het lijkt me wel prettig om mee te werken (als het werkt). Ik hoop dat anderen hier meer succes mee hebben.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie