Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet met usb stick  (gelezen 895 keer)

MitchellK

  • Gast
Internet met usb stick
« Gepost op: 2008/01/20, 22:32:05 »
Ik heb Ubuntu geinstalleerd maar nu wil ik er draadloos internet opzetten via een USB stick het is de Netgear WG111T en heb de driver cdrom maar die is voor Windows nu zag ik in de hulp al dat ik een pakket moest downloaden en installeeren en dat was de ndiswrapper nou ik gedaan alleen kan ik het programmatje nergens vinden waarstaat hij zodat ik de driver kan installeren en tog draadloos kan internetten? of is er een makkelijkere manier om via een usb stick op ubuntu te internetten?...

Alvast bedankt, Mitchell

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Internet met usb stick
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/21, 00:58:07 »
Punt 1: Het is Windows, niet Windows.

Punt 2: Voordat we je verder kunnen helpen, moet je even uitzoeken welke chip er precies in die stick zit. Met het commando lspci kan je dat uitzoeken.
Afhankelijk van de chip moet je ndiswrapper installeren, maar dat hoeft niet nodig te zijn.

MitchellK

  • Gast
Internet met usb stick
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/21, 16:30:57 »
Uit het commando lspci word niet echt duidelijker want ik zie wel vanalles maar weet niet waar ik moet kijken en als ik weet wat voor een chip erin zit hoe kan ik dan verder

Alvast bedankt, Mitchell

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Internet met usb stick
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/21, 16:31:58 »
Plaats dan eens de regels tekst die je te zien krijgt nadat je dat commando hebt uitgevoerd in een terminalvenster.

Offline Mij

  • Lid
Internet met usb stick
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/21, 16:35:43 »
ndisgtk is trouwens makkelijk ook.