Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mijn server via internet toelaten ik heb wel geen router dus moet op ander manie  (gelezen 2210 keer)

mijn server via internet toelaten ik heb wel geen router dus moet op ander manier als is goed voor lopen ik heb ondertussen ook een database aanmaakt als ging zonder problemen alleen wel ik  mijn server via internet benaderen
als mens niets  leert kom je niet ver als mens leert kom je ver

iedereen heeft een router.Je modem is dus de router.Om je server te benaderen moet je in je modem de poorten forwarden naar de pc waar de server op staat.
kijk hier maar even of de poorten open of dicht staan.
http://www.canyouseeme.org/

Dreamstudio 11.10

Offline ivo

  • Lid
iedereen heeft een router.

Nee hoor. Als ik de Motorola modem van Ziggo gebruik zoals ie wordt geleverd dan heb ik geen router.
Misschien heeft dat ding wel router functionaliteit, maar ik denk niet dat Ziggo mij daarin wil laten rommelen, als dat al zou kunnen.

Ik kan op dat ding 1 UTP kabel aansluiten. Die kabel kan je vervolgens natuurlijk aansluiten
op
- een enkele PC
- een hub/bridge waar meerdere PC's aan hangen
- een router voor als je bijvoorbeeld een server wilt draaien en/of draadloos netwerk ter beschikking wilt hebben.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

mijn server via internet toelaten ik heb wel geen router dus moet op ander manier als is goed voor lopen ik heb ondertussen ook een database aanmaakt als ging zonder problemen alleen wel ik  mijn server via internet benaderen
Als je zelf ook nog op internet wilt kunnen, zul je toch een router nodig hebben ;)

In principe hoef je dus alleen portforwarding toe te passen in het modem of de router. Heb je alleen een modem zonder routerfunctionaliteit, dan hangt het van het soort af of je portforwarding kunt toepassen. Ik kan bijv. met ons UPC-modem niets aanvangen, want het modem is daar gewoon te beperkt voor.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline ivo

  • Lid
In elke router kan je rommelen. Als je het adres maar weet.
Hier heb ik de KPN Experia Box. Daar kan en mag ik in rommelen, omdat ik een netwerk heb en dus de ip adressen moet kunnen zien enzo.
Volgens mij kan je in zoń ziggo ding ook komen hoor! Kijk hier eens: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewforum.php?forum_id=33

Op 192.168.100.1 kom je met een browser in dat ding (default login/pwd = admin / motorola), maar ik zie niets dat op een router lijkt.
Maar goed, ik wilde dit helemaal niet weten...........
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Dan heb je w.s. geen draadloze modem/router-combi ;)

tegenwoordig zitten die dingen bij elkaar in, maar vroeger waren router en modem gescheiden. Het modem zorgde ervoor dat je verbonden was met internet, de router zorgde ervoor dat alle andere computers ook verbinding konden maken met internet. Een router regelt dus eigenlijk het verkeer binnen een netwerk, terwijl een modem de verbinding geschikt maakt voor internet. Heb je geen router na je modem aangesloten, dan kun je waarschijnlijk niet veel doen met het modem. Je computer zit dan rechtstreeks aangesloten op het modem. Eigenlijk zou al het verkeer - dus ook van poort 80 - rechtstreeks naar je pc moeten gaan. Het is dan kiezen: of je zet je pc aan, of je server. Beiden tegelijk gaat niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/11, 22:52:18 door crashit »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
met een extra  netwerk kaart, in combi met een netwerk switchje van een paar euro, kun je je server als router gaan gebruiken :)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline softbart

  • Lid
met een extra  netwerk kaart, in combi met een netwerk switchje van een paar euro, kun je je server als router gaan gebruiken :)
Maar of je dat zou willen????

groet,

Theo

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
met een extra  netwerk kaart, in combi met een netwerk switchje van een paar euro, kun je je server als router gaan gebruiken :)
Maar of je dat zou willen????

groet,

Theo

En waarom zou je dat niet willen ? Als je dat goed inricht, firewall e.d. is er niets aan de hand, dan doe je namelijk precies het zelfde als wat routers die je koopt ook doen, alleen die draaien dan hun eigen OS (cisco) of een embeded versie van linux (veel linksys routertjes) ...

Maar goed, als je kennis niet zover rijkt, omdat degelijk op te zetten, never mind dan maar :)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline softbart

  • Lid
@Felix,
De vraag was meer naar de TS gericht.
Juist om de kennis van firewall, forwarding enz.

groet,

Theo

Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu