Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: prullenbak heeft 5 items  (gelezen 1708 keer)

Offline atomos

  • Lid
prullenbak heeft 5 items
« Gepost op: 2008/01/04, 02:41:31 »
hoi

kubuntu, gutsy x64

mijn prullenbak heeft 5 items die 17.5 GiB ruimte inbeslag nemen.
nu wil ik die 5 items verwijderen en dat gaat niet :-(
prullenbak legen is licht grijs en niet zwart zoals de andere 3 als je de prullenbak aanklikt.

heeft iemand een idee hoe ik mijn prullenbak kan legen ??
een koude start werkt niet,

thanks atomos
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
prullenbak heeft 5 items
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/04, 07:58:43 »
Type in en terminalscherm:
sudo nautilus
Nu kan je er wel bij, mar pas op, je werkt nu als superuser en kunt ook "verkeerde" dingen verwijderen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

prullenbak heeft 5 items
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/04, 08:35:19 »
Rôn heeft gelijk: direct na dat je die dingen verwijderd hebt, de bestandsbladeraar terug sluiten !! Je bent dan terug geen root meer, en dat is een pak veiliger.  Let ook op, als je root bent, vraagt hij niet om een bevestiging.  Bovendien is in Linux weg ook weg !...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline wutnubu

  • Lid
prullenbak heeft 5 items
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/04, 08:50:09 »
Root heeft ook zijn/haar eigen prullenbak hoor.

Gaan die dingen die je dan weg gooit niet gewoon naar /root/.Trash toe als je dit doet?

Groet

prullenbak heeft 5 items
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/04, 09:28:56 »
Als je naar je prullenbak gaat (erin dus), de bestanden selecteert en op delete drukt worden ze permanent verwijderd.

Ik zie niet in waarom je superuser zou moeten zijn om je prullenbak leeg te maken?

Citaat
Type in en terminalscherm:
sudo nautilus
Zit er ook nautilus in Kubuntu?

prullenbak heeft 5 items
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/04, 09:58:14 »
Hey Arie, proficiat met je 1000ste bijdrage ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline friarTuxs

  • Lid
prullenbak heeft 5 items
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/04, 10:03:00 »
Citaat van: blackdrive
Als je naar je prullenbak gaat (erin dus), de bestanden selecteert en op delete drukt worden ze permanent verwijderd.

Ik zie niet in waarom je superuser zou moeten zijn om je prullenbak leeg te maken?

Citaat
Type in en terminalscherm:
sudo nautilus
Zit er ook nautilus in Kubuntu?
Waarschijnlijk zijn  er bestanden in de prullenbak gekomen met andere gebruiksrechten, van een ander account of zo? Dan kunnen ze door een ander account niet zomaar verwijderd worden....
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

prullenbak heeft 5 items
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/04, 10:32:07 »
Citaat van: friarTuxs
Waarschijnlijk zijn  er bestanden in de prullenbak gekomen met andere gebruiksrechten, van een ander account of zo? Dan kunnen ze door een ander account niet zomaar verwijderd worden....
En dan moet je dus met sudo nautilus werken...
Citaat van: w;hellinga
Gaan die dingen die je dan weg gooit niet gewoon naar /root/.Trash toe als je dit doet?
Ik vermoed van wel, maar dan kun je (als je toch al werkt als root in nautilus, ook daar naartoe gaan om die te verwijderen.  En dan zijn ze ook echt weg.  Heb dat onlangs nog moeten doen, met een backup van /home die ik gedelete had, lang geleden, en daarin tegenkwam...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Quatroking

  • Gast
prullenbak heeft 5 items
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/04, 11:36:18 »
Citaat van: arie
Citaat van: blackdrive
Als je naar je prullenbak gaat (erin dus), de bestanden selecteert en op delete drukt worden ze permanent verwijderd.

Ik zie niet in waarom je superuser zou moeten zijn om je prullenbak leeg te maken?

Citaat
Type in en terminalscherm:
sudo nautilus
Zit er ook nautilus in Kubuntu?
standaard is het Konguerer ( dacht ik ) in Kubuntu. via synaptic kan je wel Nautilus installeren
Ik dacht juist dat kubuntu Dolphin had. Tenminste, die stond bij mij standaard.

Offline atomos

  • Lid
prullenbak heeft 5 items
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/04, 11:55:36 »
bedankt voor jullie antwoorden.

ik gebruik hier krisader als bestands manipulator :-)  deze doet bijna alles wat ik wil en geen natilus ( ik kan niet zo goed met gnome overweg)

de vuilnisbak is nu leeg, alleen bestaat nu de vraag nog van.  hoe kan dit gebeuren.
dat van "meerdere gebruikers" kan, ik had hier data terug gezet van een vorige installatie.
hmmm zal het nog eens probeeren of ik de boel kan reproduceeren.

in iedergeval bedankt voor alle antwoorden.

Gr. atomos
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux